Gå til innhold

Lån og betalingsanmerkning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går utifra at det sikkert er umulig å få lån hvis man har betalingsanmerkninger.

Men hvordan kan man finne ut om man har det? Er alle samlet på et sted? Eller kan det være en her og en der så man må kontakte mange?

Jeg går utifra at man blir kvitt de når man betaler? Men hvor lenge blir de stående? Og hvis jeg f.eks har en nå, men betaler den, hvor lenge vil det påvirke om jeg kan få lån? Hvor lenge kan banken se det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en betalingsanmerkning vil jeg tro at du vet om det, for da dreier det seg som regel om f.eks en innkassosak eller et lån du ikke har betalt avdrag på, og de du evt. skylder penger/innkassobyrået vil da mase via tlf eller brev om at du må betale.

Om du har hatt innkasso tidligere, men har ryddet opp i dette og betalt det du skylder, er det vel blitt slik nå at anmerkningen skal slettes med en gang.

Hvorfor tror du at du skulle ha betalingsanmerkning noe sted?

Som sagt, så tviler jeg på dette så lenge du ikke har noe gjeld/innkasso du ikke betaler.

Vil nok være rimelig vanskelig å få lån om man har betalingsanmerkning, ja, da bør man betale det man skylder, slik at denne fjernes før du spør en bank om lån :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre firmaer som driver med kredittopplysning, vanligvis sitter de på samme info, men kontakter du alle tre får du vite hva du evt har. Lindorff, Dun & Bradstreet og Experian (gamle Creditinform)

Dersom du søker om noe som krever kredittsjekk, som feks telfonabonnement, billån, kredittkort osv skal du få sendt en gjenpart hjem til deg, hvor alt de får opp skal stå, og det skal også stå hvem som bestilte kredittsjekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hadde noe inkasso tull for lenge siden, så er redd for at noe "henger igjen" Så fint at det slettes med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...