Glasögon Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Hei! Jeg skal på et lite bursdagsselskap hos svigermor ikveld, derfor tenkte jeg å bake noen deilige kjeks/cookies. Det eneste problemet er at de eneste jeg har prøvd ut før inneholder sjokoladebiter. Det er jeg tom for, og jeg kommer meg ikke til butikken. Derfor trenger jeg oppskrifter på kjeks(gjerne med kakao), som er prøvd ut og godkjent :-)
Frk. Belle Skrevet 19. august 2011 #2 Skrevet 19. august 2011 Hei! Jeg skal på et lite bursdagsselskap hos svigermor ikveld, derfor tenkte jeg å bake noen deilige kjeks/cookies. Det eneste problemet er at de eneste jeg har prøvd ut før inneholder sjokoladebiter. Det er jeg tom for, og jeg kommer meg ikke til butikken. Derfor trenger jeg oppskrifter på kjeks(gjerne med kakao), som er prøvd ut og godkjent :-) Kanksje litt sent men her er oppskrift på veldig gode cookies med rosiner.
Mixelite Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 (endret) Jeg har en oppskrift helt uten sjokolade, men med kanel og sirup. Kjeksene blir litt "sprøseige" og er kjempegode. Jeg baker dem gluten -og melkefrie, men man kan sikkert bytte ut med det melet og smøret man har i hus. Kanelpinner (2 brett à 3 stenger) 200 g margarin 200 g sukker 1 eggeplomme 1 ts kanel 1ss lys sirup 1 ts ekte vaniljesukker 1 ts natron 300 g mel Pynt: Eggehvite, hakkede mandler og perlesukker Rør smør og sukker hvitt og tilsett alt det andre. Kna deigen sammen til en god deig som deles i 6 emner som rulles til pølser tilsvarende bredden på bakebrettet. Legg tre emner på hver plate, klapp litt flate, pensle med eggehvite og strø med hakkede mandler og perlesukker. Når de tas ut av ovnen, deles de i fine strimler(en kjøttkniv eller annet med tynn, lang egg er greit, slik at man bare kan stanse ut lengdene i stedet for å kutte). La kakene ligge på brettet til de er helt kalde, for de er meget møre. Stekes på 180-200° til de er lysebrune (10-12 minutter) Endret 19. august 2011 av Mixelite
Glasögon Skrevet 19. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2011 Tusen takk for svar! Gjør ikke noe at det ble litt sent, fant en oppskrift som fungerte greit. Men nå har jeg flere oppskrifter å velge mellom neste gang jeg mangler kokesjokolade (noe som er ganske ofte) :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå