Gå til innhold

Hvordan får man persienner til å passe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenkt meg persienner men har helt håpløse mål på soveromsvinduene. Vet de kan klippes til en viss grad på sidene, men hva med lengden? Glasset er bare 86 cm høyt, og jeg orker ikke ha en kladd med "ubrukte" lammeller nederst. Noen som har fikset slikt uten og bestille etter mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man knytter opp, fjerner lameller og knytter igjen under høg konsentrasjon :biggrin:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kjip jobb å tilpasse persienner til sære vindusmål, men det er verdt det. Som over meg; du fjerner resterende av persiennestengene og henger på den nederste lista igjen etterpå. Du får også egne persienneklippere i utstyrsbutikker. Kjøp en av litt kvalitet.

• 5 uker senere...
Skrevet

Det er kjempeenkelt å justere lengden. Du tar bare bort noen lameller. Få de i butikken til å forklare deg. Vi har gjort det og har nå perfekte lengder :)

Skrevet

HA! Jeg droppet persienneplanene fordi det virket litt for tuklete og kjøpte noen liftgardiner i stedet. Som om det var enklere å få til å passe!! Not!

Holdt på en uke, og jeg hatet dem før de endelig kom opp.

Men kanskje jeg kan vurdere persienner på nytt når den lyse årstiden kommer igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...