abberasjon Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Jeg er en 19 år gammel jente som lurer litt på hva dere mener om aldersforskjell mellom menn og kvinner. I sommer møtte jeg en fyr som jeg oppriktig må si er den kjekkeste og mest tiltrekkende fyren jeg noen gang har møtt. Vi jobbet sammen og fikk en veldig god tone. Myye øyekontakt, flørting og latter, samt uskyldig og "tilfeldig" nærkontakt. Denne fyren bor opprinnelig i Oslo pga studier, byen jeg selv flytter til om en uke. Siste jobbdagen min jobbet vi sammen, og vi pratet mye om hvordan det er å bo i Oslo, forventingene mine og studiene hans. Vi pratet også mye om interesser - alt fra musikk til yndlings filmer. Da han skulle gå tok han hånden min, så meg inn i øynene og sa at jeg måtte kontakte han når jeg var kommet til Oslo, slik at vi kunne treffes. Dett er jeg jo selvfølgelig veldig fristet til å gjøre. Hadde lett hoppet til sengs med denne fyren for å si det sånn!! (regner ikke med han er ute etter noe spesielt annet i første omgang, og det er helt ok for min del) Det eneste som står litt i veien for dette er at han er 10 år eldre enn meg. Burde jeg kontakte ham, eller burde jeg bare la det være?
Moscato Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 (endret) Står det i veien, så står det i veien. Jeg og kjæresten har det helt fint med den aldersforskjellen, og vi ble kjent med hverandre da jeg fremdeles var 19. Endret 18. august 2011 av Moscato
Wanita Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Mannen min er 11 år eldre enn meg og vi møttes når jeg var 20. Hva føler du selv? Om du føler det er rart så kanskje det ikke er så lurt å kaste seg ut i noe, men om du ikke syns det gjør noe er det jo bare å sette igang
abberasjon Skrevet 18. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. august 2011 Hva sier intuisjonen din? Jeg har lyst til å kontakte han og se hva som skjer. Om det er naiviteten min som prater vet jeg ikke. Har bare aldri vært i en slik situasjon før, så er usikker på hva utfallet blir. :-P :gjeiper: Men litt spennende er det jo.. :gjeiper:
nickless Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Personlig syntest jeg ikke 10 års alderforskjell er så mye , om kjemien er på plass. Er det han du vil ha ,så er det han , det skal litt til å finne en 10 år yngre kopi !
abberasjon Skrevet 18. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2011 Mannen min er 11 år eldre enn meg og vi møttes når jeg var 20. Hva føler du selv? Om du føler det er rart så kanskje det ikke er så lurt å kaste seg ut i noe, men om du ikke syns det gjør noe er det jo bare å sette igang Det føles mer betryggende å lese at det er flere som har vært i min situasjon og at det har gått bra! Jeg har veldig lyst å treffe han igjen! Så da er det vel bare som du sier, å sette i gang hehe!
Gjest "gjest" Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Jeg har lyst til å kontakte han og se hva som skjer. Om det er naiviteten min som prater vet jeg ikke. Har bare aldri vært i en slik situasjon før, så er usikker på hva utfallet blir. :-P :gjeiper: Men litt spennende er det jo.. :gjeiper: Ta kontakt.
Wanita Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Da burde du ta kontakt. Det som kan skje er jo at dere finner ut at dere ikke blir noe mer. Eller kanskje dere er perfekt for hverandre og kommer til å få et langt og lykkelig liv
Gjest fireflies Skrevet 18. august 2011 #10 Skrevet 18. august 2011 Jeg synes i utgangspunktet at ti års aldersforskjell er ganske mye når du er såpass ung, men samtidig kjenner jeg jo ikke deg. Det kan godt hende du er veldig voksen og moden for alderen, men generelt sett er man fortsatt mer utprøvende , uerfaren, tildels barnslig og rastløs enn hva man er i en alder av nesten 30. Sannsynligvis ville det nok likevel blitt et større problem for han enn for deg. Samtidig sier du jo at det kun er snakk om sex. Da stiller jo saken seg litt anderledes i forhold til at det ikke er forpliktelser og sånt inne i bildet. Hvis du vil ha han som en pulevenn, så er det ikke noe i veien med det, men jeg ville tenkt meg nøye om hvis det hadde vært snakk om et forhold.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2011 #11 Skrevet 18. august 2011 Jeg er nitten år selv, og jeg er sammen med en som er syv år eldre. Synes ikke dette er noe problem i det hele tatt. Vi har vært sammen i tre år, og er fremdeles lykkelige sammen. Tror ikke det er stor forskjell på syv og ti år eldre. Så lenge kjemien er rett, så er nok ikke dette et problem.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 20. august 2011 #12 Skrevet 20. august 2011 Jeg sier bare en ting: go for it!! ;-) 1
Gjest Voksen kvinne Skrevet 20. august 2011 #13 Skrevet 20. august 2011 Alderen betyr lite så lenge dere har det fint sammen. Er selv 29 og sammen med en mann på 63. Slå den! Vi kjente hverandre i mange år før vi ble sammen og når vi tok skrittet helt ut føltes det bare rett. Vi er utrolig glade i hverandre og har et spennende liv. Fikk noen rare reaksjoner i starten, men nå er det ingen som bryr seg og vi får være lykkelige. Er vant med at folk blir overrasket, men som regel blir jeg oppfattet som eldre enn jeg er og han som yngre, så få som tenker over det hvis vi ikke sier hvor stor forskjellen egentlig er. Det viktigste er at man er moden nok til å ta valget og vite at man gjør det som er rett for seg. Lykke til du også! 2
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2011 #14 Skrevet 20. august 2011 Jeg har funnet en mann som er 16 år yngre enn meg. Det var ikke noe jeg hverken tenkte på eller ønsket. Men når jeg først traff han så var det full klaff Og jeg har på ingen måte tenkt å gi opp dette pga at noen mener at det er for stor aldersforskjell.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2011 #15 Skrevet 20. august 2011 Jeg er en 19 år gammel jente som lurer litt på hva dere mener om aldersforskjell mellom menn og kvinner. I sommer møtte jeg en fyr som jeg oppriktig må si er den kjekkeste og mest tiltrekkende fyren jeg noen gang har møtt. Vi jobbet sammen og fikk en veldig god tone. Myye øyekontakt, flørting og latter, samt uskyldig og "tilfeldig" nærkontakt. Denne fyren bor opprinnelig i Oslo pga studier, byen jeg selv flytter til om en uke. Siste jobbdagen min jobbet vi sammen, og vi pratet mye om hvordan det er å bo i Oslo, forventingene mine og studiene hans. Vi pratet også mye om interesser - alt fra musikk til yndlings filmer. Da han skulle gå tok han hånden min, så meg inn i øynene og sa at jeg måtte kontakte han når jeg var kommet til Oslo, slik at vi kunne treffes. Dett er jeg jo selvfølgelig veldig fristet til å gjøre. Hadde lett hoppet til sengs med denne fyren for å si det sånn!! (regner ikke med han er ute etter noe spesielt annet i første omgang, og det er helt ok for min del) Ta kontakt. Jeg er mann, 9 år eldre enn min kjære, vi har det fantastisk og har hatt det fra første sekund. 1
abberasjon Skrevet 21. august 2011 Forfatter #16 Skrevet 21. august 2011 Tror jammen med jeg bare skal "manne meg opp" og ta kontakt!! Litt urolig for reaksjonene vi kan få i og ned at fedrene våres jobber sammen, men det er jo ikke noe de trenger å få vite på med det samme;) 1
Gjest christine Skrevet 21. august 2011 #17 Skrevet 21. august 2011 min samboer er 17 år eldre enn meg og det har aldri vært noe problem, vi har det utrolig bra sammen så ta kontakt. alder er bare et tall
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #18 Skrevet 21. august 2011 Jeg har funnet en mann som er 16 år yngre enn meg. Det var ikke noe jeg hverken tenkte på eller ønsket. Men når jeg først traff han så var det full klaff Og jeg har på ingen måte tenkt å gi opp dette pga at noen mener at det er for stor aldersforskjell. jeg tør ikke ta kontakt fordi han fordi han er 16 år yngre, selv om jeg er så forelsket at jeg nesten går av hengslene.. og forelskelsen har vart i flere måneder. MEN det er også fordi jeg tror ikke denne forelskelsen er gjensidig..
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2011 #19 Skrevet 21. august 2011 jeg tør ikke ta kontakt fordi han fordi han er 16 år yngre, selv om jeg er så forelsket at jeg nesten går av hengslene.. og forelskelsen har vart i flere måneder. MEN det er også fordi jeg tror ikke denne forelskelsen er gjensidig.. Noen ganger må man bare ta en sjanse. Tenk på alt en kan gå glipp av i livet, om man ikke tør ta sjanser og følge hjertet. Jeg ville funnet ut av det. Så slipper du å lure på om det var en mulighet. Jeg angrer ikke et sekund. Og det tror jeg nok ikke han gjøre heller
-Jiinxs- Skrevet 21. august 2011 #20 Skrevet 21. august 2011 Jeg ser ikke noen problemmer i at han er 10 år eldre enn deg. Ta kontakt siden det virker som dere kommer godt overens :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå