Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i gang med 3. året på høgskolen, med to, mer eller mindre, nye fag. Jeg har akkurat bestilt det meste av bøker og denne gangen syntes jeg det ble drøyt dyrt! Den nette summen er på ca 5200 kr og da mistenker jeg at jeg fortsatt mangler noe bøker. Fyttirakkern! Så mye har jeg ikke betalt før! :snurt: Forrige semester tror jeg det kom på rundt 2000 kr, så summen har steget litt kan man si.. Jeg tror noe av problemet her er at utdanningen jeg tar har blitt slått sammen med en annen og kjipt nok for oss "gamle", så har man tydeligvis valgt å benytte seg utelukkende av litteratur fra den andre "linjen". Og siden dette er en ny "linje", med mye ny litteratur, så er det heller ikke særlig håp for å kjøpe noe brukt.

Så, nok klaging fra meg.. Hvor mye bruker du på pensumlitteratur?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nadezhda
Skrevet

Ca 3000 kr i semesteret, vil jeg tro.

Skrevet

Uhm, vi kan velge litt hvilke bøker vi vil kjøpe, men med et fornuftig utvalg kommer jeg vel på 5-6000 dette semesteret. Forhåpentlig blir en del av dem nyttige utover i studiet også, men det blir mye penger i lengda uansett...

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg har betalt litt over 3000 dette semesteret, og da fikk jeg tak i en del brukt, til halv pris...

Skrevet

Jeg så den ene pensumboka til salgs for 1200 kr :overrasket: Så dette semesteret kan bli dyrt. Men det varierer ellers veldig, mellom 1500 - 4000 pr semester, kanskje. Avhengig av antall fag, om vi bruker mest artikler og kompendier eller om det er flere svære, dyre bøker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...