Gå til innhold

Verdivurdering av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper noen kan gi noen konstruktiv tilbakemelding på mitt spørsmål. Jeg har nylig kjøpt meg en ny leilighet (juli) og fikk da en pris som var betydelig under takst. Folket lå ved stranden vettu;)Spørsmålet er hvor lenge etter kjøpet av denne boligen bør jeg vente før jeg skaffer en ny verditakst? Er fordelaktig ovenfor banken med tanke på topplånet og dermed renter og avdrag som må betales.

Bør jeg vente 3 eller 6 måneder, eller er dette noe jeg kan gjøre med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Håper noen kan gi noen konstruktiv tilbakemelding på mitt spørsmål. Jeg har nylig kjøpt meg en ny leilighet (juli) og fikk da en pris som var betydelig under takst. Folket lå ved stranden vettu;)Spørsmålet er hvor lenge etter kjøpet av denne boligen bør jeg vente før jeg skaffer en ny verditakst? Er fordelaktig ovenfor banken med tanke på topplånet og dermed renter og avdrag som må betales.

Bør jeg vente 3 eller 6 måneder, eller er dette noe jeg kan gjøre med en gang?

Det er vel noe du kan gjøre med en gang. Når vi kjøpte hus i mai, så sa megleren på overtakelsesdatoen at hvis vi ville, så kunne vi bare ringe han en dag, så skulle han komme å ta en verditakst av huset, siden vi har gjort mye endringer i forhold til hvordan "standard huset" egentlig er. :) Så utifra det, så tror jeg at dette er noe du kan gjøre når du vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...