AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hei! Lurer på noe om helsesekretær. Er det noen som er utdannet som helsesekretær her? Hvordan er det å jobbe som helsesekretær? Er det lett å få seg jobb? Hvor masse tjener en helsesekretær? Hvor lenge har du jobbet som helsesekretær? Trives du? Hvor annet kan helsesekretær jobbe enn sykehus/privatklinikk/lab ? Håper på et vennlig svar
Bonito Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Hei hei. Jeg er utdannet helsesekretær, og syntes yrket er kjempålreit. Nå jobber jeg på poliklinikk på sykehus, noe som er helt ok. Men hadde jeg kunnet velge hadde jeg heller villet jobbe på legekontor, rett og slett fordi det er laboratorie delen jeg syntes er mest morro. Dessverre er det ikke lett å få slike jobber, så da blir det sykehus. De fleste som har fått jobb på legekontor gir de nemlig ikke så lett fra seg Har jobbet som helsesekretær i 2,5 år. 1 år som vikar på legekontor, og deretter på sykehuset hvor jeg er nå. Nå ligger jeg på 295000, men blir jo mer med ansinitet. Husker ikke helt hvor mye man tjener etter max asinitet, men det følger jo tarriff. Iallefall på sykehus, mulig man kan tjene mer i det private.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Hei hei. Jeg er utdannet helsesekretær, og syntes yrket er kjempålreit. Nå jobber jeg på poliklinikk på sykehus, noe som er helt ok. Men hadde jeg kunnet velge hadde jeg heller villet jobbe på legekontor, rett og slett fordi det er laboratorie delen jeg syntes er mest morro. Dessverre er det ikke lett å få slike jobber, så da blir det sykehus. De fleste som har fått jobb på legekontor gir de nemlig ikke så lett fra seg Har jobbet som helsesekretær i 2,5 år. 1 år som vikar på legekontor, og deretter på sykehuset hvor jeg er nå. Nå ligger jeg på 295000, men blir jo mer med ansinitet. Husker ikke helt hvor mye man tjener etter max asinitet, men det følger jo tarriff. Iallefall på sykehus, mulig man kan tjene mer i det private. Heihei.. tusentakk for svar Hyggelig... Jeg lurer på om at fikk du jobb med en gang når du ble ferdig utdannet eller tok det tid? Jeg ønsker å utdanne meg som helsesekretær, virker interessant, derfor så tenkte jeg at jeg kan spørre noen her om deres erfaringer:) Kjekt å vite om hvordan har det i yrket:) Håper du trives og har det godt,takk for svar igjen.
Envy Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Jeg er utdannet medisinsk sekretær (som er det samme, bare uten autorisasjon), men jobber ikke som med.sek. Synes yrket er interessant nok i seg selv, men ikke helt for meg. Synes det virker som det er vanskelig å få fast jobb, også er det dårlig lønnet (rundt 300 000 i året). MEN fordelen er jo at du kan få en 8-16 jobb om du er heldig å ende opp på legekontor 1
Bonito Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Heihei.. tusentakk for svar Hyggelig... Jeg lurer på om at fikk du jobb med en gang når du ble ferdig utdannet eller tok det tid? Jeg ønsker å utdanne meg som helsesekretær, virker interessant, derfor så tenkte jeg at jeg kan spørre noen her om deres erfaringer:) Kjekt å vite om hvordan har det i yrket:) Håper du trives og har det godt,takk for svar igjen. Jeg tok utdannelsen på fjernundervisning, siden jeg ikke hadde rett på mer skole. Siden det kun var 60 timer labkurs, fikset jeg meg praksisplass ved sidenav noen dager i uka. Og det tror jeg hjalp veldig når jeg skulle søke ordentlig jobb etterpå. Fikk 1 års vikariat på legekontor 6 mnd før jeg gikk opp til fagprøva. Men jeg ville ikke satset på at det går så lett. Det er kamp om stillingene ved legekontor om dagen. Litt lettere ved sykehus men det er jo igjen ikke fullt så interessant, da det som regel blir kun kontoroppgaver. Men jeg trives alikevel jeg.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Jeg er utdannet medisinsk sekretær (som er det samme, bare uten autorisasjon), men jobber ikke som med.sek. Synes yrket er interessant nok i seg selv, men ikke helt for meg. Synes det virker som det er vanskelig å få fast jobb, også er det dårlig lønnet (rundt 300 000 i året). MEN fordelen er jo at du kan få en 8-16 jobb om du er heldig å ende opp på legekontor Hei, hmm...tusentakk for svar hyggelig., Jeg synes 300000 er ok lønn for kvinner:) Men helt opp til hver enkel:) Jeg ønsker egentlig ikke å jobbe privat, for jeg har hørt at det er en del ekstra jobbing i privat.. men sykehus hva sier du til det, hvordan er det der?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Jeg tok utdannelsen på fjernundervisning, siden jeg ikke hadde rett på mer skole. Siden det kun var 60 timer labkurs, fikset jeg meg praksisplass ved sidenav noen dager i uka. Og det tror jeg hjalp veldig når jeg skulle søke ordentlig jobb etterpå. Fikk 1 års vikariat på legekontor 6 mnd før jeg gikk opp til fagprøva. Men jeg ville ikke satset på at det går så lett. Det er kamp om stillingene ved legekontor om dagen. Litt lettere ved sykehus men det er jo igjen ikke fullt så interessant, da det som regel blir kun kontoroppgaver. Men jeg trives alikevel jeg. Hm.. så det er lett å skaffe seg jobb hvis man har vært i praksis? Da må du være lykkelig da:) som fikk seg jobb så fort..heldig du:) Jeg ønsker egntlig å jobbe på sykehus, syns passer med kontoropg Så jeg gleder meg !!
Bonito Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Hm.. så det er lett å skaffe seg jobb hvis man har vært i praksis? Da må du være lykkelig da:) som fikk seg jobb så fort..heldig du:) Jeg ønsker egntlig å jobbe på sykehus, syns passer med kontoropg Så jeg gleder meg !! Hehe. Nei det er dessverre ikke så lett, jeg hadde nok mer flaks Men om man har hatt en praksisplass viser det at man virkelig er interessert, samtidig som man får mye bedre erfaring i yrket enn på skolen. Skader jo ikke å få bra referanser fra praksisplassen heller. Det er lettere å få jobb på sykehus enn på legekontor, men det er fortsatt ganske stor konkuranse. Er vel noe enklere om man er villig til å flytte litt på seg da. Men det er ikke jeg, så da blir det å ta det man får. Jeg jobbet på sykehuset 1 år før jeg fikk jobben på poliklinikken, hvor det er mer rettet mot utdannelsen min. Før det jobbet jeg som vikar på servicetorget, hvor man strengt tatt ikke trenger utdannelsen som helsesekretær. Så om du velger å gå den veien så vær obs på at det kan ta litt tid å få jobb, og iallefall en jobb man virkelig trives i. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå