Nio Skrevet 18. august 2011 #1 Skrevet 18. august 2011 Klokken 6 idag kommer sønnen til ene katten min og broren til de to andre på besøk og skal være her til neste fredag. Det er jo utrolig mange måter å introdusere på etter hva jeg har lest... Min plan er: Gå en 20-45minutters tur (alt etter om de vil fange insekter eller løpe hele veien), de sovner sannsynligvis når vi kommer hjem, Mingus som han heter kommer når de sover, Mingus får undersøke huset når mine sover (men de våkner nok av det), når mine katter våkner gir jeg alle mat 1-2meter fra hvrandre, catnip-party, gå kort tur med alle sammen og så håper jeg at de er venner når vi er inne igjen.. Om de ikke er det får Mingus sove på rommet mitt så prøver vi igjen neste dag. Ringer selvsagt eieren i forveien å ber henne om å ikke ringe eller banke på sånn at mine våkner av det og å ikke gi mat rett før han kommer. Høres det ut som en grei plan? Hvor stor er sjangsen for at de vet at det er sønnen/broren og godtar han med en gang? Noen andre forslag?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #2 Skrevet 18. august 2011 Synes du skal holde de adskilt i begynnelsen, legg evt. et teppe som lukter av dem hos den nye, og omvendt. Ta det gradvis, virker det som om de aksepterer hverandre, så kan de gå sammen. Hold de iallefall adskilt om natten. Synes heller ikke du skal la den nye katten gå ute, den kjenner ikke området og kan bli skremt, løpe vekk etc. Det er jo bare en uke, synes ikke du skal forvirre katten(e) mer enn nødvendig.
Nio Skrevet 18. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. august 2011 Okei. Skal selvsagt ikke la han gå ute, han har jo aldri vært her før. Hvor mange dager burde jeg holde dem adskilt?
Nio Skrevet 18. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. august 2011 Det gikk ikke helt etter planen, men veldig bra! I skrivende stund sover han sammen med broren sin. Hadde jo egentlig tenkt å ta han rett inn på et rom hvor kattene mine ikke var, men fikk bare en sterk følelse av at det ville være bedre å la dem få hilse med en gang og magefølelsen min hadde rett. Er helt merkelig å ha han her igjen, men sååå koselig Søsteren har frest til han og moren ungår han, men ellers er alt bare fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå