**tiilii** Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Vi har fått en liten Tibetansk Spaniel, han har bodd hos oss en måneds tid, og er straks 5 mndr. Han kom fra et kull på 7 hvalper, og var veldig liten, halvparten av sine søsken av størrelse. Min far eier hans bror, så vi ser godt forskjellen, og får til å "følge med". Jeg spurte eieren om han var tilsvarende alder eller størrelse "i hodet", for han var ennå ikke husren da vi fikk han, som den eneste i kullet, men fikk ikke noe godt svar. Det jeg lurer på, er, når er en Tibetansk spaniel fullvoksen? Når får den "voksenpelsen"? (vi ser at hans bror har en helt annerledes pels enn vår, broren er mer teddybjørn, mens vår er mer langhåret) Han elsker å ligge i soffan på kveldstid. Da vil han ikke bli kost med, er dette typisk for rasen på noen måte? Han er veldig sosial ellers, men om kvelden vil han altså ligge alene. Hvalper bjeffer vanligvis ikke så mye (?), når er det vanlig at de begynner med det? Vår tør enda ikke hoppe ned fra sofaen ol. (er det seint?), så han bjeffer om han vil ned, hvis ingen tar han ned fort nok. De eneste gangene han gir lyd, er om det er noe han vil og vi ikke ser det. Han fotfølger meg hele dagen, er det sånn Tibber er? Eller bare vår? Hadde i grunnen mange ting jeg lurte på, mange fler ting, men dette er det jeg husker nå. Vi har ikke hatt hund før, og jeg er ikke vant til hund, og kan lite. Dette lille nurket elsker jeg, og begynner jeg å kjenne, og han er virkelig bare helt fantastisk herlig. Er så glad for at vi fikk han! Min mann er mer vant med hund, og har hatt hund i barndommen, men det er en del ting jeg lurer på om er hund, eller Tibbe likssom. Håper noen her har litt erfaring med denne sorten, og kan gi noen svar!
camze Skrevet 20. august 2011 #2 Skrevet 20. august 2011 Har desverre ikke så mye peiling på tibetansk spaniel, eneste jeg vet er at de kan bli "folkevonde" av å være for mye alene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå