Gå til innhold

Riktig at jeg betaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så, venninnen min har bil. Men jeg har ikke noe i mot å ta bussen. Har ungdomsskort så kan reise overalt for 300 kroner i måneden, og det er jo helt flott det. I går skulle jeg og nettopp denne venninnen på kino i byn. Jeg stod på busstoppet og ventet på bussen, da hun plutselig kommer kjørende. Jeg ser dumt på henne og spør om ikke vi skulle ta bussen, fordi det er jo mye billigere og tar egentlig ikke mye ekstra tid. Hun svarer at nei, hun hadde lyst å kjøre.

På vei tilbake fra kinoen sier hun til meg at jeg nå skylder henne ca. 115 kroner for diesel og diverse bompasseringer. Ka faen tenker jeg, når JEG ville ta bussen?! Det er ikke slik at hun spurte pent heller, hun sa bare rett ut at hun skulle sende meg kontonummeret sitt så jeg kunne overføre.

Nei fy faen altså. Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

115kr? hvor i all verden kjørte dere? fra halden til oslo og tilbake?

Nei det syns jeg ho kan kreve. Er alt for mye. Å bidra litt når man kjører felles (avtalt) er rett og rimelig (men 115kr er mye, da kjører man langt) men i dette tilfellet er det jo ho som plukker opp deg og jeg syns at da får ho spandere. Eventuelt spørre før selve turen om dere kan spleise på utgiftene ved kjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en spesielt god venninne, direkte frekk. Greit nok med bompasseringer der man betaler for passasjerer også, da forventer man jo å betale for seg, men ikke for selve bilen og bensin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke riktig at du betaler. Jeg hadde forklart henne hva du skrev her, og sagt at du ikke vil betale noe for det når du stod klar til å ta bussen. Ville vært noe annet om dere hadde avtalt å ta bilen + spleise på forhånd.

Skjønner ikke hvor alle disse gjerrige folka kommer fra (tenker på dem i gjerrigtråden her på KG også), jeg har heldigvis aldri møtt noen slike!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,du skylder henne ikke 115 kr. Du får ta det opp med henne at du skulle ta bussen, hun ville kjøre, og tilbød at du ble med i bilen istedenfor å ta bussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slem venninne du har. Jeg ber venner om bensinpenger av og til, men da er det fordi de har bedt meg å kjøre. Hvis du har busskort og ville ta bussen, skal hun betale. Si til veninnen din at hvis hun hadde latt deg ta bussen, ville det jo ikke kostet noe ekstra for deg i det hele tatt. Hvis hun vil kjøre får hun betale det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei! Jeg hadde ikke betalt, når hun sender deg den meldingen med kontonr så kan du heller skrive tilbake at du har ingen planer om å betale. Du stod tross alt og ventet på bussen og hun ville kjøre. To bad for her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be henne legge frem regnestykket for å vise hvordan hun kom frem til den summen. Husk at dere også skal dele det på to.

Jeg hadde ikke betalt i dette tilfellet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en frekk veninne!! Du har vel ikke betalt?

Veninne???? Jeg tror nok du må vurdere bedre hvem du skal ha som "venn" :gjeiper:

Endret av Maria M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at veninnene mine betaler hverandre ca. 20 kr for drivstoff når de pleier å bli skjørt frem og tilbake fra skolen nesten daglig. Men det der er vel for mye å spørre om. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grunnen til at det er 115 kroner, er at det er et tonn med bompasseringer og broer her jeg bor. Og nei, jeg har ikke betalt. Faktisk så skylder hun meg ca. 500 kroner. MEN siden hun ikke har penger, ba hun meg overføre det jeg skylder henne siden JEG faktisk har penger, og så skulle jeg få tilbake senere.

Faen ikke helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er 115 kroner, er at det er et tonn med bompasseringer og broer her jeg bor. Og nei, jeg har ikke betalt. Faktisk så skylder hun meg ca. 500 kroner. MEN siden hun ikke har penger, ba hun meg overføre det jeg skylder henne siden JEG faktisk har penger, og så skulle jeg få tilbake senere.

Faen ikke helt bra.

Så du tror det stemmer at tur/retur kinoen kom på 230 kroner totalt? Da må det være langt og en helvetes mye bommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er 115 kroner, er at det er et tonn med bompasseringer og broer her jeg bor. Og nei, jeg har ikke betalt. Faktisk så skylder hun meg ca. 500 kroner. MEN siden hun ikke har penger, ba hun meg overføre det jeg skylder henne siden JEG faktisk har penger, og så skulle jeg få tilbake senere.

Faen ikke helt bra.

Da kan du jo bare si at "da skylder du meg 385 kroner, da". Man prøver da for pokkern ikke å innkreve penger fra noen man selv skylder!

Jeg ville vel neppe tatt løsningen over selv forresten, men sagt som de andre at jeg ikke betaler når det ikke er forhåndsavtalt kjøring og det var hun selv som tok initiativet til tross for at du ville ta bussen. ...er du sikker på at det blir så mye som 230,- til sammen? Synes det høres mest ut som om hun prøver å tjene penger på deg, jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...