Gå til innhold

Deppa nå...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Må bare komme med et hjertesukk. Vi hadde store planer om å ha en vielse på et litt uvanlig sted. Vi har sjekket en god del, og hadde fått positive tilbakemeldinger overalt, men i dag har jeg fått beskjed om at det kanskje ikke lar seg gjøre.

Burde kanskje puttet denne i tråden for hvilken drøm folk har måttet oppgi. Det ser ut som om jeg må oppgi min.

Vi har tenkt på alternativer, men det blir litt sånn nødløsning. Jeg vil ikke ha noe nødløsningsbryllup. Og nå begynner det å haste litt med å få avklart sted for vielse og fest. Stressa. Noen som kan gi meg litt trøst og støtte... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Uff, så kjedeleg! :trøste:

Kva var det de hadde tenkt å gjere då? Vi måtte og revidere plan 1. Litt trist å tenke på, men har innfunne meg med situasjonen og gledar meg til bryllaupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt ordner seg for snille jenter og gutter

Jeg er helt sikker på at dere finner en løsning. Det er så mange steder å velge blandt de fleste steder i landet i allefall.

Dere får hverandre, det er det viktigste :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg.... :cry: jeg hadde nok også blitt trist dersom vi ikke hadde fått kriken vår.... MEN det viktigste er jo at man blir gift :hjerte:

Håper det ordner seg for deg på den ene eller andre måten...

Fortell oss hvordan det går da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei det var jeg som startet denne tråden. I dag fikk jeg den endelige beskjeden om at vi må endre planene våre.

Vi hadde planer om å gifte oss i et kapell inne i marka, men da var vi avhengige av å få kjøretillatelse fra kommunen. Ingen vil vel gå to kilometer i finstasten...

Men den tillatelsen får vi altså ikke. Og nå må vi starte helt forfra igjen for å finne ut hvor vielsen skal være. Jeg føler det begynner å haste. :( Bryllupet står i august....

Noen som har noen trøstende ord og råd til en stressa kommende brud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet er at det er strengt forbudt på kjøre på skogsveiene mellom klokka 10 og 17 lørdager og søndager. Vi spurte pent om dispensasjon hvis vi la bryllupet til klokka 16 slik at klokka kanskje var blitt 17 innen vi skulle ut igjen, men neida...

Vi har tenkt ut noen alternativer på forhånd i tilfelle markabryllupet ikke gikk, men det var jo det vi hadde mest lyst til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er strengt forbudt på kjøre på skogsveiene mellom klokka 10 og 17 lørdager og søndager. Vi spurte pent om dispensasjon hvis vi la bryllupet til klokka 16 slik at klokka kanskje var blitt 17 innen vi skulle ut igjen, men neida...

Vi har tenkt ut noen alternativer på forhånd i tilfelle markabryllupet ikke gikk, men det var jo det vi hadde mst lyst til...

Hæ?!?! Er det muulig?? Hvor vanskelig GÅR det ann å bli!!!! Det kan da umulig være noen særlig med folkevandring innover de veiene til daglig så DENNE disp'en kunne dere vel få????? *hmpff'er på dine vegne*

Men - lykke til med forberedelsene. Kanskje dere finner på en alternativ idè som kanskje er BEDRE enn masse søking om disp'. og andre problemer !! :D

LYKKE TIL!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest og kjerre var godt forslag.

Jeg hadde ikke hatt noe imot å gått til kirken, bare jeg visste det på forhånd. Er man ute i god tid kan man skifte der, eller skifte på festlokalet etterpå.

Synes det er helt greit at de er strenge på dispensasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke under noen omstendighet gått to km hver vei inn til skogs i finstasen.

Hest og kjerre høres fint ut, men jeg ville vært kritisk til det også, sitte på trebenker i silkekjoler er vel uaktuelt for de fleste. Kan du ikke klage på vedtaket da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest og kjerre høres fint ut, men jeg ville vært kritisk til det også, sitte på trebenker i silkekjoler er vel uaktuelt for de fleste. Kan du ikke klage på vedtaket da?

Det går jo an å bruke puter og tepper og sånt for å gjøre det mykt og rent for finstasen da sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?!?! Er det muulig?? Hvor vanskelig GÅR det ann å bli!!!! Det kan da umulig være noen særlig med folkevandring innover de veiene til daglig så DENNE disp'en kunne dere vel få????? *hmpff'er på dine vegne*

ææhm jo. Det er nettopp det. På lørdag og søndag er det ENORMT mye folk som går tur i marka, derfor er det ikke lov å kjøre innenfor disse tidspunktene. (så sant vi snakker om Oslo-marka)

Men er enig i at det er synd at det ødelegger drømmebryllupet. Syns hest og kjerre er ett godt alternativ, det er mange av gårdene rundt marka som leier ut dette, og man får tepper å sitte på slik at fine kjoler ikke tar kvelden.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ouch.....ja jeg visste jo ikke at dette dreide seg om Oslo-marka. Trodde nå det var en kirke plassert på et passe "øde" sted der få eller ingen var å vandra....

Da kan jeg nok skjønne at den dispensjasjonen gikk rett vest! Men, synd er det nå lell!

Håper den fortvila brura kommer opp med en alternativ idè/løsning *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen. Takk for mange svar.

For de som lurte: Dette dreier seg om Oslomarka. Vi hadde en drøm om å kunne ha vielsen i Østmarkskapellet. Vi bor like ved marka og bruker den ganske mye. Dessuten har vi ikke så mye forhold til kirka der vi bor nå eller der vi har vokst opp, så vi tenkte vi ihvertfall ville prøve å få til et litt annerledes bryllup.

Jeg er enig med flere her om at det er bra Oslo kommune er strenge på dette, for jeg ville ikke syntes det var hyggelig å møte minibusser på skogsveiene inne i marka i helgene. Men jeg synes jo det var verdt for oss å forsøke.

Hest og kjerre tror jeg ikke vi satser på. Det kunne jo vært veldig koselig, men vi måtte i så fall hatt hester som kjørte fram og tilbake ganske mange ganger for å få nesten 50 mennesker inn og ut til kirken. Det blir litt mye styr.

Det er omtrent 2,5 kilometer inn til kapellet den korteste veien. Det er ikke langt, men det er for langt for store deler av slekta. Verken moren min eller besteforeldrene mine kan gå den veien. Jeg har heller ikke lyst til å gå 2,5 kilometer i brudekjole!

Kunne vært moro med et uformelt bryllup med innlagt skogstur, men det er altså ikke mulig i familien min der flere er dårlige til beins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med på hest og kjerre-tur inn i marka med rundt 30-40 mennesker. De fleste gårdene som arrangerer slike turer har mange hester, og det er ikke noe problem for dem å kjøre mange personer. Det er jo bare å få alle til å møte ett visst sted til en viss tid, så slipper man å kjøre i mange omganger. Men det tar jo litt tid, vet ikke helt hvor fort en hest løper med kjerre og 6-7 personer oppi?

Men uansett, hvis det ikke er ett alternativ for deg, så er jo det din avgjørelse. Lykke til med å finne en løsning i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...