ponni Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 hei, jeg er 15 og betalte nettopp for en bestilling på nettet med eget kort. visste ikke at det var mulig? jeg tenkte det ikke ville skade å prøve, men nå er jeg redd for at det vil skje noe galt fordi det ikke går. hvis det ikke går, ville jeg fått feilmelding med en gang?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Om jeg husker riktig så kan man ikke opparbeide seg gjeld før man er fyllt 18 år. Men så lenge du betaler for varen der og da, skal det ikke være noe problem Tilgi meg om jeg tar feil her.
HopelessFear Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 (endret) Verste som kan skje, er jo bare at du får en regning i posten. Eller at du betaler på nett. Men hvordan er det du betaler? Bruker du Electron eller har du en Paypal konto du bruker? For jeg antar at du ikke har debetkort ennå? Har hørt at en kan bruke Electron kort på noen spesielle nettsider, men trodde ikke det gjaldt flertallet. Endret 17. august 2011 av HopelessFear
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #4 Skrevet 18. august 2011 Du har jo i utgangspunktet ikke lov til å inngå en bindende avtale når du er under 18 år. Om du betalte via kort så trekkes jo pengene med en gang.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #5 Skrevet 18. august 2011 Med for eksempel Visa Electron fra Nordea kan man betale for ting for nettet. Jeg fikk det da jeg var 14, og brukte det helt til jeg fikk skikkelig VISA.
ponni Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2011 takk for svar, jeg bruker visa elektron, og det gikk helt fint:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå