Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble døpt som baby, men fikk ikke en kristen tro før konfirmasjonen for ca. ett år siden. Ønsker derfor å få en voksendåp, sånn at jeg virkelig kan bekrefte min kristne tro.

Jeg lurer på:

Mister jeg frelsen dersom jeg ikke blir døpt?

Ønsker ikke å ha noe med kirken å gjøre, så jeg anser ikke barnedåpen som gyldig. Er dåpen virkelig nødvendig for å få være med Jesus når han kommer tilbake? Har litt skyldfølelse, siden jeg ikke har latt meg døpe.

Er ikke enkelt å ta opp dette temaet med mine ikke-kristne fosterforeldre, særlig med tanken på at jeg hadde tilknytning til pinsemenigheten når jeg bodde hos mine biologiske foreldre. De er livredde for at jeg skal bli hjernevasket av noen gale religiøse ledere. Vurderte enn stund å bli medlem av Jehovas vitner, og da klikket det fullstendig for dem.

Så håper på at noen kristne (Adventister, Jehovas vitner o.l) kan svare på dette spørsmålet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble døpt som baby, men fikk ikke en kristen tro før konfirmasjonen for ca. ett år siden. Ønsker derfor å få en voksendåp, sånn at jeg virkelig kan bekrefte min kristne tro.

Jeg lurer på:

Ønsker ikke å ha noe med kirken å gjøre, så jeg anser ikke barnedåpen som gyldig. Er dåpen virkelig nødvendig for å få være med Jesus når han kommer tilbake? Har litt skyldfølelse, siden jeg ikke har latt meg døpe.

Er ikke enkelt å ta opp dette temaet med mine ikke-kristne fosterforeldre, særlig med tanken på at jeg hadde tilknytning til pinsemenigheten når jeg bodde hos mine biologiske foreldre. De er livredde for at jeg skal bli hjernevasket av noen gale religiøse ledere. Vurderte enn stund å bli medlem av Jehovas vitner, og da klikket det fullstendig for dem.

Så håper på at noen kristne (Adventister, Jehovas vitner o.l) kan svare på dette spørsmålet.

Nå vil ikke jeg kalle meg " og lignende" når det gjelder Jehovas vitner, men vil bare anbefale deg å lese NT i Bibelen. Der står alt du trenger å vite om frelsen og et godt forhold til Gud.

I Rom.6,4-9 står bl.a: Vi ble begravet med Ham ved dåpen til døden, for at slik som Kristus ble oppreist fra de døde ved Faderens herlighet, slik skulle også vi vandre i et helt nytt liv.

Rom.10,9-10: Dersom du bekjenner Herren Jesus med din munn og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, skal du bli frelst. For med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.

Frelsen ligger altså ikke i dåpen, men i din tro og bekjennelse.

Men jeg vil allikevel sterkt anbefale deg dåpen, siden dette er en god pakt med Gud.

Skrevet

Ok. Tusen takk for svar!

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg lurer på:

Mener du at du vil inn i en eller annen frikirke? Går det ikke an å gå å spørre de i den menigheten du vil inn i hvordan de pleier å gjøre det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...