Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tittelen sier vel det meste :)

Hvor lenge etter prevansjonslutt tok det før dere var gravide?

Hilsen nysgjerrig jente, som prøver :)

Endret av pratesyk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett år med begge.

Skrevet

4 år og med nr 2 prøvde vi ikke en gang. Blir 17 mnd mellom de

Skrevet

Har brukt 2-3 år, ingen resultat. Krysser fingrene for at prøverør virker for oss.

Du kunne kanskje stilt spørsmålet i gravidforumet, så treffer du på de som faktisk har blitt gravide i stedet for alle langtidsprøverne her inne, som ikke akkurat er et representativt utvalg ;)

Skrevet

Klaffa på første forsøk begge gangene. Det er 15.5mnd mellom de.

Skrevet

13 mnd etter langvarig p-pille slutt :)

(Aktiv prøving i ca 8 mnd)

Skrevet

Dette gav håp til oss som har prøvd en stund. Vet jo at de sier at det tar rundt et år, men å se så mange som har holdt på 8-12 måneder og som det så har klaffet for er flott! Prøvde dere veldig aktivt da eller bare tok dere tingene som de kom..?

Skrevet

Dette gav håp til oss som har prøvd en stund. Vet jo at de sier at det tar rundt et år, men å se så mange som har holdt på 8-12 måneder og som det så har klaffet for er flott! Prøvde dere veldig aktivt da eller bare tok dere tingene som de kom..?

Det var jeg som skrev at vi brukte ett år med begge. Vi prøvde aktivt. Jeg temper så jeg kan se når jeg har eggløsning og så holder vi på som kaniner de dagene det gjelder. Synes det var ganske tungt å prøve så lenge, men veldig gledelig når det så blir klaff.

Skrevet

Det var jeg som skrev at vi brukte ett år med begge. Vi prøvde aktivt. Jeg temper så jeg kan se når jeg har eggløsning og så holder vi på som kaniner de dagene det gjelder. Synes det var ganske tungt å prøve så lenge, men veldig gledelig når det så blir klaff.

Man kan ikke forutse eggløsning med temping, temping viser at eggløsning har vært, når temperaturen stiger er man ikke fruktbar lenger. Videre er det nok ikke anbefalt å kjøre på maks under eggløsning, utløsning mange ganger reduserer kvaliteten. Det optimale er sex annenhver dag i perioden før eggløsning ;)

Skrevet

Klaff på første forsøk

Skrevet

Man kan ikke forutse eggløsning med temping, temping viser at eggløsning har vært, når temperaturen stiger er man ikke fruktbar lenger. Videre er det nok ikke anbefalt å kjøre på maks under eggløsning, utløsning mange ganger reduserer kvaliteten. Det optimale er sex annenhver dag i perioden før eggløsning ;)

Trodde det var en del uenighet om dette. Hvis sædkvaliteten er ok så er det vel bare å kjøre på? Har også hørt at det bedrer kvaliteten eller øker produksjonen eller noe. Finnes vel gjerne ikke noe fasitsvar for alle...

Skrevet

Klaff på første forsøk

Missunelig!!! :kjefte:

:fnise::fnise::fnise:

Skrevet

Trodde det var en del uenighet om dette. Hvis sædkvaliteten er ok så er det vel bare å kjøre på? Har også hørt at det bedrer kvaliteten eller øker produksjonen eller noe. Finnes vel gjerne ikke noe fasitsvar for alle...

Det er sant at det ikke finnes et fasitsvar som kan brukes for alle menn. Har man over snittet kvalitet er daglig sex ikke noe problem, restitusjonstiden er lang nok. Men enkelte står på 2-3 ganger om dagen da de først prøver, og da skyter man nok bare med løsskudd til slutt. Overraskende mange menn har nedsatt sædkvalitet, og da vil sex hver 2-3 dag være optimalt.

Skal man levere sædtest, skal du ikke ha hatt eggløsning de siste to dagene før avlevering, men du bør ha hatt en eggløsning 5-7 dager før, da det å gå for lenge mellom hver eggløsning igjen kan redusere kvaliteten. Så det å spare opp frem til EL eller EL-1 anbefales helelr ikke. Det skal ikke være enkelt....

Det er riktig at hyppig utløsning gjennom syklusen bedrer kvaliteten. Veldig mange fertilitetseksperter anbefaler sex hver 2-3 dag fra en uke før eggløsning, og så mye sex som mulig resten av syklusen nettopp på grunn av dette.

Skrevet

Det er sant at det ikke finnes et fasitsvar som kan brukes for alle menn. Har man over snittet kvalitet er daglig sex ikke noe problem, restitusjonstiden er lang nok. Men enkelte står på 2-3 ganger om dagen da de først prøver, og da skyter man nok bare med løsskudd til slutt. Overraskende mange menn har nedsatt sædkvalitet, og da vil sex hver 2-3 dag være optimalt.

Skal man levere sædtest, skal du ikke ha hatt eggløsning de siste to dagene før avlevering, men du bør ha hatt en eggløsning 5-7 dager før, da det å gå for lenge mellom hver eggløsning igjen kan redusere kvaliteten. Så det å spare opp frem til EL eller EL-1 anbefales helelr ikke. Det skal ikke være enkelt....

Det er riktig at hyppig utløsning gjennom syklusen bedrer kvaliteten. Veldig mange fertilitetseksperter anbefaler sex hver 2-3 dag fra en uke før eggløsning, og så mye sex som mulig resten av syklusen nettopp på grunn av dette.

It´s a tough job, but someone´s gotta do it! :skratte:

Nei, det skal virkelig ikke være lett.... men jeg tenker på en måte at det er bra at man må ha masse :sengekos: nå, for hvis man skulle være heldig og ende opp med en liten baby så kan det bli lenge til neste gang ;)

Skrevet

It´s a tough job, but someone´s gotta do it! :skratte:

Nei, det skal virkelig ikke være lett.... men jeg tenker på en måte at det er bra at man må ha masse :sengekos: nå, for hvis man skulle være heldig og ende opp med en liten baby så kan det bli lenge til neste gang ;)

Hehe... det er veldig sant. Må si at jeg har lest all teori etter å ha vært langtidsprøver, men at vi selvfølgelig ikke er så tekniske i praktisk prøving, da trur jeg vi ikke hadde tålt trynet på hverandre lengre :fnise:

Kan man fysisk bli gravid blir man det fort nok uten alt teknisk dilledall og kjærringråd, og vil i det man står midt oppi våkennetter og null-sexliv lure på hvorfor man ikke bare nøt hverandre og prøvingen litt lengre.

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg fullstendig klar over, men det er ikke uvanlig å få en tempdip før eggløsning. Det gjør jeg, og jeg har veldig jevn temp gjennom syklusen og ser derfor godt når dippen kommer og jeg har eggløsning (i tillegg til andre tegn). Dette er noe jeg har satt meg grundig inn i, så jeg vet godt hva temping kan si og ikke si. Jeg kunne også se på tempen da jeg ble gravid. Det viktigste er å kjenne kroppen sin og tempe noen sykluser og se et mønster. Ingen er like, og for mange kvinner kan temping si veldig mye om hva som skjer i kroppen. Ang ha seg som kaniner så var jo det litt overdrevet. Gynekologen min sa gjerne sex hver dag, og det har vi også. Mannen min har forresten sjekket sædkvaliteten og den var meget bra, så sexhyppighet skal ikke ha noe å si. Sannsynligvis er det ingenting galt med meg, vi var så vidt i gang med litt utredning før det klaffet med nummer to så jeg vet i allefall at alt det hormonelle er i orden og at jeg ikke har PCOS. For noen tar det bare lengre tid uten at det trenger bety noe. Men nå har vi uansett fått de to vi ønsker, så nå er det over og vi er veldig glade. :)

Skrevet

Missunelig!!! :kjefte:

:fnise::fnise::fnise:

Skulle gjerne gitt bort fruktbarheten min til noen.. Skal ikke ha flere. Synes så synd på de som ikke klarer å få barn.. :sukk:

Skrevet

Godt å høre at man kan være med på å gi noen litt ekstra håp i prøveiden :)

Jeg sluttet på pilla i juli 2010. Vi tok ting veldig som de kom fram til nyåret 2011. Jeg ble veldig plaget av spotting (brunlig utflod) mellom mensblødningene mine. Visste aldri når mensen kom..

I slutten av mars dro jeg til privat gynekolog for å få råd. Jeg endte opp med en hormonkur som skulle går over 3 sykluser. Og da måtte vi ta pause i prøvingen! Utrolig frustrenrende!!

Var ferdig med denne kuren i juli, og fant el for første gang påfølgende syklus!

Dette er andre syklus etter hormonkuren.

Jeg har vært kjempe lei meg, stressa og redd for framtiden.. Følte at kroppen min ikke fungerte pga alle disse rare blødningene. De siste par mnd har jeg vært litt mer avslappet og tenkt at det kanskje kan begynne å stabilisere seg siden det er ett år siden pilleslutt.

Ble veldig overrasket over at jeg ble gravid denne syklusen!

Denne syklusen har vi hatt sex annenhver dag fra mensstopp til positiv el-test. Fikk blærekatarr 2 dager etter, så da var det brått stopp. Tenkte at vi kanskje desverrr akkurat misset el, men det holdt akkurat!

Trøsten ved å være prøver en stund er at man virkelig blir kjent med kroppen sin. Og ikke minst psyken sin! Det å være prøver er det vanskeligste jeg har vært igjennom! Men den følelsen jeg fikk når testen viste "gravid" var verdt ALT!! Jeg håper bare av hele min sjel at lille klamrer seg fast!! :rodmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...