Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger noen tips til produkter for hår og tenkte da at vi kunne lage en tråd der vi skriver opp hårrutinen vår, hvilke produkter vi bruker og kanskje også noen tips?

Min rutine ser slik ut:

Jeg vasker håret med Pureology Pure Volume Shampoo og deretter påfører jeg Pureology Pure Volume Conditioner i tuppene. Når håret er håndkletørt tar jeg litt Macadamia Healing Oil Treatment i håret (ikke helt inntil røttene) og sprayer over en volumspray. Akkurat nå veksler jeg mellom Pureology Pure Volume Thikening Spray og Paul Mitchell Extra Body Daily Boost Root Lifter. Etter dette lar jeg som oftest håret lufttørke, hvis jeg har dårlig tid føner jeg det med lav varme.

Tips: For å få volum bør du ikke bruke verken håroljer, kurer eller balsam helt inntil hodebunnen, dette kan også får håret til å se litt fett ut da det blender seg med de naturlige oljene som hodebunnen skiller ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Umh... Vasker det med whatever som står i dusjen og lar det tørke.

• Liker 3
Gjest Nadezhda
Skrevet

Shamponerer to ganger med Einerlåg shampo, og masserer balsam i samme serie i hele håret, inkludert hodebunn. Får ikke fett hår av det :-) Av og til tar jeg litt mandelolje i lengdene en stund før hårvask.

Skrevet

To ganger shampo, bed head, en gang kur, enten joico eller loreal repair og når jeg ikke kurer det så bruker jeg balsamen fra bed head også:)

etterpå lar jeg det lufttørke og jeg grer enten med fingrene eller en grov kam.

Gjest Klaveret
Skrevet

Jeg bruker som regel butikkshampo og balsam. Lufttørker håret eller føner lett dersom jeg har dårlig tid. Bruker en varmebeskyttende spray (husker ikke merke) og rettetang. Til slutt litt tupering i underhåret oppå - og så Catzy spray. Eventuelt litt balsam i tuppene.

Skrevet

Vasker håret med shampo. To ganger om nødvendig.

Har i hårkur. Protein eller fuktighet, alt ettersom. Pleier å bruke de annenhver gang sånn ca.

Og så balsam.

Hvilke produkter jeg bruker gidder jeg ikke skrive. Har nærmere 30 flasker i dusjen, så jeg varierer veldig mye!

Skrevet

Shampo, kur, balsam. Merke varierer, men bruker kun frisør produkter. Pleier å skylle ut balsamen med kaldt vann. Når jeg er ute av dusjen har jeg i en hårolje, så ruller jeg håret inn i ett håndkle og lar det tørke. Veldig sjelden jeg føner det.

Skrevet

Jeg vil gjerne høre fra folk her, ettersom jeg sliter litt med håret mitt. Håret mitt er helt normalt fint, men det er jeg som er kjedelig, vet bare om "rett ned" eller hestehale som å ha håret. Jeg har naturlig fall og det er litt oppklippet og en sideskill og pannelugg på skrå.

Jeg vasker det med shampo og balsam i hele håret, håndkletørker det også grer det ut til sideskillen. Lufttørker. av og til føner jeg, av og til retter jeg. Av og til bruker jeg enten mousse, spray eller saltvannshårspray for å prøve nye ting, men føler at håret egentlig alltid blir ca likt og kjedelig. panneluggen står alltid litt ut og bølgete, når en så liten pannelugg burde være inntil hodet mitt og samlet.

Jeg trenger sårt styling-tips!

Hilsen brunette

Skrevet

- Sjamponerer håret med Redken Extreme, bytter snart til Body full istedet. To ganger om nødvendig.

- Redken Extreme balsam i lengdene, lar virke litt.

- Skyller med kaldt vann til slutt.

- Tørker lett med et håndkle, påfører Got2be Guardian Angel.

- Lar lufttørke (føhner ALDRI) og går stort sett over med glattetang i lengdene når håret er helt tørt.

Styler håret litt forskjellig, bruker produkter som Got2be Rockin'it, 2 Sexy mousse/spray, Glued spray og Sparkling shine spray.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg veksler mellom tre shampoer og vasker håret hver tredje dag. Har langt tykt hår som tåler alt, men hodebunnen kan bli fet til tider.

Shampoene er:

Tigi Bedhead Controlfreak.

Biosilk Hydrating Shampoo.

Kerastase, Bain bio Recharge.

Ingen balsam, kurer sjeldent.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Har nettopp byttet til kokosshampoen og balsamen til Desert Rose. Kjøpte den på iherb, og den er bare helt fantastisk. Anbefaler de virkelig!

Gjest HunterLady
Skrevet

Shamponerer én gang (men vurderer å begynne med 2 siden noen anbefaler dette, men sliter det ikke fælt på håret??) med Sebastian Penetrate eller noe annet med mye fukttilførsel.

Stopper dusjen og klemmer mest mulig vann ut fra håret.

Bruker kur fra Kerastase (anti aging tror jeg den heter, meeeeget bra!).

Etterpå lufttørker jeg håret og har i Loreal Absolut Repair, Wella Perfect Ends eller Sebastian Taming Elixir i tuppene mens håret ennå er fuktig.

Har sykt slitt hår.

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg veksler mellom tre shampoer og vasker håret hver tredje dag. Har langt tykt hår som tåler alt, men hodebunnen kan bli fet til tider.

Shampoene er:

Tigi Bedhead Controlfreak.

Biosilk Hydrating Shampoo.

Kerastase, Bain bio Recharge.

Ingen balsam, kurer sjeldent.

Har samme shampoo som deg. juhuuu. :)

Skrevet

Hunterlady: Er det naturlig tørt eller er det kjemisk slitasje? Kanskje det er proteiner du trenger.

Gjest HunterLady
Skrevet

Hunterlady: Er det naturlig tørt eller er det kjemisk slitasje? Kanskje det er proteiner du trenger.

Kjemisk slitasje.

Jeg spiser ihvertfall mye proteiner. ;)

Men finnes det egne proteinshampoer?

Gjest "gjest"
Skrevet

Kjemisk slitasje.

Tror det ja, kurer også.

Skrevet

Kjemisk slitasje.

Tror det er de som er for kjemisk skadet hår, ikke tørt. Greit å bytte mellom fukt og proteiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...