Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #1 Skrevet 25. november 2003 Hvor lenge skal jeg finne meg i det? Vi har vært sammen i 4 år og de siste månedene har han bare blitt verre og verre. Jeg er meget slank, men normal (172/50) og det tåler han ikke. Han kommer oftere og oftere med stygge kommentarer, sier at jeg er så tynn at han knapt orker å ta i meg, at jeg ser syk ut, at jeg ikke bør gå i de og de klærne fordi jeg ser tynn ut i dem, og så videre. Jeg prøver å be ham om å slutte å slenge dritt, og sier at det faktisk finnes de som synes jeg har fin kropp. Da glefser han som regel bare "at jeg får holde meg til de som synes jeg er fin". Han har også prestert å si at hvis noen sier jeg er fin, er det bare fordi de er for høfllige til å si sin EGENTLIGE mening. :o Jeg er så lei, og det tar veldig på. Hva ville dere gjort?
Sandman Skrevet 25. november 2003 #2 Skrevet 25. november 2003 Ærlig talt....Med høyde 172 cm og 50 kg, så er du nok faretruende nær en tilstand hvor du lett kan oppfattes som syk, er du klar over det? ...men han har tydeligvis valgt feil framgangsmåte, hvis han sier dette for å oppmuntre deg til å spise litt mer...du går nok litt i vranglås overfor hans "argumentasjon"...det er menneskelig.. ...forresten...syns du selv at dine spisevaner er normale og riktige?
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #3 Skrevet 25. november 2003 Jeg er både sunn og normal. God forbrenning heter det.
Livets datter Skrevet 25. november 2003 #5 Skrevet 25. november 2003 Sandman; jeg er nødt til å tilføye noe her. Jeg er selv 172 cm og 53 kg, så jeg kan fint se for meg kroppsbyggingen til "gjest" her. Jeg er tynn, men ikke sykelig eller farlig tynn. Jeg eeeelsker mat, og jeg og kjæresten min lager ofte store og gode middager. Allikevel legger jeg aldri på meg! Dette kan faktisk for noen være et like stort problem som å være fet, og ikke klare å gå ned i vekt! Men i motsetning til "gjest", får jeg bare høre at jeg er fin. Kjæresten min er glad i slanke jenter, så det er ikke noe problem. Men jeg vil også presisere at jeg ikke ser sykelig tynn ut. Jeg er bare vanlig slank. Og jeg tror ingen oppfatter meg som faretruende tynn! Og til "gjest": Når din egen kjæreste kan si til deg ting som "hold deg til de som synes du er fin", så synes jeg faktisk at du skal gjøre det! Ta ham på ordet, og finn deg en som er glad i deg for den DU ER!!! Vær så snill, ikke vær en av de mange som prøver å forandre både kropp og personlighet for å bli akseptert/bedre likt av et annet menneske. Han har vist deg en meget dårlig side av seg selv, og jeg synes ikke du skal overhøre varsels-bjellene som du mest sannsynlig allerede har hørt! Du spør "hvor lenge skal jeg finne meg i det". Mitt svar er iallefall: "Ikke en eneste dag til". Ingen mennesker er perfekte. Alle har vi feil og "ting" ved oss som ikke faller andre mennesker i smak. Derfor er det viktig å finne de menneskene som liker våre særpreg, og som trives sammen med deg nettopp på grunn av det. Hvis ikke, vil dette før eller siden tære både på deg selv, og på selve forholdet. Det høres rett og slett ikke ut som om dere har grunnlaget å bygge et forhold på.
Rapitap Skrevet 25. november 2003 #6 Skrevet 25. november 2003 God forbrenning heter det. God forbrenning? Da kan man jo anta at du VIL se kjempe tynn ut. Og om typen din ikke vil være med på den karusellen så har jo du alternativet om å droppe ham? Men jeg vil anta at typen din har sett din kropp anderledes, og at du ikke har vært like tynn i 4 år.... And whatever n' stuff...
Sarah_Michelle Skrevet 25. november 2003 #7 Skrevet 25. november 2003 Verbal mishandling skal man absolutt ikke finne seg i. Det er ingen som fortjener det. Det høres jo ut som om han sliter med seg selv, og prøver å påføre deg alt det negative han føler... Jeg synes du burde dumpe ham!
Tigerlily Skrevet 25. november 2003 #8 Skrevet 25. november 2003 gjest: for en dust av en kjæreste! om du har gått ned i vekt eller ei så har ikke han noe han skulle ha sagt. han skal støtte deg og få deg til å føle deg fin, ikke stygg. du skriver: Hvor lenge skal jeg finne meg i det? Vi har vært sammen i 4 år og de siste månedene har han bare blitt verre og verre <-- har han alltid vært sånn? er han (unnskyld) litt lubben selv, prøver å gå ned i vekt? for da er han kanskje sjalu? iallefall er dette en uakseptabel oppførsel fra kjæresten din! jeg synes du skal snakke med ham om dette. spørre han om hvorfor han oppfører seg sånn og får deg til å føle at kroppen din er ekkel. og si at om han ikke skjerper seg innen 1 uke så gjør du det han sier: gå til dem som synes du er fin!
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #9 Skrevet 25. november 2003 God forbrenning? Da kan man jo anta at du VIL se kjempe tynn ut. Og om typen din ikke vil være med på den karusellen så har jo du alternativet om å droppe ham? Men jeg vil anta at typen din har sett din kropp anderledes, og at du ikke har vært like tynn i 4 år.... And whatever n' stuff... Joda, jeg har vært sånn i 4 år. Og ja, jeg trives faktisk med å være så tynn. Ser ikke noe galt i det.
Andrine22 Skrevet 25. november 2003 #10 Skrevet 25. november 2003 Syns du fortjener en som elsker deg slik du er! Man skal ikke gå rundt å få høre at man ikke er noe fin, og ser syk ut, av den som liksom skal elske deg!
Venus Skrevet 25. november 2003 #11 Skrevet 25. november 2003 Hei. Du spør oss om hvor lenge du skal finne deg i dette...? :o Mitt svar er dette; DU SKAL IKKE FINNE DEG I DETTE LENGER NÅ !!! Du ER som du ER, og det vil du fortsette med, uansett om han er i livet ditt eller ikke. Du er DEG, og det er mere enn bra nok. Og det burde det være for han også...Men det er det altså ikke. Det burde jo si deg noe... Både om hans holdninger, og om hans følelser for deg. Respekt har han lite av ! Vet du, jeg blir så forbanna når jeg leser slike innlegg. Ingen mann er verdt dette slitet. Jeg er helt sikker på at du er helt fin som du er. Du er den høye, slanke typen, du høres fin ut. Og det vet du selv, ikke sant ... Jeg håper det. Sikkert mange kvinner som misunner deg... Ikke finn deg i dette lenger !!! Her er det noe som er helt fundamentalt galt...fra hans side !!! Finn deg en mann som syns du er den deiligste på jord ! Som elsker deg som du ER, - på godt og vondt ! For det vet du at du fortjener ! Vennlig fra Venus.
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #12 Skrevet 25. november 2003 du skriver: Hvor lenge skal jeg finne meg i det? Vi har vært sammen i 4 år og de siste månedene har han bare blitt verre og verre <-- har han alltid vært sånn? er han (unnskyld) litt lubben selv' date=' prøver å gå ned i vekt? for da er han kanskje sjalu? iallefall er dette en uakseptabel oppførsel fra kjæresten din! [/quote'] Han har mer eller mindre alltid vært bitchy om vekta mi ja, men det er først nå han er blitt skikkelig på hugget. Han har i det siste også begynt å true med at han er på grensen til å gå fra meg, faktisk... Han har selv en bra kropp og ingen vektproblemer, så sjalusi er ute av bildet.
Sandman Skrevet 25. november 2003 #13 Skrevet 25. november 2003 Joda, jeg har vært sånn i 4 år. Og ja, jeg trives faktisk med å være så tynn. Ser ikke noe galt i det. Da foreslår jeg at du gir han et ultimatum, enten slutter han med det maset, eller så går du. Uansett så vil hans opptreden slite i filler forholdet før eller senere, likevel. Må samtidig si at det er nok flere idioter av noen menn som mobber sin partner fordi de her 1 kg eller 10 for mye, for disse må det være sårere, fordi de jentene vet, at de kanskje burde vært litt slankere. I motsetning til disse jentene, har du tydeligvis den fordelen at du er trygg på at du ser perfekt ut.
aline Skrevet 25. november 2003 #14 Skrevet 25. november 2003 :o :o :o Har du vært slik i alle de fire åra dere har vært sammen, så er det jaggu rart han begynner å "misslike" den først nå??? Synes ikke det høres ut som du har en veldig ok kjæreste!! Kanskje det ER slik at han synes du ser sykelig tynn ut, men uansett så er det jo ikke måten å gjøre det på! Han oppnår absolutt ingenting positivt ved slenge drit om kroppen din. Er han seriøst bekymret over tynnheten din, så bør han jo heller legge litt merke til spisevanene dine, om du kaster opp etterpå, om du fungerer normalt til vanlig. Dersom han ser dette, så ser han også at du faktisk bare HAR en høy forbrenning, og det er det skrekkelig lite å gjøre noe med!! Har selv ei venninde som er tynn, hun spiser mer en meg, og kaster ikke opp maten etterpå, trener normalt og koser seg med godteri innimellom. Hun har en forbrenning som er veldig høy, og sliter hardt for å klare å legge på seg. (fordi HUN synes hun har blitt for tynn, ikke kjærsten.) Det er ikke pent å slenge dritt til den man liksom skal være glad i, uansett om det er på den ene eller andre måten! Si fra til ham, at dersom han ikke slutter å snakke drit om kroppen din, så tar du ham på ordet og finner noen som liker deg som du er!!
Rapitap Skrevet 25. november 2003 #15 Skrevet 25. november 2003 Vel om typen din har begynt å bitche nå de siste månedene så er det vel der du søker svar. Spør typen om hvorfor kroppen din plutselig er blitt ett irritasjonsmoment for han......Det hele virker jo forresten helt på styr...
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #16 Skrevet 25. november 2003 Først du som skrev i grønt.. ikke gjør det.. vanskelig å lese.. Du er for tynn da. Jeg veier det samme og er 12 cm kortere, og alle synes jeg ser FOR tynn ut.. Men han burde jo selvsagt ikke si noe sånt for det, du kan jo være kjempefin for om du er tynn. Men sannsynligvis blir du bare finere med noen kilo til
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2003 #17 Skrevet 25. november 2003 Må samtidig si at det er nok flere idioter av noen menn som mobber sin partner fordi de her 1 kg eller 10 for mye' date=' for disse må det være sårere, fordi de jentene vet, at de kanskje burde vært litt slankere. I motsetning til disse jentene, har du tydeligvis den fordelen at du er trygg på at du ser perfekt ut.[/quote'] Det har du helt rett i Sandman, men selv om jeg trives godt med mitt eget utseende gjør det pokker så vondt med slike kommentarer. Og det vondeste er å få et hvert logisk argument fra min side revet fra hverandre av at han sier jeg tar feil, at folk bare lyver om at de synes jeg er flott og ser bra ut, og at argumentene mine er hull i hodet.
Livets datter Skrevet 25. november 2003 #18 Skrevet 25. november 2003 Først du som skrev i grønt.. ikke gjør det.. vanskelig å lese.. Kan jeg foreslå briller?
aline Skrevet 25. november 2003 #19 Skrevet 25. november 2003 Dersom du med hånden på hjertet VET at du ikke har ett problem, at du er helt sikker på at han ikke gjør dette for å på en eller annen måte tvinge deg til å se at du faktisk er syk (sier IKKE at du er det, men sier at det KAN være en måte å prøve få deg til å se noe som ikke er så lett å se når man er midt oppi det), så synes jeg du skal stille ham det ultimatumet som Sandman sier!! Men er det andre nær deg som også mener at du er for tynn? Er det folk som er glad i deg som er bekymret over vekten din? Andre en kjæresten Det KAN jo hende det er noe du ikke ser, men da ville du vel hørt det fra dine nærmeste også, eller ihvertfall lagt merke til bekymring!!
Livets datter Skrevet 25. november 2003 #20 Skrevet 25. november 2003 Om du hadde vært for tynn, gjest, så skal kjæresten din uttrykke bekymring for deg, IKKE slenge stygge kommentarer om at kroppen din er stygg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå