Gå til innhold

Singel og klar til date etter lang forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja overskriften sa vel det meste. Nå har det gått en stund siden jeg gikk i fra mannen min, og føler meg klar til å date.

Jeg var i forhold i ver 10 år. Så jeg føler meg ganske så utdatert på sånn dating regler, telefonnr bytting og så klart hva tid er det greit å sende sms eller ta kontakt og slikt.

Har meldt meg inn på sukker. Men føler likevel det er helt feil for meg der. Vil helst det skal begynne med vennskap. Men ser at de aller fleste vil ha flørt som kan kanskje utvikle seg til noe mer.

Hva som er egentlig greia der?

Altså med tanke på, føler at det blir helt totalt rart at man skal plent ha flørt på gang med engang før man kjenner noen. Synes det er bedre å begynne med vennskaplig tone..

Har ikke fått så mange respons, men noen da på ett døgn. Noen av dem flink til å begynne vennskaplig tone. Mens andre har delt ut telefonnr sitt alt etter 2 meldinger fram og tilbake.

Hvor ellers treffer man på skikkelig kar? Å gå ut på byen er ikke meg, og der er jeg 100 % sikker på at jeg ikke kommer til å finne en mann jeg vil satse på. Eller kanskje det kan hende at det finnes unntak. Men ikke for meg. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden. Har dermed noe erfaring med nettdating, og jeg vil si at ikke legg deg opp på et opplegg der dere skriver sammen i 3-6 mnd før en møtes. Er så mange som har brent seg på det, grunnet at når man møtes så er det kjemi, kjemi og atter kjemi som teller. Har man ikke det,så er det dødfødt, og da hjelper det ikke med månedslange "blir kjent" over mail.

Du må nok beregne deg på å kysse noen frosker, du vil selvfølgelig raskt merke hvem du tar date 2,3 og 4 osv med. Mange vil nok bli kun 1 møte. Bruk god tid på dem du føler for å treffe igjen, 1 avgangen! Det er mye som skal stemme, den siste jeg datet, var topp på alle måter - unntagen jeg var ikke seksuelt tiltrukken av han. Jeg gav det ekstra tid, for jeg håpet det ville dukke opp, for mannen var jo perfekt! Men nei, jeg måtte avslutte. Så ja, begge deler skal stemme.

Vil også nevne at ikke legg deg opp store forventinger, da blir nedturen desto større. Gled deg, å synes det er spennende ja, men skriver dere i en evighet før treffes er fallhøyden stor grunnet store forventninger.

Lykke til :-)

Skrevet

Dette blir da fra et mannlig perspektiv, men det er bare generelle tips uansett.

Lag en utfyllende og beskrivende profil. Ikke bli for seriøs, og ikke bli for fjollete. Kjemi kan jo veie opp for andre mangler, men skriv hva du vil ha, og hva du absolutt ikke vil ha. Gjør den til en personlig og unik profil, og ikke gi inntrykk av at du bare er ute etter noe useriøst. Bruk bilder som sier noe om deg selv. Grammatikk- og stavekontroll.

Ikke bli smigret over all responsen. De kjenner deg ikke, og det er sannsynligvis ikke personligheten din de er så utrolig sjarmerte over. Vær litt kynisk og selektiv, og ikke tro at du må svare alle. Du trenger ikke takke for komplimentet/meldingen og si nei, bare slett de meldingene du ikke faller for. Jeg har et ganske så solid inntrykk av at mange sender (samme) meldinger til veldig mange kvinner, og de er utrolig lite kresne og ektefølte.

Ikke føl deg presset til å gå raskere frem enn det du ønsker. Om det er noen som mister interessen fordi det går for tregt så er dere neppe kompatible uansett. Treffer du derimot på noen som virkelig er interessert i deg, så vil de ha full forståelse for din situasjonen selv om de kanskje ønsker å treffe deg raskt. Det fins selvfølgelig ingen standard for hvor lenge det er vanlig å kommunisere før man møtes. Jeg foretrekker noen uker med skriftlig kommunikasjon, og er man fortsatt interessert da så vil man sannsynligvis være en brukbar til veldig god match. Noen liker kortere tid, mens andre vil ha enda mer tid. Det kan også ta for lang tid, slik at man bygger opp et urealistisk bilde av hvordan den andre skal være, og vil få problemer med å avvise selv om kjemien ikke er tilstede.

Ikke del ut personlig informasjon før du er absolutt sikker på at du vil møte noen. Om noen, som du sier, gir deg telefonnummer i første meldingen, så kan du med stor sikkerhet bare ignorere denne personen.

Nettdating er både enkelt og vanskelig. Du må ikke bli såret om noen avviser deg, men du må heller ikke ta det så uhøytidlig at du bare pløyer gjennom folk uten å tenke deg om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...