Gå til innhold

Leie i Trondheim, med hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

La inn annonse i byavisa nå, kommer neste uke. Så da håper jeg vi får napp :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Jeg skjønner godt at utleiere ikke vil ha hunder i leiligheten. Jeg ville ALDRI i livet leid ut til noen med hund (eller katt for den saks skyld) De bråker, ødelegger ting, lager stygge merker i parkettgulv, og de lukter.

Dessuten gjør de fra seg utenfor. Enkelte plukker opp bæsjen, men hva med tiss? Noen ganger setter det seg en fæl lukt som er umulig å bli kvitt.

Jeg kjenner flere med hund som har prøvd å finne leilighet til leie, og bare måtte gi opp. Alternativene er å kjøpe eget hus/leilighet, eller kvitte seg med hunden.

Vi leier leilighet og vi har hund. Jeg skal irettesette deg litt i og med at du garantert ikke har hund selv og faktisk ikke vet hvordan det fungerer.

Gode hundeeiere har hunder som ikke bråker. Så lenge hunden ikke er valp eller under/over-stimulert vil hunden være rolig inne i leiligheten, og samme vil det være med å ødelegge ting. Hvordan parkettgulv er det som ødelegges av hunden? Det må være et dårlig et i så fall. Har aldri sett at parkettgulv blir ødelagt pga. hunden. Og ja hunden gjør ifra seg utenfor, men gode hundeeiere plukker det opp. At de tisser er vel ikke akkurat det største problemet? Nesten hos alle utleiere fins det katter som går rundt og tisser og bæsjer på plenen uansett. Og tiss regner jo bort, samtidig som det ikke lukter når det er på gresset. Ja og forresten, hunder lukter ikke bortsett fra når de er våte. Og er de våte vil ikke lukta sette seg noen steder heller, så med andre ord kan man ikke merke at hunden lukter hvis den gjør det.

Det er vanskelig å få seg leilighet, men det burde strengtatt være enklere siden hunder er viktige tilskudd i familier/par.

• Liker 2
Gjest otrivin
Skrevet

Hunden min bråker ikke mer enn at den snorker litt, vi har et merke i parketten og det var fordi jeg hoppet fra bordet og ned på gulvet i stiletter også er bordet litt ødelagt fordi jeg har stumpet røyk på det. Det eneste som luktet her var de tette rørene i kjøkkenvasken og det har misses rørlegger her fikset :)

For å si det sånn: Hunden min lukter bedre enn typen.

OG TISSET HANS LUKTER FAEN IKKE UTE!!! HAHAHAAH <3

Skrevet

Og forresten, lukt? De lukter da ikke noe mer de enn noe annet renslig individ jeg vet om. Cluet er å holde de rene vet du, akkurat på samme måte som du, forhåpentligvis klarer å holde deg ren og pen ;)

Å joda, de lukter. ALLE hunder lukter. Folk som har hund selv merker det ikke, for de er så vant med lukta. Men for oss som ikke har hund selv så er stanken uutholdelig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet da om flere tilfeller der hunder har løpt rundt i hagen, og tisset på tepper som har ligget ute, treverk på terrassen, div. barneutstyr, leker osv.

Ikke nødvendigvis med vilje, men for en hund som driver og markerer OVERALT, skal det ikke så mye til at hunden treffer noe den ikke burde tisset på.

Jeg mente da virkelig ikke at det er et problem med lukt når hunden tisser på GRESSET!! Er da ikke helt idiot heller. Det er bare det at jeg vet som sagt om flere tilfeller der lukten av hundetiss har vært et problem!

Gjest Survival
Skrevet

Jeg vet da om flere tilfeller der hunder har løpt rundt i hagen, og tisset på tepper som har ligget ute, treverk på terrassen, div. barneutstyr, leker osv.

Ikke nødvendigvis med vilje, men for en hund som driver og markerer OVERALT, skal det ikke så mye til at hunden treffer noe den ikke burde tisset på.

Jeg mente da virkelig ikke at det er et problem med lukt når hunden tisser på GRESSET!! Er da ikke helt idiot heller. Det er bare det at jeg vet som sagt om flere tilfeller der lukten av hundetiss har vært et problem!

Dette minner i så fall om uansvarlige eller uoppmerksomme hundeeiere, og gjelder et FÅTALL av hundeeiere.

Skrevet

Å joda, de lukter. ALLE hunder lukter. Folk som har hund selv merker det ikke, for de er så vant med lukta. Men for oss som ikke har hund selv så er stanken uutholdelig.

Latterlig du er.. Flaut å lese. Enig i at mange venner seg til en egens hund lukt, men det betyr ikke at alle hunder lukter, og slettes ikke at stanken er uutholdelig.

Skrevet

:sjenert: Hunden min lukter iallefall ikke, hender teppet hans jeg tar med i bilen lukter litt på slutten av uka men det blir vaska hver helg med mindre det ikke har vært i bruk.

Synes egentlig jeg vasker og støvsuger mye mer enn andre siden jeg har hund, og derfor blir ekstra nøye på at ting skal være pent og rent, og for å være sikker på at det ikke er hundehår overalt.

De fleste ansvarlige hundeeier lar ikke hunden sin markere inne, i hagen/andre sine hager og gjerder eller ved fellesområder.

Skrevet

Å jodå. Alle hundar luktar jævlig til tider.

• Liker 1
Skrevet

Å jodå. Alle hundar luktar jævlig til tider.

Ja men det kan jammen jeg gjøre også, men rart hva en dusj gjør med lukt altså :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...