Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nyutdannet og de første månedene etter at jeg ble ferdig med studiene har vært brutalt deprimerende der jeg kun har hatt strøjobber.

Har flytta hjem etter utdanning til Oslo, hadde planer om å bosette seg med her da jeg har omtrent hele det sosiale nettverket mitt her. Men det finnes få jobber her som passer til mine kvalifikasjoner her.

Jeg ser at det finnes flere stillinger i andre deler av landet, det eneste som frister er i grunn Stavanger området der de har en del jobber.

Men jeg tror bare det blir tungt å flytte til et helt nytt sted, jeg kjenner absolutt ingen der. Noen som har flytta fra hele nettverket pga jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig å gjøre det som nyutdannet (og det er heller ikke så veldig annerledes enn det man gjør som student, selv om det er lettere å få et nytt nettverk da), og det går nok helt fint! Alternativet høres jo heller ikke spesielt godt ut. Du kan forberede deg på forhånd ved å sette deg inn i hvilke organisasjoner og tilbud som finnes der du skal, og legge en plan for hvordan du skal bli kjent med folk. Eller kanskje du har venner som har venner der, og kan hjelpe deg i begynnelsen?

Gjest grønnfi
Skrevet

GO FOR IT!

Mulighetene er der, venner får du og hva er vel bedre enn å bo i en så multikulturell by som Stavanger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...