AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Jeg innser når jeg skriver dette at det kanskje er et vanlig problem, men jeg håper dere kan gi meg litt trøst eller tips... Sexlivet vårt har dabbet mer og mer av i takt med at magen har blitt større. Dette skyldes flere ting; jeg blir lettere sår under samleie, magen er "i veien", jeg har vært plaget med bekkenet, mannen synes det er rart å tenke på at det er et barn inni magen samtidig som vi har sex. Alt dette kan være gode grunner til at vi har kommet dit vi har kommet. Det hele har blitt en litt ond sirkel der jeg ikke har følt meg sexy, og han ikke har sett på meg som sexy. Han er kjærlig mot meg, men har altså ikke lyst på sex med meg for tiden. Han klarer bare ikke se på meg sånn, men mener at det vil bli bedre etter at babyen har kommet. Men vil det det? Da vil det bli amming støtt, og brystene mine vil ikke være sexobjekt lenger, men en matkilde. Jeg vil lukte av baby og morsmelk konstant, noe som vil minne han om at jeg er mor. Vil han klare å skille mellom de to rollene mine? Kjenner jeg blir veldig lei meg på grunn av dette. Og redd for at vi ikke skal klare å finne tilbake til et normalt sexliv. Jeg savner sånn den tiden der vi kunne ha sex spontant, og der han hadde lyst på meg hele tiden.
Gjest padawan Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 siden du blir sår under samleie, har vært plaget med bekkenet, ømme pupper (regner iallefall med du har det) i tilleg til at magen er i veien så er det nok bare en fase som dere går igjenom. barnet vil jo bli i hovedfokus nå så det spørs vel om sexlivet deres på mange måter kommer til å forandre seg fremover.
Gjest Bjørn82 Skrevet 18. august 2011 #3 Skrevet 18. august 2011 Jeg innser når jeg skriver dette at det kanskje er et vanlig problem, men jeg håper dere kan gi meg litt trøst eller tips... Sexlivet vårt har dabbet mer og mer av i takt med at magen har blitt større. Dette skyldes flere ting; jeg blir lettere sår under samleie, magen er "i veien", jeg har vært plaget med bekkenet, mannen synes det er rart å tenke på at det er et barn inni magen samtidig som vi har sex. Alt dette kan være gode grunner til at vi har kommet dit vi har kommet. Det hele har blitt en litt ond sirkel der jeg ikke har følt meg sexy, og han ikke har sett på meg som sexy. Han er kjærlig mot meg, men har altså ikke lyst på sex med meg for tiden. Han klarer bare ikke se på meg sånn, men mener at det vil bli bedre etter at babyen har kommet. Men vil det det? Da vil det bli amming støtt, og brystene mine vil ikke være sexobjekt lenger, men en matkilde. Jeg vil lukte av baby og morsmelk konstant, noe som vil minne han om at jeg er mor. Vil han klare å skille mellom de to rollene mine? Kjenner jeg blir veldig lei meg på grunn av dette. Og redd for at vi ikke skal klare å finne tilbake til et normalt sexliv. Jeg savner sånn den tiden der vi kunne ha sex spontant, og der han hadde lyst på meg hele tiden. Kvinner som bli gravide endrer seg. Det er kjent og sånn har det alltid vært. Endringene som skjer med gravide kvinner er både fysiske og psykiske, så den gravide kvinnen er ikke den samme kvinnen som kvinnen hun var før hun ble gravid. Hormonene endrer hennes væremåte, og den biologiske prosessen endrer hennes fysiologiske form og tilværelse. Endringene merker menn i større grad enn kvinner og særlig de psykiske endringene kan gjøre kvinnen litt mindre seksuell for mannen. Samtidig som dette skjer vil også en moderne mann være bekymret for å skade barnet, og kan få redusert lyst med bakgrunn i dette.
Gjest Jytte Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Kvinner som bli gravide endrer seg. Det er kjent og sånn har det alltid vært. Endringene som skjer med gravide kvinner er både fysiske og psykiske, så den gravide kvinnen er ikke den samme kvinnen som kvinnen hun var før hun ble gravid. Hormonene endrer hennes væremåte, og den biologiske prosessen endrer hennes fysiologiske form og tilværelse. Endringene merker menn i større grad enn kvinner og særlig de psykiske endringene kan gjøre kvinnen litt mindre seksuell for mannen. Samtidig som dette skjer vil også en moderne mann være bekymret for å skade barnet, og kan få redusert lyst med bakgrunn i dette. Unnskyld meg, men ikke gre alle gravide over samme kam. Hos meg var det faktisk stikk motsatt, jeg var kjempekåt under begge mine graviditeter. Mannen min og jeg har vel aldri hatt et bedre sexliv enn da. At man har mage er ingen hinder for å ha sex. Kvinner endrer seg på forskjellig måte under en graviditet. Jeg tror det er like vanlig å bli mer "hippen" da som det motsatte - som du beskriver som normalen. Og jeg opplevde heller aldri at mannen min kviet seg for å ha sex - han var jo kjempefornøyd med at kona var konstant steinkåt
Gjest padawan Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Jytte: nå er det godt mulig at mannen din tenner på gravide også da :gjeiper:
Gjest Jytte Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Jytte: nå er det godt mulig at mannen din tenner på gravide også da :gjeiper: Jeg tror menn tenner på kvinner som viser at de er kåte uansett om de er gravide eller ei. 4
Gjest padawan Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 nja. jeg har lagt merk til at det finnes et drøss per "illustrasjonsvideoer" på nettet som viser sex med gravide... så det er definitit et marked for der men jeg er ikke oerbevist om at alle menn tenner like mye på gravide.
Gjest Bjørn82 Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Jeg tror menn tenner på kvinner som viser at de er kåte uansett om de er gravide eller ei. hehe.. Det kan du nok ha delvis rett i.. Men nå virker det som om du glemmer at menn faktisk kan være annet enn on/off i form av sexuell lyst. Det ligger et barn inni den kula, og jeg vet at både jeg og mange av mine kompiser slet litt med å ha sex med vår kone/kjæreste mens hun var gravid fordi man fort ender opp med å tenke på barnet. MEN!!! Jeg personlig hadde ok med sex første halvdel av svangerskapet men 0 sex den siste tiden og det påfølgende halvåret etter at barnet var født. Det var en kombinasjon av at både jeg og min kone hadde redusert lyst den tiden.
Gjest Jytte Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 nja. jeg har lagt merk til at det finnes et drøss per "illustrasjonsvideoer" på nettet som viser sex med gravide... så det er definitit et marked for der men jeg er ikke oerbevist om at alle menn tenner like mye på gravide. Jeg tviler på at en mann slutter å tenne på kona fordi hun er gravid. Da må det være noe annet som ligger bak - for eksempel at kona ikke har særlig sexlyst. 1
Gjest padawan Skrevet 18. august 2011 #10 Skrevet 18. august 2011 Jeg tviler på at en mann slutter å tenne på kona fordi hun er gravid. Da må det være noe annet som ligger bak - for eksempel at kona ikke har særlig sexlyst. eller at magen er i veien, frk. Dåse er øm/sår, puppene er ømme, det er et barn i magen osv.
Gjest Bjørn82 Skrevet 18. august 2011 #11 Skrevet 18. august 2011 Jeg tviler på at en mann slutter å tenne på kona fordi hun er gravid. Da må det være noe annet som ligger bak - for eksempel at kona ikke har særlig sexlyst. En gravid kvinne kan være veldig sexy.. Det er jeg enig i.. De får ofte litt mere former, som større pupper, rumper og lår. Men når gravidmagen kommer, og mann kjenner at det både sparker og dunker inni den, DA blir vertfall sexløsta for meg veldig redusert..
Eudyptula Skrevet 18. august 2011 #12 Skrevet 18. august 2011 Jeg tror det ts beskriver er veldig normalt. Som flere har vært inne på, det er mange grunner til at sexlivet kan dabbe av under svangerskapet. Det er ingen automatikk i at det fortsetter på samme måte etter fødsel og barseltid, men det er umulig å si på forhånd. Livet foranderer seg på mange måter når man får barn, men det er god sjanse for også å ha et godt sexliv også etterpå. Selv om det kanskje ikke er det samme som før
Gjest Jytte Skrevet 18. august 2011 #13 Skrevet 18. august 2011 En gravid kvinne kan være veldig sexy.. Det er jeg enig i.. De får ofte litt mere former, som større pupper, rumper og lår. Men når gravidmagen kommer, og mann kjenner at det både sparker og dunker inni den, DA blir vertfall sexløsta for meg veldig redusert.. Det at mange kvinner blir ekstra kåte under graviditeten skyldes fysiske endringer. Den økte blodgjennomstrømningen gjør at skjeden, klitoris, livmoren og hele bekkenområdet er mer hovent, dette igjen gjør at mange føler seg kåtere og opplever at det er lettere å få orgasme. 2
skuggfaks Skrevet 18. august 2011 #14 Skrevet 18. august 2011 Men er det bra eller dårlig for babyen i magen når man har sex når man er gravid? Jeg tenker på de siste månedene av graviditeten.
Gjest Jytte Skrevet 18. august 2011 #15 Skrevet 18. august 2011 Men er det bra eller dårlig for babyen i magen når man har sex når man er gravid? Jeg tenker på de siste månedene av graviditeten. Barnet ligger beskyttet i magen og vil ikke ta skade av at den gravide har sex. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #16 Skrevet 18. august 2011 For vår del har det blitt at min mann ser på meg som en han er blitt enda mere glad i, en han vil ligge inntil å vise kjærlighet til og ikke "bare" ha sex med. Vi har ikke hatt sex siden uke 30, er i 33 nå. Og vi kommer nok ikke til å ha det heller før fødsel. Hverken han eller jeg har lyst til å ha sex, men vi tar på hverandre og gir hverandre orgasme på andre måter. Jeg merker også at jeg er viere der nede og ting er ikke helt som før. Men sex skader abslutt ikke. Barnet er godt beskyttet av livmoren og fostervannet. så får dem som har sex er det bare å stå på.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #17 Skrevet 18. august 2011 For enkelte menn blir det psykisk som å ha sex med ungen når magen blir stor. Og det skal man respektere like mye som at enkelte kvinner ikke ønsker sex i svangerskapet. Ingenting unormalt med det, og det betyr slett ikke at man ikke syns partner er sexy.
Gjest padawan Skrevet 18. august 2011 #18 Skrevet 18. august 2011 (endret) Men er det bra eller dårlig for babyen i magen når man har sex når man er gravid? Jeg tenker på de siste månedene av graviditeten. tja, barnet tar vel ikek noen skade men jeg har lest kvinner ikke bør få orgasme helt på slutten da dette kan starte riene og fødselen. Endret 18. august 2011 av padawan
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #19 Skrevet 18. august 2011 TS her... Mange av de innspillene dere kommer med er jo kjent for meg.. Hvordan finner man tilbake til hverandre etter en dødperiode som dette har vært? Det er ikke akkurat fristende for meg å ta initiativ når jeg føler at han ikke har lyst på meg, og sex virker uaktuelt på han... Synes det er veldig trist jeg..
Gjest Jytte Skrevet 18. august 2011 #20 Skrevet 18. august 2011 tja, barnet tar vel ikek noen skade men jeg har lest kvinner ikke bør få orgasme helt på slutten da dette kan starte riene og fødselen. Det har jeg aldri hørt noe om og det stemmer ihvertfall ikke i mitt tilfelle hvor jeg gikk hhv en og to uker over termin i mine svangerskap. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå