Arwen Skrevet 25. november 2003 #1 Skrevet 25. november 2003 En utrolig dyktig kamerat av forloveden min skal ta bryllupsbildene av oss, problemet er at han ikke har noe studio. Datoen vår er veødig utsatt med tanke på dårlig vær, hva ville dere gjort hvis det begynte å regne? Hva slags lokaler kan man bruke?
zmurfette Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 Hadde nok tatt bildene ute selv om det var dårlig vær, jeg (med mindre det striregner, selvsagt). Et vennepar av meg tok bryllupsbildene ute i tåke (sort-hvitt bilder). De ble kjempefine. Hva med lokalene hvor dere skal ha festen? Er det ikke noe fint dere kan bruke som "bakgrunnsstøy" der?
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2003 Tror ikke det, ser skikkelig kjipt ut ute der, men kan jo gøre med de om de har et rom der som egner seg - som reserveløsning, blir uansett kun hvis det regner.
zmurfette Skrevet 25. november 2003 #4 Skrevet 25. november 2003 Tror jeg hadde gjort det, ja. Om de ikke har noen fine rom, så har de kanskje noen som er nøytrale? Så kan dere pynte de silk at dere får det som dere vil?
marre Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 Vet ikke om du har planer om å gifte deg i Oslo ...men i tilfelle dårlig vær så er det mange "underganger" på festningen feks som er kjempe fine å ha som bakgrunsmotiv , skulle det regne får dere der i tillegg tak over hodet .... Eksempelvis så finnes det jo også en del paviljonger rundt omkring i de forskjellige parkene ... der vil dere jo også få fine bilder uten å måtte stå i regn .... Men om det bare skulle være litt overskyet så kan man jo ta bildene hvor som helst ... som sagt tidligere her så blir det da også veldig fint med svart hvitt bilder... Tvi tvi håpe på sol !!!
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #6 Skrevet 25. november 2003 Skal jo ha suiten der så.. :kl: får snakke med hotellet om det når vi skal planlegge menyen. Takk for at du fikk igang tankene mine - tar litt tid innimellom for oss blondiner
hallingbrud Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Hvordan vet du at datoen er utsatt med tanke på dårlig vær? Finnes det statistikk på internett? (nå ble jeg veldig nyskjerrig... Jeg vil også finne ut om datoen min er utsatt!)
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #8 Skrevet 25. november 2003 Bare tipper at 25. september er en ganske utsatt dag. (høst)
Måne Skrevet 25. november 2003 #9 Skrevet 25. november 2003 Skal gifte meg 24.september så jeg kjenner meg igjen i bekymringen din... Vi har løst det ved å ta bilder i portaler o.l på festningen, men jeg vet jo ikke hvor du skal ha bryllupet hen så det er ikke sikkert dette passer deg! Kanskje liten sjanse for at det striregner den timen man skal ta bilder??? Vi får krysse fingrene for hverandre!
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #10 Skrevet 25. november 2003 Ja, skal begynne å krysse med en gang tror jeg. Skal gifte oss i Grorud kirke og ha selskapet på Linne hotell så det passer litt dårlig å dra ned til sentrum. Får prøve å holde det i området. Det kan jo hende at det ikke er flere vielser enn vår den dagen også, da kan vi jo ta bilder inne i kirka.
Måne Skrevet 25. november 2003 #11 Skrevet 25. november 2003 Oj, jeg er oppvokst rett ved siden av Linne hotell, jeg... Siden det er mitt barndomssted prøvde jeg å tenke ut om det finnes noen lure lokaler eller områder å ta bilde på dersom det regner...men det eneste jeg kommer på er Linderud gård. Der er det helt nydelig, men det er nok ikke sikkert at de åpner dørene for å ta brudebilder. Kanskje dere får lov til å ta bilder ute ved søylene?(under taket) Eller i barokkhagen dersom det ikke striregner... (men det var jo nettopp det som var problemet )
Arwen Skrevet 25. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 25. november 2003 ja, har forresten vokst opp i området vi også
Tusenfryd Skrevet 26. november 2003 #13 Skrevet 26. november 2003 Det duskregnet da vi giftet oss - men det synes overhode ikke på bildene. En god fotograf skjuler det så dere ikke står med vått hår klistret i ansiket og får dråper på linsen og sånn... og at det ikke ser grått ut rundt dere.
Arwen Skrevet 26. november 2003 Forfatter #14 Skrevet 26. november 2003 Jeg er ikke redd for duskregn, det skal vi takle. Problemet er hvis det sprutregner.
Holly Hobbie Skrevet 26. november 2003 #15 Skrevet 26. november 2003 Arwen, i år var jo september ideell for bryllup - klart og fint vær nesten hele tiden! har hørt at september er en ganske stabil måned, så hvis det starter med sol så holder det seg gjerne utover (og motsatt med regn...). Ikke bekymre deg så mye du, det er jo sjelden det er virkelig styrtregn?
hallingbrud Skrevet 26. november 2003 #16 Skrevet 26. november 2003 Jeg driver mye med statistikk i studiene, og kommer ikke over tanken om at det faktisk kan finnes statistikk på sannsynligheten for regn på ulike steder ved ulike datoer... Jeg brukte fem minutt i går på å sjekke, men det eneste jeg fant var gjennomsnittstemperaturen i den aktuelle kommunen for ulike måneder. (eks. hele august). Jeg lover at jeg skal fortsette å lete...
hallingbrud Skrevet 26. november 2003 #17 Skrevet 26. november 2003 Jeg har nå funnet nedbørsnormaler pr. måned for perioden 1960-1990. For oslo-området ser det ut til at tryvasshøgda og Nordmarka har klart mest nedbør (dobbelt så mye som der jeg kommer fra...) De månedene med mest nedbør, er August/september/oktober ut fra hvor i oslo man er. I hallingdal er det mest nedbør i September, men desverre ligger August som nummer 2 (jeg gifter meg i august...) Noen som har lyst til å se for sin kommune? http://www.met.no/observasjoner/index.html
Isiselin Skrevet 26. november 2003 #18 Skrevet 26. november 2003 Det er ikke noen forlatte låver eller båthus eller lignende i området da. Slike bakgrunner blir ofte veldig pene på bildr i og med at det ser litt rustikt og gammelt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå