Aloeman Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Hei Jeg har noen høye crispi fjellsko. Etter å ha gått med dem i ca 5 timer begynte jeg å få vondt i vristen og det "beinet" på venstre side av høyre fot. Kan det hende at skoen er for liten? Kanskje jeg bør prøve tykke sokker neste gang. Prøve å utdvide skoen ved å putte f.eks. papir oppi? Setter pris på gode svar
lilleabc Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Er det lenge siden du har kjøpt skoene? Har du brukt dem mange ganger tidligere?
Aloeman Skrevet 17. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2011 kjøpte de for 1 år siden men har bare brukt de 2 ganger..
lilleabc Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Dersom de er i skinn kan et tips kan være å spyle skoene innvendig og utvendig med varmt vann, slik at de blir våte både på innsiden og utsiden, for deretter å ha dem på i minst 5 timer. Da er det lurt med ullsokker, så du holder varmen. Du må snøre skoen slik du ville gjort om du skulle på fjell tur. Deretter må skoen få stå for seg selv å tørke i noen dager (det tar et par dager å få fuktigheten helt ut). Da skal skoene formes til foten din. Det hjalp for meg iallefall. Vær obs på å ikke la dem tørke direkte på en varmekilde, f. eks. gulvvarme, da kan sålen bøye seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå