AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hei! Lurer på noe om helsesekretær. Er det noen som er utdannet som helsesekretær her? Hvordan er det å jobbe som helsesekretær? Er det lett å få seg jobb? Hvor masse tjener en helsesekretær? Hvor lenge har du jobbet som helsesekretær? Trives du? Hvor annet kan helsesekretær jobbe enn sykehus/privatklinikk/lab ? Håper på et vennlig svar
Bonito Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Hei hei. Jeg er utdannet helsesekretær, og syntes yrket er kjempålreit. Nå jobber jeg på poliklinikk på sykehus, noe som er helt ok. Men hadde jeg kunnet velge hadde jeg heller villet jobbe på legekontor, rett og slett fordi det er laboratorie delen jeg syntes er mest morro. Dessverre er det ikke lett å få slike jobber, så da blir det sykehus. De fleste som har fått jobb på legekontor gir de nemlig ikke så lett fra seg Har jobbet som helsesekretær i 2,5 år. 1 år som vikar på legekontor, og deretter på sykehuset hvor jeg er nå. Nå ligger jeg på 295000, men blir jo mer med ansinitet. Husker ikke helt hvor mye man tjener etter max asinitet, men det følger jo tarriff. Iallefall på sykehus, mulig man kan tjene mer i det private.