Gå til innhold

Leie i Trondheim, med hund

TheGhostGirl

Anbefalte innlegg

Nå har jeg og samboer bestemt oss for å flytte fra Gudbrandsdalen opp til Trondheim. Men det skulle vise seg å ikke være enkelt siden vi har hund. Noen andre her med samme erfaring? Hvor fikk dere leilighet? Brukte dere finn.no hybel.no zett.no, eller noe annet som jeg ikke vet om?

Et eller annet sted burde det være noen som vil leie ut til et samboerpar med hund eller?! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storesøsteren min lette i ca. 6 mnd før hun fant en annonse på finn.no hvor en leilighet var ønsket utleid til dyreeiere. Flaks, sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne med katt, akkurat samme problemet. I tillegg er det kjempevanskelig hvis du har et barn og er alenemor. Alle utleierne vil visst helst ha studentpar eller enslig student.....

De jeg kjenner som har fått det til, har lett lenge på finn.no. Selv innbiller jeg meg at det også kan være lurt å sette inn /lese annonser i adressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lette i 10 måneder i både Oslo og Trondheim (alt opp til 11.000 i måneden eksl. strøm) før vi fant noe, og da var det kun flaks fordi det var foreldrene til en gammel klassekompis som skulle leie ut :sjenert:

Kan ta med at vi er ikkerøykere, begge i fast jobb, fester aldri, har lite besøk, er superrolige og ryddige med supre referanser og en liten rolig hund som konkurerer i lydighet/agility (så han lager ikke noe trøbbel akkurat..)

Min onkel leide ut for et par år siden i Trondheim via finn.no og da måtte han slå av alt av telefon fordi han fikk over 300 intereserte :filer:

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å sette inn en annonse selv. Jeg gjorde det, og fikk flere hendvendesler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn annonse selv. De mest attraktive boligene blir ofte ikke lagt ut siden det blir så mange telefoner. Og har man litt spesielle behov, som feks dyr er det veldig greit med egen annonse. Har dyr selv, og de gangene jeg har lett etter bolig har det gått fra å ikke få komme på visning en gang, til å kunne velge og vrake i aktuelle lieligheter når jeg har satt inn "ønskes leid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lakt ut annonse på hybel.no

Men jeg kjenner ikke til noen aviser i Trondheim. Noen av dere som kjenner til noen jeg kan legge ut?

Eller enda bedre, vet dere om noen boliger i Tr.heim hvor man kan ha hund? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok ikke dumt. Men syns det var litt dyrt, så vil prøve andre ting først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det koster litt, men jeg syns hvertfall det var verdt det. Man bruker mye tid på å gå igjennom alle annonser og sende mailer/ringe osv.

Og jeg fikk hvertall flere leil å velge mellom på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk tenkt på om vi skal kjøpe vi også, men da må vi desverre selge huset vårt her hjemme. Og det tror jeg ikke vi vil.

Men har fått napp på en leilighet nå, fikk høre mer i helgen. Så da er det bare å krysse fingrene! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en hund, og nå viser det seg at det er masse sopp i leiligheten vi leier, så vi må flytte et annet sted. En umulig oppgave, rett og slett! Jeg visste ikke at det var lett å få napp hvis man legger ut annonse om ønske om å leie, så det må vi prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner godt at utleiere ikke vil ha hunder i leiligheten. Jeg ville ALDRI i livet leid ut til noen med hund (eller katt for den saks skyld) De bråker, ødelegger ting, lager stygge merker i parkettgulv, og de lukter.

Dessuten gjør de fra seg utenfor. Enkelte plukker opp bæsjen, men hva med tiss? Noen ganger setter det seg en fæl lukt som er umulig å bli kvitt.

Jeg kjenner flere med hund som har prøvd å finne leilighet til leie, og bare måtte gi opp. Alternativene er å kjøpe eget hus/leilighet, eller kvitte seg med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lakt ut annonse på hybel.no

Men jeg kjenner ikke til noen aviser i Trondheim. Noen av dere som kjenner til noen jeg kan legge ut?

Eller enda bedre, vet dere om noen boliger i Tr.heim hvor man kan ha hund? :)

Prøv adresseavisen eller byavisa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at utleiere ikke vil ha hunder i leiligheten. Jeg ville ALDRI i livet leid ut til noen med hund (eller katt for den saks skyld) De bråker, ødelegger ting, lager stygge merker i parkettgulv, og de lukter.

Dessuten gjør de fra seg utenfor. Enkelte plukker opp bæsjen, men hva med tiss? Noen ganger setter det seg en fæl lukt som er umulig å bli kvitt.

For meg er i hvert fall ikke katter noen problem. De klarer sjelden å bråke så mye at det plager noen andre enn de som er i samme rom som dem, de er for det meste stille dyr.

En veloppdratt katt ødelegger ikke ting, og leier man ut umøblert er det i hvert fall ikke noe problem. De lager ikke styggere/mere merker i parkettgulv enn vanlig slitasje som følge av at man bor der.

Katter lukter heller ikke, hvis eierne er renslig og sørger for at katten også er det. Katter burde virkelig ikke være noe problem, i hvert fall ikke innekatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner flere med hund som har prøvd å finne leilighet til leie, og bare måtte gi opp. Alternativene er å kjøpe eget hus/leilighet, eller kvitte seg med hunden.

Oj, det var da voldsomt!

Vi selv eier hus, og har ubehandlet tregulv overalt, ikke noen stygge merker.

Tiss i hagen blir du aldri kvitt, tenk på alle kattene som tisser du. Og ikke minst alle de fulle folka som vandrer rundt omkring. Eller tenk på fuglene som driter overalt.

Hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, lukt? De lukter da ikke noe mer de enn noe annet renslig individ jeg vet om. Cluet er å holde de rene vet du, akkurat på samme måte som du, forhåpentligvis klarer å holde deg ren og pen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg anbefaler óg å sette inn annonse sjølv når ein har spesielle behov. Ellers så er det veldig sprengt leigemarknad no, grunna studiestart, men det vil løsne om eit par-tre månader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...