Gå til innhold

Dere med stor rumpe, hvilke jeans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt oppgitt her. Trodde endelig jeg skulle finne drømme-jeansen da jeg leste om Curves I.D til Levis.

Meeen, nei! Den "bold", som jeg trodde skulle være perfekt til meg, var for stram i livet i den størrelsen som var fin på rumpa/lår. Fikk den på, og det ok ut, men jeg klarer ikke en linning jeg føler er stram. Rumpa ble fantastisk i den, men fikk meg ikke til å kjøpe en jeans som var ubehagelig. Større størrelse ble for løs rundt lårene.

Prøvde "demi"; den var god å ha på, men er laget for folk med litt ekstra på magepartiet, og det har ikke jeg. Den kommer til å henge og slenge etter et par gangers bruk.

Den siste var "slaigth". Den var god på! Men så ser jeg at lommene er plassert langt fra hverandre i forhold til "bold", og dvs rumpa ser breiere ut. Vil ikke ha breiere, bare framheve strutterumpa.

Og disse buksene skullen liksom passe 80% av alle kvinner i verden i følge en artikkel... http://www.kk.no/856610/naa-skal-alle-finne-en-bukse-som-passer

Jeg trenger hjelp! Kan ikke prøve alle jeans i hele byen:p Dessuten er det vanskelig å se i prøverommet om de faktisk er fine, og de koster jo en del... Vil invistere i noen perfekte!

Jeg er 172 cm høy, veier 62 kg. Rundt det breieste på rumpa er jeg nesten 100 cm. Midjen er 70 cm. Pleier å slite med at de som er passe rundt rumpa er for store i livet. Vil ha en bukse som sitter stramt, men som ikke klemmer rumpa flat. Og som ikke strammer i livet:p Vil framheve formene mine på en best mulig måte, rumpa er min favorittkroppsdel:)

Noen her med ca samme kropp som meg, som har tips til butikker eller merker jeg bør teste ut? Er i begynnelsen av 20-årene, så føler modellene på butikker som KappAhl blir litt kjerring. Ser for meg å finne noe på Carlings, H&M, Cubus, Bik Bok, Vero Moda, for å nevne noen. Kan koste litt (1000,-)!

Og hvis noen her tilfeldigvis har bold fra Curves I.D; hvor stor differanse har dere mellom hofte/rumpe-mål og midje? Jeg har 30 cm, og trodde det var perfekt til den buksa :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen garanti for at den sitter like godt på deg som på meg, men Lee Scarlett er min favorittbukse. Den har helt smale ben og er ikke så lav i livet. Mye stretch.

Jeg er for øvrig en god del lavere enn deg, men har samme problemet med at det som er passe over rumpa ofte er aaalt for stort ellers... Scarlett sitter som et skudd! (Men som med alle andre jeans, spesielt de med stretch, er det de mørkeste fargene som holder seg best. Lysere varianter kan ha en tendens til å vide seg ut etter bruk.)

Skrevet

Hehe, nå måtte jeg fram med målebåndet :) har faktisk nesten akkurat samme mål som deg over rumpa og midjen, og på meg sitter curve id i bold heeelt perfekt! Tror dette med for stram linning er en tilvenningssak når du (som meg) aldri har hatt jeans som har passet riktig. Men linningen sitter jo ikke ved midjen, så du kan jo være annerledes enn meg der? Jeg har også et par never denim (style:groupie rinse?) fra BikBok som sitter bra, men som er løsere i livet (litt for løse etter min smak) Masse stretch!

Gjest Solmåne
Skrevet

Den buksa som het Bold.. er det den samme som Bold Curve? Jeg har den og syns den er fantastisk! Og om den satt bra på deg, selv om den føltes litt stram så utvider de jo seg etter litt bruk og tilpasser seg deg. Min var iallefall litt stram i begynnelsen men nå er den lovely!

Skrevet

Er helt oppgitt her. Trodde endelig jeg skulle finne drømme-jeansen da jeg leste om Curves I.D til Levis.

Meeen, nei! Den "bold", som jeg trodde skulle være perfekt til meg, var for stram i livet i den størrelsen som var fin på rumpa/lår. Fikk den på, og det ok ut, men jeg klarer ikke en linning jeg føler er stram. Rumpa ble fantastisk i den, men fikk meg ikke til å kjøpe en jeans som var ubehagelig. Større størrelse ble for løs rundt lårene.

Prøvde "demi"; den var god å ha på, men er laget for folk med litt ekstra på magepartiet, og det har ikke jeg. Den kommer til å henge og slenge etter et par gangers bruk.

Den siste var "slaigth". Den var god på! Men så ser jeg at lommene er plassert langt fra hverandre i forhold til "bold", og dvs rumpa ser breiere ut. Vil ikke ha breiere, bare framheve strutterumpa.

Regner med at jeg har omtrent samme mål som deg, bare litt lavere, (har ikke noe målebånd her) men da jeg "oppdaget" Levis Bold, fikk jeg endelig en bukse som passet. jeg var i flere år bombesikker på at ingen bukser passet min figur, som er typisk timeglass, hvor jeg aldri har fått buksa over hoftene/låra/rumpa - også har jeg masse å gå på i livet! Jeg kjøpte 28" i livet i Levis Bold, og ja - den satt for stramt i butikken, men believe me, den vider seg ut i løpet av første dags bruk...

Og disse buksene skullen liksom passe 80% av alle kvinner i verden i følge en artikkel... http://www.kk.no/856610/naa-skal-alle-finne-en-bukse-som-passer

Jeg trenger hjelp! Kan ikke prøve alle jeans i hele byen:p Dessuten er det vanskelig å se i prøverommet om de faktisk er fine, og de koster jo en del... Vil invistere i noen perfekte!

Jeg er 172 cm høy, veier 62 kg. Rundt det breieste på rumpa er jeg nesten 100 cm. Midjen er 70 cm. Pleier å slite med at de som er passe rundt rumpa er for store i livet. Vil ha en bukse som sitter stramt, men som ikke klemmer rumpa flat. Og som ikke strammer i livet:p Vil framheve formene mine på en best mulig måte, rumpa er min favorittkroppsdel:)

Noen her med ca samme kropp som meg, som har tips til butikker eller merker jeg bør teste ut? Er i begynnelsen av 20-årene, så føler modellene på butikker som KappAhl blir litt kjerring. Ser for meg å finne noe på Carlings, H&M, Cubus, Bik Bok, Vero Moda, for å nevne noen. Kan koste litt (1000,-)!

Og hvis noen her tilfeldigvis har bold fra Curves I.D; hvor stor differanse har dere mellom hofte/rumpe-mål og midje? Jeg har 30 cm, og trodde det var perfekt til den buksa :tristbla:

Skrevet (endret)

Oj, sorry, nå gjorde jeg noe feil... Jeg skulle bare si at jeg har også typisk timeglass-figur, smal i livet, men har rumpe og hofter og lår. Trodde i årevis at "ingen" bukser passer meg, hadde akkurat samme problemene som TS. Men Levis Curve Bold har fungert for min del! Du MÅ kjøpe den stram i linningen, den vider seg ut! Jeg kjøpte 28" i linningen i den varianten som er blåfarget, og i løpet av første dag satt den helt normalt, den blir til og med litt løs etter en stunds bruk. Etter hver vask er den litt for stram igjen, for så å være helt perfect etter noen minutter på. Jeg har også kjøpt den "vanlige møre jeansen" i Levis Bold, da måtte jeg opp i 29", men den kommer også til å vide seg litt ut, så faktisk er jeg litt redd den kan bli litt for stor. Poenget mitt er, ikke vær redd for at den strammer (ganske mye) i linningen i butikken!! Og disse buksene sitter kjempefint for oss som vil fremheven rumpa vår :gjeiper: Håper du finner ut av det TS!

edit: skrivefeil

Endret av FrøkenFjong
Skrevet

Oioi, hvor kjøper man disse bold buksene? (Oslo) Høres helt perfekt ut for meg som sliter med at man kan putte en linjal mellom rygg og linning hvis buksa passer til hofter/rumpe. :sjenert:

Gjest Solmåne
Skrevet

Oioi, hvor kjøper man disse bold buksene? (Oslo) Høres helt perfekt ut for meg som sliter med at man kan putte en linjal mellom rygg og linning hvis buksa passer til hofter/rumpe. :sjenert:

Jeg kjøpte min på Carlings :)

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg har flere Levis ID Curve bukser og de sitter helt fantastisk! De var noe trange da jeg prøvde de i butikken, men nå etter at jeg har brukt de litt sitter de som er skudd! De er superbehagelige og ser ikke minst utrolig flotte ut på meg. Jeg bruker vanligvis 31" i jeans, men i Levis buksene mine har jeg faktisk 29". Kjøpte de da jeg var i København tidligere år. Jeg var som deg skeptisk til å kjøpe så trange bukser, men han som hjalp meg mente at det var nødvendig og at buksene ville vie seg ut. Han hadde rett og jeg angrer ikke et sekund på at jeg hørte på han!

Skrevet (endret)

Du har nesten akkurat dei same måla som meg, eg finn aldri bukser... Går stort sett i skjørt/kjole evt tights og tunika.

For meg er det nesten alltid slik at for at eg i det heile tatt skal få buksa over rumpe og lår, må eg som regel ha str 40, og dei er altfor store i livet. Får sånn kjempegap bak...

Endret av imli
Skrevet

Det er en Levi's butikk nederst i Karl Johansgt.

Skrevet

Jeg har samme målene og demi og bold curve sitter som skudd på meg. Har du litt høye hofteben kanskje, og prøver bukser med lav linning? Jeg går alltid for de som er litt høyere i livet og sitter over mine hoftebein (mine er ikke så fryktelig høye da).

Skrevet

Har man stor rompe bør man ikke gå i jeans. Det gjør at man ser dobbelt så stor ut.

Bedre å gå i vide bukser med sleng nederst.

Skrevet

Har man stor rompe bør man ikke gå i jeans. Det gjør at man ser dobbelt så stor ut.

Rumper er de nye puppene. Noe man kan være stolt av og mennene digger.

• Liker 1
Skrevet

Rumper er de nye puppene. Noe man kan være stolt av og mennene digger.

Rompe er fint. Men jeans passer best på slanke folk. Er ikke sexy når lår og rompe blir presset sammen inni dongeribuksa. Men man kan jo være slank og likevel ha bra med rompe...

Skrevet

Ingen garanti for at den sitter like godt på deg som på meg, men Lee Scarlett er min favorittbukse. Den har helt smale ben og er ikke så lav i livet. Mye stretch.

Jeg er for øvrig en god del lavere enn deg, men har samme problemet med at det som er passe over rumpa ofte er aaalt for stort ellers... Scarlett sitter som et skudd! (Men som med alle andre jeans, spesielt de med stretch, er det de mørkeste fargene som holder seg best. Lysere varianter kan ha en tendens til å vide seg ut etter bruk.)

Takk for tips:)

Liker best mørke jeans, så den er grei:)

Skrevet

Øhm, jeg veier rett over 60 kg og er over 170 cm høy. Har en BMI på rundt 21 og er aldeles ikke feit :gjeiper:

Er jo nettopp derfor jeg vil ha en jeans som framhever rumpa. Syns det er mye styggere med flate rumper og null hofter i jeans enn runde, spretne rumper og runde hofter. Uansett, er jeans for alle typer rumper:)

Er enig i at veldig overvektige kanskje ikke bør klemme seg inni jeans, men de fleste som har svart her (og har de samme målene som meg) er da langt fra feite :fnise: Bruker strl 29 i jeans på butikker som Bik Bok, men disse er for store i livet og gjør ikke max for rumpa, derfor leter jeg etter bedre jeans.

Elsker rumpa mi og vil ha jeans som står perfekt slik at den kommer til sin rett!

Syns det var litt unødvendig å antyde at alle over strl 25 i jeans er for breie til å gå med dem (satt på spissen).

• Liker 1
Skrevet

Hehe, nå måtte jeg fram med målebåndet :) har faktisk nesten akkurat samme mål som deg over rumpa og midjen, og på meg sitter curve id i bold heeelt perfekt! Tror dette med for stram linning er en tilvenningssak når du (som meg) aldri har hatt jeans som har passet riktig. Men linningen sitter jo ikke ved midjen, så du kan jo være annerledes enn meg der? Jeg har også et par never denim (style:groupie rinse?) fra BikBok som sitter bra, men som er løsere i livet (litt for løse etter min smak) Masse stretch!

Artig:)

Huff, ja jeg får helt klaustrofobi av stram linning. Føler den kveler meg når jeg sitter:p Linningen sitter ikke i midjen nei, men på hoftebeina. Har litt utstikkende hoftebein og derfor blir det hardt mot hardt, og det gnager. Hadde den vært litt høyere opp hadde det vært mye bedre.

Har noen fra Bik Bok selv. Den ene er grusom, null stretch i. Den andre har videt seg ut noe kollosalt. Har kjøpt div shortser i M der, og etter en stund kan jeg dra dem av uten å åpne glidelåsen :fnise:

Skrevet

Den buksa som het Bold.. er det den samme som Bold Curve? Jeg har den og syns den er fantastisk! Og om den satt bra på deg, selv om den føltes litt stram så utvider de jo seg etter litt bruk og tilpasser seg deg. Min var iallefall litt stram i begynnelsen men nå er den lovely!

Hmm, kanskje den går seg til ja:) Men går den litt ut i linningen og? Føler bukser pleier å gå ut på rumpa/lårene, men aldri i linningen (mer fast stoff der liksom).

Har så mange ganger kjøpt for stramme jeans i håp om å gå dem inn (for å unngå at de blir slakke etter kort tid), men greier liksom aldri pine meg gjennom den gå-inn-fasen:p

Syns 1000 kr for en bukse er litt mye hvis den blir brukt 2 ganger, også havner den til lillesøster fordi den er ubehagelig :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...