Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pleid å handle hudpleieprodukter og sminke fra feelunique, og skal nå flytte til Danmark. Problem: Feelunique holder til i Jersey (utenfor EU), noe som vil si at jeg ikke kan handle for over 80 kr (dansk tollgrense). Surt!

Så - noen tips til danske nettbutikker (eller nettbutikker innenfor EU)?

Produkter jeg har pleid å handle fra feelunique kommer fra Decleor, MD Formulations, Clarins og Green People.

Liker også Avene, Eucerin og La Roche Posay - tar også imot tips til nettbutikker som selger disse :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feelunique tilbakebetaler toll. Jeg bor i DK og bestiller derfra. :)

Skrevet

Bare synes det er kjedelig å måtte be de om å betale meg tilbake for hver gang jeg handler... Så ingen tips til danske nettbutikker? (siden du bor i Danmark)

Skrevet

Jeg har handlet fra Lookfantastic uten problemer. Enete jeg ikke likte med det, var at de ikke bruker vanlig dansk postsystem, og det blir levert til et ganske usentralt sted, eller på døren. Jeg liker egentlig best å hente det på postkontoret jeg da, så slipper jeg sitte inne å vente på en pakke.. Kanskje jeg er litt sær..

Hva med strawberrynet? Vurdere å bestille derifra selv å sjekke der.. Strawberrynet sier "VAT will be prepaid for all orders shipped to Denmark, Ireland, the Netherlands, Poland, Spain, Sweden and the UK. This means there will be no additional charges for VAT and most customers will enjoy faster delivery times since there is no customs delay."

Ellers er det en dansk side med en del hårprodukter som også funker fint.. Er ikke spesielt dyrt der (på det jeg har sett på), men blir litt dyrere enn nettbutikkene som allerede er nevnt da.. Siden heter http://www.beautycos.dk/.

Skrevet

Bare synes det er kjedelig å måtte be de om å betale meg tilbake for hver gang jeg handler... Så ingen tips til danske nettbutikker? (siden du bor i Danmark)

Cheapsmells tror jeg du kan bestille fra uten toll og MVA. Jeg bestiller aldri fra danske nettbutikker, da går jeg heller i fysiske butikker. Hvis du absolutt vil bestille kan du se på f.eks. Matas.dk.

Skrevet

Jeg har handlet fra Lookfantastic uten problemer. Enete jeg ikke likte med det, var at de ikke bruker vanlig dansk postsystem, og det blir levert til et ganske usentralt sted, eller på døren. Jeg liker egentlig best å hente det på postkontoret jeg da, så slipper jeg sitte inne å vente på en pakke.. Kanskje jeg er litt sær..

Hva med strawberrynet? Vurdere å bestille derifra selv å sjekke der.. Strawberrynet sier "VAT will be prepaid for all orders shipped to Denmark, Ireland, the Netherlands, Poland, Spain, Sweden and the UK. This means there will be no additional charges for VAT and most customers will enjoy faster delivery times since there is no customs delay."

Ellers er det en dansk side med en del hårprodukter som også funker fint.. Er ikke spesielt dyrt der (på det jeg har sett på), men blir litt dyrere enn nettbutikkene som allerede er nevnt da.. Siden heter http://www.beautycos.dk/.

Merkelig. Hvis jeg ikke er hjemme når pakken kommer på døra, får jeg hentelapp til nermeste postkontor.

Skrevet

Merkelig. Hvis jeg ikke er hjemme når pakken kommer på døra, får jeg hentelapp til nermeste postkontor.

På pakker fra lookfantastic? For får det på andre pakker, men lookfantastic bruker ikke post danmark i min by hvertfall, de bruker et annet firma..

Skrevet

På pakker fra lookfantastic? For får det på andre pakker, men lookfantastic bruker ikke post danmark i min by hvertfall, de bruker et annet firma..

Nå måtte jeg vri hodet litt her.. Jeg bestiller så mye på nettet at jeg ikke husker hver enkelt. Det kan hende jeg var hjemme da pakkene fra lookfantastic kom..? :klo: Pakker har i hvert fall alltid havnet på det lokale postkontor.

Skrevet

Så upraktisk levering fra lookfantastic, men slipper i hvertfall toll/moms på alt over 80 DKK? :-)

Skrevet

Så upraktisk levering fra lookfantastic, men slipper i hvertfall toll/moms på alt over 80 DKK? :-)

Jeg betalte hvertfall ikke noe mer for min GHD-rettetang, enn det jeg beltalte til lookfantastic. Men, pakken ble altså forsøkt levert på døren, og jeg kunne ringe for å avtale ny tid for levering eller hente på lageret deres. Og siden jeg ikke liker levering på døren, (da det ofte er mellom 9-17-tider), så syntes jeg det var et dårlig alternativ. Men altså, man kan få den levert på døren etter avtalt tid :)

Skrevet

Men Jersey ligger da innenfor EU...?

Skrevet

"Bemærk dog, at visse mindre områder i EU ikke er med i moms- og afgiftsområdet. Det betyder, at du vil blive opkrævet moms og afgifter ved indførsel fra disse områder. Det gælder blandt andet indførsel af varer fra de engelske kanaløer (Jersey, Guernsey, Alderney og Sark)" (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770321&vId=0). Typisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...