Gå til innhold

Alenetid med foreldre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har flyttet hjemmefra og fått samboer. Tar dere turen til foreldrene deres alene? Jeg tenker som så, at for foreldrene så må det vel være koselig noen ganger å ha barnet for seg selv? Jeg tenker ikke i de baner at samboer/ektefelle ikke er velkommen, men bare det at man får litt kvalitetstid foreldre/barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kunne/kan jeg gjøre, og jo, foreldrene mine synes det er veldig koselig :) Selv om de er veldig glade i mannen min!

Skrevet

Nå er jeg verken gift eller har barn, men samboer har jeg. Jeg er oftere hjemme hos foreldrene mine uten han, enn med han. Om vi skulle få barn så blir han sikkert med litt oftere, men ikke mye oftere, tror jeg. Samme omvendt.

Gjest Mahareth
Skrevet

Det hender jeg tar en tur og besøker moren min. Det har egentlig ingenting å gjøre med kvalitetstid med henne å gjøre, men at jeg som regel tar den turen en dag jeg har fri og mannen er på jobb. Strengt tatt gjør jeg det fordi mannen min ikke er spesielt glad i moren min, og jeg ikke ser noe poeng i å tvinge ham med hvis det ikke er en spesiell anledning.

Skrevet

er mye oftere hoss min mor og far alene enn med min samboer

Gjest Badabing
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i over fem år, men det føles da ikke naturlig å drasse ham med til foreldrene mine hver eneste gang, selv om det selvfølgelig er hyggelig når han er med.

• Liker 1
Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Jeg går som oftest alene til foreldrene mine :) Er kanskje fordi jeg og kjæresten ikke bor sammen, men når han først er med synes de det er kjempestas :)

Gjest otrivin
Skrevet

Dere som har flyttet hjemmefra og fått samboer. Tar dere turen til foreldrene deres alene? Jeg tenker som så, at for foreldrene så må det vel være koselig noen ganger å ha barnet for seg selv? Jeg tenker ikke i de baner at samboer/ektefelle ikke er velkommen, men bare det at man får litt kvalitetstid foreldre/barn?

Jeg er med mamma av og til alene, men mest med samboer. Hun syns bare det er kjempestas at han vil være med og inviterer vennene våre dit også hver helg. Det syns foreldrene hans også, men jeg pleier ofte å ta vår hund og deres hund med på fjellet sånn at de får tid alene siden han aldri gidder å gå dit hvis jeg ikke er med (jeg syns det er pinlig da), og det tar jo en stund over fjellet + at jeg får bonuspoeng fordi jeg gidder å gå tur med deres hund og at den faktisk liker meg siden den hater alle untatt typen sin mor.

Ellers så pleier jeg f. eks. å tilby meg å hjelpe med noe/går ut og tar en LAAAANG tlf eller sånn så han kan snakke med de alene.. Ekstra bonuspoeng :D Hihi. Men de pleier alltid å spørre om VI kommer en tur da, så tror egentlig de syns det er greit. Spesielt siden kjæresten min er helt stum, men jeg dytter han litt i siden så han begynner å snakke. Og de sier jo utallige ganger at det er så glad for han er sammen med meg for nå begynner de endelig å kjenne han og han kan "oppføre seg som et menneske endelig". HAHAHA <3

Skrevet

Samboeren er som regel med dit (vi må overnatte), men jeg pleier å "henge" med foreldrene mine alene. F.eks. at bare vi tre går tur, drar på café, på besøk til noen, osv.

Skrevet

Ja, helt vanlig at vi besøker foreldre alene. Da broren min var gift, pleide kona alltid å bli med, så i mange år så vi ham nesten aldri alene. Etter at de gikk fra hverandre er det litt som vi har fått ham igjen, selv om kona for all del var hyggelig og grei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...