AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 hei dere. Jeg har vel egentlig kommet i en situasjon som kanskje? ikke er så vanlig, men det er nå her hjemme. Vi har barna til samboer annhver helg. Dette er kjempe koselig. Faren dems har nok dårlig samvittighet for hvordan ting er og ønsker å være den beste,snilleste,kuleste pappaen dem kan få. Det har da endt med at dem ikke hører på han. han kan be dem om å gå å legge seg flere ganger, men de overser det totalt. Dette gjelder også andre generelle ting som skal skje. f.eks rydding, kle på seg osv osv. de er da 11 og 14 år. Om det er jeg som snakker til dem eller spør om noe så er det gjort på en blunk. Jeg er ikke sint eller viser sinne, men jeg er bestemt i det jeg sier og de vet veldig godt hvor mine grenser går på hva som er ok og ikke ok. Jeg er faktisk ganske lik deres mor i grensesetting. Grunnen til at jeg skriver dette og ønske råd er fordi jeg rett og slett blir fryktelig provosert av å se at dem ikke hører på faren dems, men driter i det han sier. Dette er sikkert normalt, men jeg blir lei meg og sint på han sine vegne. Jeg er oppdratt til at foreldre skal en høre på og respektere det dem sier. Jeg vil gjerne ha råd til hvordan vi kan få det bedre i den grad at de lytter til han og respekterer det han sier uten å måtte vente til han har snakket til dem for 7 gang. Jeg vet at jeg sikkert kan gå inn å hjelpe han, men jeg synes dette er litt ubehagelig og føler heller ikke at det er riktig. venter på tips. Takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Jeg er/har vært i samme situasjon. Det er neppe så veldig uvanlig. I starten hørte barna mye mer på meg, fordi jeg var en "fremmed" og barn tør ofte ikke opponere mot folk de ikke kjenner så godt. Etter et par år sammen slappet de mer av og vi fikk et mer naturlig forhold. Samtidig har jeg snakket mye med far om hans oppdragerrolle. At han ikke kan være bare festlig og morsom hele tida, han må også være grensesetter og tydelig pappa. Han skylder faktisk sine barn det. Hvis han er bare morsom og leker sammen med dem så lærer ikke de noe om hvordan en god farsfigur skal være den dagen de selv får barn. Å være foreldre er jo å være rollefigurer som barna skal kunne se opp til i mange år. Snakk med kjæresten din om at han gjør barna en bjørnetjeneste, samtidig som det sliter på forholdet mellom deg og han.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 jeg har gjort det. vi har vært sammen i nesten 4 år. vært slik fra starten omtrent, men jeg merker det er og mer. han prøver å sette mere grenser, men er på de viktigste stedene at han vil være snill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå