Gå til innhold

Er det noen heklere her?

Anbefalte innlegg

Gjest Høne Pøne
Skrevet

Hallo damer!

Jeg har heklefeber.

og leter etter oppskrift på en fin heklet babybukse og lue, eller votter o.l.

Har en venninne som er gravid og vil gjerne lage en gave til henne.

Noen som har oppskrifter å dele? eller vet om noen sider som jeg kan bruke? :)

Hilsen Høna :-*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp bestilt meg et sett med babysko som jeg skal hekle. Eller, prøve å hekle er vel mer rett. Jeg har nemlig ikke heklet siden barneskolen :fnise: Så jeg henger meg på tråden her og ser om det kommer noe tips. Ser for meg at jeg må besøke bestemor mye den kommende tiden!

Gjest Høne Pøne
Skrevet

Takk for tipset. men jeg har vært inne på drops design men syns ikke det er så mye der, ikke det jeg leter etter ihvertfall

jeg finner en del fine oppskrifter hvis jeg søker litt rundt på nettet men det er bare på engelsk og det skjønner jeg ikke bæret av. google translate fungerer ikke på alt, jeg har prøvd.

skulle fantes en liste eller noe et sted så man kunne se hva de forskjelige forkortelsene betyr :/

Skrevet

Katalogene til flere garnprodusenter ligger ute, se f.eks på ull.no, dalegarn.no og sandnesgarn.no, så kan du gå i butikk å kjøpe garn om der er noe du liker. Ellers anbefaler jeg å gå inn på todamer.no og se på bildene der som det er noe du liker, de har kataloger fra flere små produsenter. Drops har mye fint, men det kan kreve litt leting å finne akkurat det du er på jakt etter. Syns denne jakken eller denne var fine, men det er kanskje ikke det du leter etter. Ellers anbefaler jeg å melde seg inn på ravelry.com hvis du er interessert i håndarbeid, der er tusenvis av oppskrifter å få tak i fra hele verden.

Skrevet (endret)

Her er ei ordliste du kan prøve.

Ravelry har både strikke- og hekleoppskrifter, men det er mest på engelsk.

Picles har nokre hekleoppskrifter på norsk.

Endret av dobby
  • 5 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det, Høne Pøne? :)

Gjest Høne Pøne
Skrevet

jeg fant en oppskrift på en fin kjole ei en butikk i byen, men har lagt den litt på hylla, kjøpte feil farge, men håper å få den ferdig snart da. bare å sette i gang egentlig :)

men det er fryktelig vanskelig å finne oppskrifter på heklede klær! finner masse strikketøy til både store og små men hekling er visst ikke så vanlig.....?

Skrevet

Jeg lånte "Heilt Hekla" på biblioteket, der var noen barneklær.

Ikke noen bukser, men topper, kjoler, vest, votter, hatter, badedrakt/body,ei kjempesøt barnekåpe.

Skrevet

Hva med å ta en tur i bokhandelen eller til biblioteket? Jeg har funnet mye flott i gamle bøker... I tilleg har mitt lokale bibliotek en fantastisk samling av gamle blader. Jeg fant mye fint i de gamle allers og hjemmet bladene. Da fikk jeg se i bladene der og kopiert det jeg trengte.

Min mor kjøper meg også håndarbeidsbøker til jul hvert år, noe jeg setter kjempestor pris på :)

Gjest Høne Pøne
Skrevet

bibliotek hørtes ut som en god ide. det skal jeg jammen gjøre når jeg er ferdig med dene kjolen. :)

Skrevet

Hallo damer!

Jeg har heklefeber.

og leter etter oppskrift på en fin heklet babybukse og lue, eller votter o.l.

Har en venninne som er gravid og vil gjerne lage en gave til henne.

Noen som har oppskrifter å dele? eller vet om noen sider som jeg kan bruke? :)

Hilsen Høna :-*

Jeg er ingen hekler, men jeg er litt irritert for at du hermer etter mitt nick :nei::sjenert:

• Liker 1
Skrevet

På Facebook er det heklesider/grupper, med bilder også :) Og så er det mange der som er behjelpelig med det du trenger hjelp til å vite.

Gjest Høne Pøne
Skrevet

På Facebook er det heklesider/grupper, med bilder også :) Og så er det mange der som er behjelpelig med det du trenger hjelp til å vite.

er det? hva heter de da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...