AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Åh, jeg blir gal av meg selv. Hadde egentlig bestemt meg for å holde dette for meg selv, men nå har det hopet seg sånn opp i hodet mitt at jeg bare må få det ut av hodet. Jeg har en nydelig samboer som jeg elsker, men i sommer fikk vi et par nye karer på min avdeling på jobben, og jeg har selvfølgelig klart å bli betatt av han ene. Jeg skjønner ikke hvor dette kom fra. Vi startet som gode venner, men nå er jeg altså betatt. Jeg prøver å bare være venn, og ikke legge inn en flørtende undertone, men det kommer liksom bare likevel. Føler at han på jobben også flørter tilbake, men vet jo ikke om det er tilfellet eller om jeg bare er "innbilsk". I sted fikk jeg et innfall hvor jeg var nære på å bare skrive en melding til han på jobben og fortelle han at jeg er betatt og spørre om det er gjensidig. Han er jo singel og fri, så han kan jo på en måte flørte i vei, men det kan ikke jeg. Jeg får så dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke la vær. Burde jeg snakke ut med han på jobben, burde jeg snakke med samboeren min? Hva burde jeg gjøre? 1
KKMM Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Mange som blir betatt av andre selv om de er i et forhold fra før. Det gjelder å ikke gi de nye følelsene noe næring, hold det for deg selv og lat som ingenting rundt ham du er betatt av. Finn på noe ekstra koselig med samboeren din og fokuser på alle hans gode sider
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Takk for svaret KKMM. Jeg vet jo egentlig at det bare må bli slik. Men det er så vanskelig. Hadde aldri trodd det skulle kunne bli så komplisert. Det eneste jeg er redd for er om jeg ikke skal klare å styre meg, mtp han på jobben. Vi er til tider veldig nærgående, og hvis noe som ikke bør skje skulle komme til å skje vet jeg ikke om jeg kommer til å klare å styre meg Jeg elsker denne oppmerksomheten fra mannen på jobben, da min samboer er en person som ikke er særlig glad i hverken kos eller flørt. Så alt blusser litt ekstra opp når jeg får denne oppmerksomheten fra en annen. 1
KKMM Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Det er forståelig, men da må du tenke konsekvenser. Du risikerer at samboeren blir såret og at du kan miste ham og alt dere har sammen, en du er betatt av er vel ikke verdt det? Slike betattheter bruker å gå over av seg selv, dersom du ikke gir det oppmerksomhet. Du vet nok at dersom du skulle komme til å gjøre noe med ham på jobben, så vil du føle deg helt elendig. Da er det jo så mye bedre å bare være betatt av ham en stund, og fortsette å ha det godt med samboeren din. Du bør også si til samboeren din at du savner kos og flørt fra ham. F.eks si på en rolig måte at det er så godt når han holder rundt deg (dersom det er noe du savner), og du kunne ønske at han gjorde det oftere, at det hadde gjort deg glad.
Carrot Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 Jeg elsker denne oppmerksomheten fra mannen på jobben, da min samboer er en person som ikke er særlig glad i hverken kos eller flørt. Akkurat DETTE tror jeg er essensen du må finne utav, er det samboeren kan gi deg nok for et livslangt forhold eller er dette en vekker i forholdet som du bør snakke med din samboer om uavhengig av denne mannen?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #6 Skrevet 18. august 2011 Ja, prøver hele tiden å tenke at hvis sånn og sånn skjer, kommer det og det til å skje. Jeg har aldri taklet dårlig samvittighet spesielt bra, og hadde nok fortalt sambo, om noe hadde skjedd. ..men han på jobben er bare så fristende. Jeg klarer ikke holde fingrene av fatet Det er som en kjempekraftig magnet. Har aldri kjent noe liknende, hverken kjemimessig eller denne "magnetismen". Jeg tror du er inne på noe Carrot. Det er en del ting jeg savner i forholdet, og det virker som sambo bare flyter lenger og lenger unna meg - TS
Shinana Skrevet 18. august 2011 #7 Skrevet 18. august 2011 Du er i ferd med å forsvare de pirrende følelsene du har fått for han nye karen på jobben din. Når du har startet på den prosessen så er det ofte et par ting som ligger like rundt hjørnet. Disse tingene bør du ta kotroll over så de ikke skjer i feil rekkefølge. Du må ta en alvorsprat med samboeren din aller først. Så må du lytte til følelsene dine, og bestemme deg for hva du vil gjøre. Faller du for fristelsen, og gjør noe med den "nye" før du har avklart forholdet ditt med samboer så vil du komme til å få det veldig vanskelig med deg selv i etterkant, slik jeg ser det. Det er IKKE UMULIG å holde de nye følelsene i sjakk. Det kan være vanskelig, men ikke umulig! Det er noe du sier til deg selv for å gjøre fallhøyden litt mindre. Så; hold dem i sjakk til du har ordnet opp med samboer!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Ååååh herregud.. du beskriver min verden helt bokstavelig omtrent. Jeg er sammen med verdens snilleste og beste mann på femte året (har vært gift i to).. Jeg elsker han utrolig høyt og setter utrolig stor pris på å ha han i hverdagen og livet mitt generelt. Men så finnes det en høy, mørk, veltrent kjekkas som øser på med komplimanger til meg, pirrende ord og ville fantasier... Jeg har det så vanskelig for tiden for jeg er så betatt av denne fyren, og jeg KLARER ikke å la tankene styre unna han! Det er utrolig tungt og jeg har dårlig samvittighet 24/7 for mannen min. Jeg har faktisk fortalt dette til han også og han lurte da på om det hadde skjedd noe mellom oss.. "nei" svarte jeg da for det har ikke skjedd noe.... enda... Han lirte på om han kunne stole på at det ikke kommer til å skje noe og ærlig som jeg er svarte jeg at jeg ikke vet... For innerst inne så vet jeg at hvis sjangsen byr seg når mannen min ikke er tilstede så kommer det til å gå galt... Og jeg HATER det!! Jeg vil være trofast mot mannen min.. jeg vil ikke gjøre noe med han andre fyren... men bare tanken på han får meg til å visne helt i knærne... Vet ikke hva jeg skal fram til med dette, men jeg har iallefall snakket med mannen min om det... jeg ble ikke noe klokere, fikk ikke noe bedre samvittighet heller, men følte det var det rette å gjøre fordi jeg ikke liker å ha hemmeligheter for han...
Gjest Mannligplayer Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Hei på dere to jenter som har ramlet over et sjarmtroll på jobben ;-) jeg vil anbefalle dere å kontrolere deres følelser over disse mennene, jeg antar at der er 2 reflekterte kvinner som er i stand til å tenke rasjonelt og tenke på konsekvenser både på hjemmebane og på jobb, jeg er en ung gutt på 34 år gammel jeg er singel og jeg er en "player". Jeg jobber i er ganske stor virksomhet og har en god stilling og har mange kvinnelige kollegaer som jeg har hatt og har et godt forhold til, drivkraften min kombinert med jobben er å sjarmere mine kvinnelig kollegaer og beklager å måtte si dette, men jeg har mange av dem jentene i forskjellige avdelinger på jobben min sitter sikkert å tenker det samme om meg som dere tenker om sjarmøren på jobben deres, på grunn av meg vet jeg om 7 skillsmisser på grunn av meg, og mange har sluttet på jobben etter en stund etter vi har hatt seksuell kontakt, jeg overøser dem med tilpasset komplimenter, jeg lytter til dem jeg har empati og jeg tar dem i forsvar om jeg må det, alt dette bare for å sjarmere dem og håpe at vi kan på en reise eller seminar ha sex med dem, når vi har hatt sex så er jo situasjonen altid litt merkelig dagene derpå, damene undres over at jeg ikke vil snakke om det som har skjedd, for det vil alltid damer, når jeg da ikke vil snakke om det og av den grunn trekker meg litt bort fra dem så reagerer jentene med sinne og bitterhet noe som er helt forståelig, men for meg så er ikke disse damene mere verdi en den kroppen dem går i (jeg er ikke gal. Det som da ofte skjer at at damene slutter i jobben, dem blir sykemeldt pga skilsmisse og dem blir sint på meg. Det eneste jeg har gjort er å gi disse jentene det jeg føler dem trenger for å bli tiltrukket av meg slik at jeg kan ha sex med dem, og jeg liker det. Så til dere jenter jeg sier ikke at sjarmøren på deres jobb er slik som meg men det er en liten sansynlighet for det, det kan hende fyrene oppriktig liker dere og det kan hande fyren vil nedlegge dere ikke vet jeg, men for all del ikke ødelegg noe som er bra hjemme for en player som meg, ta kontroll over deres følelser og tenk rasjonelt, om dere kun tenker sexuelt så kjør på men slik jeg leser inlegget så er dere følelses messig hodestups forelsket å da blir det vondt etterpå om sjarmøren er slik som meg. jeg jobber med en dame som nå er 41 år hun er ettablert hjemme og har en reisende mann, vi to har det slik at vi har sex sammen mye hun tenker slik som meg å vi har ingen problemer med dette, hun blir ikke sjalu om hun får vite at jeg har nedlagt en annen kvinne, slike sexuelle forhold kan fungere, så det kommer litt ann på hva dere tenker med fyren, ingenting er bedre at dere kun tenker sex for sex er ganske ukompliser om tillater sex å være det, men om dere ser for dere å bryte det dere har hjemme på grunn av sjarmøren er jeg redd dere blir skuffet. men uansett husk at mange av dere jenter en ganske enkle å sjarmer og takk å pris for det, men jeg ville aldri giftet med med noen av dem jeg har nedlagt på grunn av min player virksomhet. men lykke til
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #10 Skrevet 18. august 2011 Vel... denne fyren son jeg har møtt på nå er en fyr som jeg hadde et lite forhold til før jeg møtte mannen min... Kan ikke si at jeg er godestups forelsket i han heller for jeg ville aldri inngått et seriøst forhold med fyren.. blir heller ikke sjalu når jeg hører om jenter han har nedlagt... Han bare pirrer nyskjerrigheten og kåtskapen min... hilsen AB i innlegg 8...
Gjest LonelyAngel Skrevet 18. august 2011 #11 Skrevet 18. august 2011 Hei på dere to jenter som har ramlet over et sjarmtroll på jobben ;-) jeg vil anbefalle dere å kontrolere deres følelser over disse mennene, jeg antar at der er 2 reflekterte kvinner som er i stand til å tenke rasjonelt og tenke på konsekvenser både på hjemmebane og på jobb, jeg er en ung gutt på 34 år gammel jeg er singel og jeg er en "player". Jeg jobber i er ganske stor virksomhet og har en god stilling og har mange kvinnelige kollegaer som jeg har hatt og har et godt forhold til, drivkraften min kombinert med jobben er å sjarmere mine kvinnelig kollegaer og beklager å måtte si dette, men jeg har mange av dem jentene i forskjellige avdelinger på jobben min sitter sikkert å tenker det samme om meg som dere tenker om sjarmøren på jobben deres, på grunn av meg vet jeg om 7 skillsmisser på grunn av meg, og mange har sluttet på jobben etter en stund etter vi har hatt seksuell kontakt, jeg overøser dem med tilpasset komplimenter, jeg lytter til dem jeg har empati og jeg tar dem i forsvar om jeg må det, alt dette bare for å sjarmere dem og håpe at vi kan på en reise eller seminar ha sex med dem, når vi har hatt sex så er jo situasjonen altid litt merkelig dagene derpå, damene undres over at jeg ikke vil snakke om det som har skjedd, for det vil alltid damer, når jeg da ikke vil snakke om det og av den grunn trekker meg litt bort fra dem så reagerer jentene med sinne og bitterhet noe som er helt forståelig, men for meg så er ikke disse damene mere verdi en den kroppen dem går i (jeg er ikke gal. Det som da ofte skjer at at damene slutter i jobben, dem blir sykemeldt pga skilsmisse og dem blir sint på meg. Det eneste jeg har gjort er å gi disse jentene det jeg føler dem trenger for å bli tiltrukket av meg slik at jeg kan ha sex med dem, og jeg liker det. Så til dere jenter jeg sier ikke at sjarmøren på deres jobb er slik som meg men det er en liten sansynlighet for det, det kan hende fyrene oppriktig liker dere og det kan hande fyren vil nedlegge dere ikke vet jeg, men for all del ikke ødelegg noe som er bra hjemme for en player som meg, ta kontroll over deres følelser og tenk rasjonelt, om dere kun tenker sexuelt så kjør på men slik jeg leser inlegget så er dere følelses messig hodestups forelsket å da blir det vondt etterpå om sjarmøren er slik som meg. jeg jobber med en dame som nå er 41 år hun er ettablert hjemme og har en reisende mann, vi to har det slik at vi har sex sammen mye hun tenker slik som meg å vi har ingen problemer med dette, hun blir ikke sjalu om hun får vite at jeg har nedlagt en annen kvinne, slike sexuelle forhold kan fungere, så det kommer litt ann på hva dere tenker med fyren, ingenting er bedre at dere kun tenker sex for sex er ganske ukompliser om tillater sex å være det, men om dere ser for dere å bryte det dere har hjemme på grunn av sjarmøren er jeg redd dere blir skuffet. men uansett husk at mange av dere jenter en ganske enkle å sjarmer og takk å pris for det, men jeg ville aldri giftet med med noen av dem jeg har nedlagt på grunn av min player virksomhet. men lykke til Er det rart vi har problemer med å stole på menn? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #12 Skrevet 18. august 2011 "godt" å se vi er fler i samme båt! Det er en fryktelig vanskelig båt å være i. De siste par dagene har forøvrig fyren på jobben min tatt litt avstand, og det har lettet litt på det hele. Merker at jeg ikke tenker fullt så mye på ham nå. Jeg var nok litt for frempå Til deg mannligplayer; du burde skamme deg! Har vært borti sånne som deg i mine single dager, og det er ufatterlig sårende, og ekstra vondt siden du med viten og vilje gjør arbeidsmiljøet surt. Fyren på jobben min er ingen player.. Han er bare søt og snill han, langt ifra playertypen. Mer kosebamse som jeg lett kunne sett for meg som familiefar Sukk, jaja, så lenge man holder seg til å drømme uten å utføre drømmingen er det vel lov. - TS
She_Leiva Skrevet 18. august 2011 #13 Skrevet 18. august 2011 Er det rart vi har problemer med å stole på menn? :gjeiper: Bra de innser det selv iallefall LA. Til forfatter av denne tråden. Du elsker antageligvis samboeren din. Er det verdt og bryte en relasjon med en du er glad i og bryr deg om for ett heftig eventyr med en mann du er betatt av? Dette er det spørsmålet du må stille deg selv her. Er du kanskje bare i en fase i forholdet der du forsøker og se på andre? kanskje du synes det virker spennende at menn gir deg oppmerksomhet, når du vet at du ikke kan? Ikke vet jeg, men jeg vet at det er LANGT imellom det og vere betatt og det og gå fra sambo. Husk at det er større sjanse for at du mister interessen for han på jobb enn for at du ikke skal elske han som sitte hjemme. Godt råd fra meg er å prøve og tenke på noe annet, finn på noe som liver opp forholdet mellom deg og samboeren, prøv og finn uatraktive sider ved han på på jobben din og gode sider ved sambo. Jeg stemmer for at du blir med typen din.
Shinana Skrevet 19. august 2011 #14 Skrevet 19. august 2011 Ååååh herregud.. du beskriver min verden helt bokstavelig omtrent. Jeg er sammen med verdens snilleste og beste mann på femte året (har vært gift i to).. Jeg elsker han utrolig høyt og setter utrolig stor pris på å ha han i hverdagen og livet mitt generelt. Men så finnes det en høy, mørk, veltrent kjekkas som øser på med komplimanger til meg, pirrende ord og ville fantasier... Jeg har det så vanskelig for tiden for jeg er så betatt av denne fyren, og jeg KLARER ikke å la tankene styre unna han! Det er utrolig tungt og jeg har dårlig samvittighet 24/7 for mannen min. Jeg har faktisk fortalt dette til han også og han lurte da på om det hadde skjedd noe mellom oss.. "nei" svarte jeg da for det har ikke skjedd noe.... enda... Han lirte på om han kunne stole på at det ikke kommer til å skje noe og ærlig som jeg er svarte jeg at jeg ikke vet... For innerst inne så vet jeg at hvis sjangsen byr seg når mannen min ikke er tilstede så kommer det til å gå galt... Og jeg HATER det!! Jeg vil være trofast mot mannen min.. jeg vil ikke gjøre noe med han andre fyren... men bare tanken på han får meg til å visne helt i knærne... Vet ikke hva jeg skal fram til med dette, men jeg har iallefall snakket med mannen min om det... jeg ble ikke noe klokere, fikk ikke noe bedre samvittighet heller, men følte det var det rette å gjøre fordi jeg ikke liker å ha hemmeligheter for han... Usikker på hvor flott jeg synes det var å fortelle dette til mannen din. I tillegg sier du også til han at du er usikker på om det kommer til å skje noe. En fin måte å behandle sin kjære på? Han har sikkert rolige dager og netter nå, kan jeg tenke meg. Du har garantert den viljestyrken som skal til for å styre unna fristelsene. Du må bare grave den frem! Eller; du må ØNSKE å grave den frem! Hvis du med vitende og vilje gjør noe du virkelig HATER å gjøre mot kjæresten din; da fortjener du ham ikke. Samme hvor vissen du er i knærne!
DDuck Skrevet 19. august 2011 #15 Skrevet 19. august 2011 (endret) Jeg tror jeg ville ha fortalt mannen min om det om jeg var i deres situasjon Det kan nok være en enorm støtte for å innse at det er mannen dere vil ha og at den andre fyren er bare en gjennomtrekk i livet Lykke til iallefall uansett hva som skjer Endret 19. august 2011 av DDuck
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #16 Skrevet 19. august 2011 Jeg skjønner at du ikke har vært i vår situasjon Shinana.. Det er veldig lett å komme med ord og velmente råd når man ikke står til knes i dritt selv.. Og jeg skjønner hvert et ord du skriver og er enig i det selv.. Men skulle jeg heller ha utelatt å informere mannen min og gått å båret på hemmeligheten selv uten å ha han som hjelp og støtte for å komme meg ut fra hullet? Han takler mer enn du tror.. Han vet jo at det ikke skjer noe så lenge jeg er i nærheten av han.. og som sagt så er ikke denne andre fyren jobbrelatert så det er ikke ofte vi møtes... Jeg ønsker å grave viljestyrken frem, TRO MEG, og den er enda smått tilstede, men resten av den har gjemt seg på en veldig smart plass...
Gjest Mann26 Skrevet 19. august 2011 #17 Skrevet 19. august 2011 Jeg pleier alltid å si det sånn at i et forhold så er selve grunnlaget viktigst. Kroppen vil sitt, mens hodet kan stritte imot. Etter en stund forsvinner jo følelsene, og da står man igjen med nettopp grunnlaget. Er dere like? Har mye samme meninger? Liker det samme innen musikk, kunst og kultur? Samme syn på verden og politikk? Har man et sånt grunnlag er det ikke vanskelig å finne frem følelsene for kjæresten igjen. Men dersom du, trådstarter, ikke tenner på din nåværende samboer så sier det sitt. Du skal kunne tenne på kjæresten din. Og dersom du tenner på han på jobb så er det kroppen sin måte å si ifra om at "den vil noe annet". Ikke nødvendigvis han, men en forandring. Selv gidder jeg ikke kaste bort år og tid på noe jeg føler ikke egentlig passer meg selv. Jenta skal være som en del av meg selv, min bedre halvdel. Noen jeg skal kunne fortelle alt til, snakke om alt mulig, kose med og ta vare på Selv hadde jeg er sånt forhold, men hun endte opp med å ikke tenne på meg, og ville noe annet. Uten at hun verken sa ifra om det eller klarte å innse det selv. Da føler jeg at flere år av begge våre liv ble såsi kastet bort. Foruten den ekstra erfaringen vi begge fikk. Men ikke kast bort livet på noe du ikke føler er 100% "deg". Det er lett å blande følelser med samvittighet. Og du kan ikke basere et forhold på samvittighet.. Virker som om du vet litt hva du vil, men er svært trofast. Noe som selvfølgelig er en god ting! 1
Shinana Skrevet 19. august 2011 #18 Skrevet 19. august 2011 Jeg skjønner at du ikke har vært i vår situasjon Shinana.. Det er veldig lett å komme med ord og velmente råd når man ikke står til knes i dritt selv.. Og jeg skjønner hvert et ord du skriver og er enig i det selv.. Men skulle jeg heller ha utelatt å informere mannen min og gått å båret på hemmeligheten selv uten å ha han som hjelp og støtte for å komme meg ut fra hullet? Han takler mer enn du tror.. Han vet jo at det ikke skjer noe så lenge jeg er i nærheten av han.. og som sagt så er ikke denne andre fyren jobbrelatert så det er ikke ofte vi møtes... Jeg ønsker å grave viljestyrken frem, TRO MEG, og den er enda smått tilstede, men resten av den har gjemt seg på en veldig smart plass... Jeg har vært i din situasjon, tro meg! Det er derfor jeg kan skrive det jeg skriver. Viljestyrken finnes, men om du ikke vil det nok så er det klart at det blir vanskelig.
Carrot Skrevet 19. august 2011 #19 Skrevet 19. august 2011 Jeg tror ikke man faller i slike staver over andre uten at noe mangler i det man har - og jeg tror også man da først må finne ut hva som mangler og ikke fokusere på den andre greien om man vil gjøre det riktig, uansett om det ender med brudd eller lykke, man skylder såpass til seg selv, partneren OG en evt ny greie..
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2011 #20 Skrevet 20. august 2011 Du taper ingenting på å hinte frempå at du er betatt tror jeg ikke. Se hvordan han reagerer på det. Han virker jo som en person som kanskje forstår hvordan det er i jobbsammenheng. Han er ikke en player tydeligvis, så jeg ville kjørt på. Vet du om han har seriøse forhold bak seg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå