Gjest otrivin Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 (endret) Vi har jo en for kunder, så hvorfor skal ikke vi få klage over de i kassen også... - Hvis du vil at vi skal ta varer i posen mens du slår inn må du gi oss posene før du er ferdig med å slå inn. - Hvis du vil at vi skal smile og si hei til deg, må du smile og si hei til oss. - Hvis du vil at vi skal legge varene med strekkoden opp så må du slutte å snurre varene rundt hundre ganger før du slår de inn. - Hvis du vil at vi ikke skal løpe tilbake igjen for å bytte varer må du ta en prat med overordnet om hvorfor varer mangler strekkode (?) og få inn en som kan rydde vekk ting som er utgått på dato. - Hvis du ser det er lang kø, kan du kanskje vente litt med å snakke om ALT dere gjorde i helgen til køen er gått. - Når det er 10 kasser i butikken, 1 er betjent, og køen går forbi kakestativet, så er det lov å "ring en venn". - Du kan slutte å spørre meg om legitimasjon når jeg leverer pantelappen fordi du tror det er røyk (selvom det er litt morsomt) - Hvis du skal sjekke DATOEN på et bankkort: Pass på at du vet dagens dato! Jeg ble 18 i januar og opplever enda at dere sier jeg ikke er gammel nok til snus. Et tips: FAILED TIPS Et annet tips: Ikke alle har nødvendigvis FAKE leg, men mange har tatt utgåtte kort fra søsken/eldre venner, så sjekk utgangsdatoen hvis noe skurrer. Og selvom du ikke får så bra betalt så har du jo selv søkt på jobben? Og nei, dette var ikke for å sutre, det var bare som en dårlig parodi på den andre + at det er litt morsomt noen ganger når dere kassedamer klager over alt vi gjør feil, så gjør dere like mye "feil" selv. Endret 19. august 2011 av otrivin 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 - Hvis du skal sjekke DATOEN på et bankkort: Pass på at du vet dagens dato! Jeg ble 18 i januar og opplever enda at dere sier jeg ikke er gammel nok til snus. Et tips: Når du er under 18 = skrift nedi bankkortet Når du er over = Skrift som stikker ut av kortet Husk å sjekke bildet hvis du bruker den taktikken da. Du vet at ikke alle over 18 har kort med skrift som stikker ut av kortet som du sier? Vet mange som ikke har rent visakort men feks visa electron enda de er langt over 18. Tydelig her også at du ikke skjønner helt hvordan en butikk fungerer, om rydding og slikt er elendig på butikken er det sjeldent kassapersonalet har ansvar. Det er gjerne en sjef som styrer skuta skjønner du, og de andre har vel strengt tatt ikke så mye de skal ha sagt. Ellers må jeg si jeg sjeldent/aldri har opplevd det negative du beskriver her. Så enten handler du på en rævva butikk, eller så må du jobbe med holdningen din. Og til slutt, et sitat jeg hørte for lenge siden som er noe som: "Smil til alle, spesiellt til de som er surest, det er gjerne se som trenger det mest". Det kan ofte være en grunn til at kassapersonalet er sure. 8
Gjest otrivin Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 Du vet at ikke alle over 18 har kort med skrift som stikker ut av kortet som du sier? Vet mange som ikke har rent visakort men feks visa electron enda de er langt over 18. Tydelig her også at du ikke skjønner helt hvordan en butikk fungerer, om rydding og slikt er elendig på butikken er det sjeldent kassapersonalet har ansvar. Det er gjerne en sjef som styrer skuta skjønner du, og de andre har vel strengt tatt ikke så mye de skal ha sagt. Ellers må jeg si jeg sjeldent/aldri har opplevd det negative du beskriver her. Så enten handler du på en rævva butikk, eller så må du jobbe med holdningen din. Og til slutt, et sitat jeg hørte for lenge siden som er noe som: "Smil til alle, spesiellt til de som er surest, det er gjerne se som trenger det mest". Det kan ofte være en grunn til at kassapersonalet er sure. Oja beklager, var en venninne som jobbet i butikk som sa det til meg, det med bankkortet Mitt gikk ut på dato på 18årsdagen, så trodde kanskje alle bare fikk nytt når de ble det. sorry. Jeg skrev jo at de måtte snakke med sin overordnet om det? Tror jeg Ehm, får alltid skryt for at jeg er så positiv da, men jeg har ironisk humor(?) hvis jeg kan kalle det. Så jeg høres sikkert ut som tidenes bitch på internett. Men det får bare være, jeg advarte jo om at det var en dårlig parodi. Og dette gjelder den "nærbutikken" som er her vi bor da, og ja, de fleste syns den suger og det er så og si aldri noen som handler der nettopp derfor, og det jobber kun ungdommer der, som ALLTID har venner der hele dagen som de er mye mer interessert i enn å slå inn varer. Men det er jo mange av de som jobber der som er dritkule og da, spesielt han som gir meg ekstra pant siden pantemaskinen er elendig :-D Også får jeg lov å ha hunden min rett innenfor inngangen (ja jeg vet om det med mattilsynet, men det er liksom et minisenter med to butikker og solarium så det går bra), men det er ingen steder utenfor å ha han uten at han blir påkjørt isåfall også syns de i kassen han er sååååå søt. Også tror jeg de av og til "glemmer" å slå inn noen av varene mine siden de alltid ser vi driver med kalkulator så vi vet vi har nok penger. hahaha.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #4 Skrevet 19. august 2011 Så enig, så enig! Det er sannelig ikke bare enkelte kunder som er håpløse i butikken, for mange av de ansatte er helt håpløse også.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #5 Skrevet 19. august 2011 Havner litt i forsvarsposisjon siden jeg selv er kasserer, men er enig i at det fins mange dårlige,og ikke minst SURE kasserere rundt om Den listen til TS treffer meg ikke på noen måter (er jeg da den perfekte kasserer? ), men jeg har lyst til å kommentere denne: "Hvis du vil at vi ikke skal løpe tilbake igjen for å bytte varer må du ta en prat med overordnet om hvorfor varer mangler strekkode (?) og få inn en som kan rydde vekk ting som er utgått på dato." Det er sjelden at varen mangler strekkode, men at prisen ikke ligger inne i kassasystemet hender seg. Da vil jeg helst ringe på en kollega som sjekker, eller sjekker selv om det ikke er kø - fremfor at du løper. Samme hvis noen varer blir ødelagt på båndet, eller dato er utgått. I min butikk sjekker vi datoer (hovedsakelig kjølevarer som har kortere dato enn alt andre) flere ganger i uken. Men det er et utallig antall varer å gå gjennom, så det hender vi overser noe i ny og ne. Hvis du kommer tilbake får du selvsagt en ny vare og min dypeste beklagelse
Brunhilde Skrevet 19. august 2011 #6 Skrevet 19. august 2011 ... Det kan ofte være en grunn til at kassapersonalet er sure. Det kan det sikkert, men surheten får de allikevel legge av seg så lenge de er på jobb! 6
otilie Skrevet 19. august 2011 #7 Skrevet 19. august 2011 Enig i den med kø og kun 1 åpen kasse... Det har skjedd såååå mange ganger, og jeg blir så irritert. Har også lagt merke til at den stakkaren i kassa sitter der og ringer på knappen 10 ganger før det kommer noen og setter seg i den andre kassa.... Flere ansatte maybe? (ikke at det er kasererens feil da) Har også blitt kejfta på fordi jeg 'er under 18' når jeg faktisk er over 18.... Og spørsmål som 'er dette deg? Det ligner ikke'.. må drive å dra frem studentbevis og busskort for å bevise at det er meg.... Bilder på kort er rævva, og gjerne rundt 5 år gamle.. selvfølgelig ligner jeg ikke 100%.. spesielt ikke når jeg har fått langt hår og farga håret siden sist og.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #8 Skrevet 19. august 2011 Enig i den med kø og kun 1 åpen kasse... Det har skjedd såååå mange ganger, og jeg blir så irritert. Har også lagt merke til at den stakkaren i kassa sitter der og ringer på knappen 10 ganger før det kommer noen og setter seg i den andre kassa.... Flere ansatte maybe? (ikke at det er kasererens feil da) Har også blitt kejfta på fordi jeg 'er under 18' når jeg faktisk er over 18.... Og spørsmål som 'er dette deg? Det ligner ikke'.. må drive å dra frem studentbevis og busskort for å bevise at det er meg.... Bilder på kort er rævva, og gjerne rundt 5 år gamle.. selvfølgelig ligner jeg ikke 100%.. spesielt ikke når jeg har fått langt hår og farga håret siden sist og. Det er faktisk deres jobb å forsikre seg om at de selger alkohol til en person over 18. Du bør vurdere å ta nye bilder hvis du har forandret utseende så mye at man ikke kjenner deg igjen. De færreste i butikker synes det er gøy å sjekke id, og at de gjøren god jobb er bare bra. 4
Daria Skrevet 19. august 2011 #9 Skrevet 19. august 2011 Men hvor stor er sannsynligheten for at noen svarer "Nei" på spørsmålet "Er dette deg?" -selv om de har falsk leg?
Rosalie Skrevet 19. august 2011 #10 Skrevet 19. august 2011 Eg godtar ikkje at den i kassa trykker på mobilen, skvaldrar med venner eller liknande når det er eg som er kunden. Eg forventer at det er meg/mine varer dei konsentrerer seg om, ikkje at dei driv og avtaler kva dei skal gjere etter jobb. Det kan dei gjere i pausen sin. Eg kan, om det er ille nok, gå frå fullt band med varer medan eg seier høgt at "De er visst ikkje interessert i å selge meg noko, så eg går heller til konkurrenten nedi gata. Dei har ansatte som konsentrerer seg om jobben sin". 2
Gjest otrivin Skrevet 19. august 2011 #11 Skrevet 19. august 2011 Når jeg var i banken og fikk nytt bankkort tok jeg bilde uten sminke og på passet har jeg med, mye mindre "du ligner jo ikke?" etter det. Men liksom, man ser jo forskjellig ut med forskjellige hårsveiser, med/uten sminke osv, og jeg gidder ihvertfall ikke ta med meg pass overalt, så det er LITT irriterende når de ikke tror at bildet er meg fordi jeg har på/av sminke liksom.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #12 Skrevet 19. august 2011 Enig i den med kø og kun 1 åpen kasse... Det har skjedd såååå mange ganger, og jeg blir så irritert. Har også lagt merke til at den stakkaren i kassa sitter der og ringer på knappen 10 ganger før det kommer noen og setter seg i den andre kassa.... De fleste butikker har kanskje "ring en venn"()-system. Men der jobbet hadde vi ikke det! Køene kunne være lange, og sure kunder ba meg ringe på flere. Det var ikke flere Alle kassadamene satt allerede i kassen. Var vi 4 på jobb satt alle 4 der! På kveldene var vi bare 2. Lørdagene overlappet vi hverandre, pleide være 3-4 (ofte en på pause). Hadde egne folk til å rydde og ordne på lageret, vår oppgave var kun å sitte i kassen. Ryddefolkene kunne ikke sitte i kassen, fordi det var ikke deres jobb + at alle kassaapparatene (med opptellte penger i, er ikke bare-bare å åpne en stengt kasse) var i bruk. Kanskje dette gjelder andre butikker også? Ikke alle har et lager med ansatte å ringe på. Vi satt i kassen alle mann og køen var som den var:) P.S Ikke spesielt rettet mot deg, men mot alle de som tror det er en selvfølge at man har noen å ringe på Har foressten sluttet i den jobben, makan til utakknemlig drittjobb. Har aldri vært mer motivert for studier som etter den sommeren. Aldri mer serviceyrker! En av grunnene: duste-kunder! 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #13 Skrevet 19. august 2011 Dette med manglende betjening i kassen er en gjenganger, og en fryktelig irriterende sådan. Ikke hver gang men svært ofte blir man stående som nummer 5 i køen på den ene kassen som har åpent, og dersom vedkommende som sitter der gidder å "ringe en venn" så tar det fryktelig lang tid før noen kommer. Ikke sjelden jeg bare setter fra meg vogna og forlater stedet. Nok av butikker å velge mellom, så dersom de ikke ønsker å selge så går jeg til nabobutikken. 1
pandagutt Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 Dette med manglende betjening i kassen er en gjenganger, og en fryktelig irriterende sådan. Ikke hver gang men svært ofte blir man stående som nummer 5 i køen på den ene kassen som har åpent, og dersom vedkommende som sitter der gidder å "ringe en venn" så tar det fryktelig lang tid før noen kommer. Ikke sjelden jeg bare setter fra meg vogna og forlater stedet. Nok av butikker å velge mellom, så dersom de ikke ønsker å selge så går jeg til nabobutikken. Helt enig, det er veldig irriterende med manglende betjening. Både for dem som sitter i kassen og de som står i køen. Og så er det jo i grunnen fryktelig enkelt å gjøre noe med. Så har full forståelse for at folk ikke gidder og drar hvis man merker at det ikke virker som det gjøres noe med. Det er også fryktelig dumt av butikken det gjelder, for det koster dem betydelig mindre å ha en ekstra kasserer på jobb enn det gjør dem i tapte inntekter fordi kundene ikke orker. I de interne reglene hos oss står det at hvis det blir mer enn 3 stk. i kø og man ser at de ikke har så få varer at det går raskt, skal det ringes på det antall ekstra kasserere som trengs. Nå klarer vi nok ikke alltid å overholde akkurat det tallet, men det er greit å ha det som en tommelfingerregel. Personlig prøver jeg å være veldig tålmodig i sånne køer. Både fordi jeg vet at den bak kassen synes det er like dritkjipt som oss i køen, og fordi jeg vet hvor "morsomt" det er når det kommer kunder og med en bisk tone kan opplyse om at det er lang kø og at jeg må ringe på noen flere med en gang. Som oftest prøver jeg allerede å gjøre noe med problemet, men jeg klarer aldri fri meg fra å tenke: "Åååh ja.. er det kø, sier du? Det har jeg VIRKELIG ikke fått med meg", eller "Ja, jeg synes det er så kult med kø, skjønner du, så jeg tenkte vi kunne se hvor lang vi fikk den". Husker en gang jeg sto i en kø som så ut som den var i noe av det mer absurde slaget. Alle kassene var ikke i bruk, men det hadde nok å gjøre med at de ikke hadde flere folk som var opplært til å betjene dem. Var 5-6 som sto der i kassene og jobbet for harde livet med å slå unna køen. Likevel klarer damen bak meg og kjæresten i køen å lire av seg "Det er helt utrolig hva vi skal finne oss i!". Hun hadde en handlevogn som lyste at hun hadde vært i butikken i over en time, men å bruke noen minutter ekstra på å stå i kø var åpenbart under hennes verdighet. Greit, det føltes ut som en ekstremt kjedelig evighet vi sto der og, men det var i virkeligheten kanskje 3-4 minutter. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #15 Skrevet 19. august 2011 Jeg (og de fleste av mine kollegaer) bruker "go' gammaldags bondevett" når det kommer til kassakø. Er det fler enn 3 i kø og alle har hver sin brus så ringer jeg ikke. Men er det fulle handlekurver og vogner så ringer jeg. Ser det rett og slett an
otilie Skrevet 19. august 2011 #16 Skrevet 19. august 2011 Når jeg var i banken og fikk nytt bankkort tok jeg bilde uten sminke og på passet har jeg med, mye mindre "du ligner jo ikke?" etter det. Men liksom, man ser jo forskjellig ut med forskjellige hårsveiser, med/uten sminke osv, og jeg gidder ihvertfall ikke ta med meg pass overalt, så det er LITT irriterende når de ikke tror at bildet er meg fordi jeg har på/av sminke liksom. ja jeg gidder ikke stikke innom banken og skifte bilde hver gang jeg får ny hårsveis noe som er ganske ofte. på studentbeviset mitt hadde jeg knæsj røde, lange dreads... mens på visakortet hadde jeg kort blondt hår Ikke lenge etter ble håret svart, så blondt, så rødt kort igjen, og nå er det langt svart Og det er kun i en periode på 3 år:P Men så var det nå mest snakk om de som faktisk nekter for at det er meg på bildet... så jeg må vise opptill 2-3 andre ID-kort for å bevise at det er meg... ender somoftest med et furt 'okejda' fra kassererens side... xD
Daria Skrevet 21. august 2011 #17 Skrevet 21. august 2011 (endret) I nærbutikken min har det dukket opp en ringeklokke og et skilt noen meter unna den kassa som vanligvis er i bruk: "Går køen helt hit? Ring, så åpner vi en kasse til.". Genialt Endret 21. august 2011 av Daria 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå