AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Et lite hjertesukk... i 4 måneder har jeg jobbet for en liten bedrift (mindre enn 40 ansatte). Omsetningen er på rundt 15-20 mill, så det er ikke all verden (ikke det at det unnskylder noe). Jeg har en ledende stilling, men fakturerer inn lønnen min selv. Så langt, så godt - problemet er at jeg aldri (og da mener jeg aldri!) har fått hverken lønn eller tilbakebetalt utgifter på den fastsatte dagen i måneden, selv om dette er fastsatt av bedriften selv. Jeg har gitt vennlige innsigelser, jeg har klaget, jeg har tatt det opp med alle over meg, samt økonomiansvarlig, men INGENTING skjer. Hva gjør man i slike tilfeller? Andre med lignende erfaringer som har råd å gi? Føler meg som den tverre personen som maser og maser og maser (virker som om andre ikke bryr seg så mye). For nei, det er ikke bare meg det går utover.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210#Hva_gj%F8r_du_n%E5r_du_ikke_f%E5r_utbetalt_l%F8nn_til_avtalt_tid? Naturlig ville være å ta kontakt med fagforeningen man er medlem av for bistand.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #3 Skrevet 19. august 2011 http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78210#Hva_gj%F8r_du_n%E5r_du_ikke_f%E5r_utbetalt_l%F8nn_til_avtalt_tid? Naturlig ville være å ta kontakt med fagforeningen man er medlem av for bistand. Jeg har gjort det, og fikk anbefalt å bruke faktureringsfirma. Problemet er at jeg ikke tror bedriften vil komme gjennom kredittsjekken de kjører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå