AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #1 Del Skrevet 17. august 2011 Jada. Livet er bare lek og moro! Fint å sitte og se på film/serie/spille pc eller tv-spill mens man er "sosial". Har du sett...True blood?????? -Nei..har tenkt til å se det endag da. men har ikke hatt tid! Jeg skal hive meg på sesong.2! Bli med? ! Det er så drøyt. Skuffende! Se en serie sammen og sitte på ræva når man skal være sosial??? Hei. Skal vi finne på noe? - Ja- jeg kjeder meg! Hva skal vi finne på? Tja si det. Se en Film? Hei. Hva gjør du idag? - sitter hjemme og spiller spillet mitt. Opplever at slike folk bare maser om å finne på noe fordi de kjeder seg inne med Playstation. men så fort de skal gjøre noe sosialt gidder de ikke å bruke hodet sitt mer enn å se på en hjernedød film som man skal sitte og flire seg løs av... som verken er gjennomtenkt eller interessant engang. Jeg er så drittlei av å få forespørsler om å se en film eller serie når jeg kjeder meg eller har lyst til å finne på noe/være sosial. Snakker man om politikk er det som å snakke til en vegg! Snakker man om noe annet som skjer rundt om kring i verden er det som å snakke til en baby med lek-og-morro-tryne. Æsj...nå er jeg drittlei. I tillegg merker jeg at denne typen har en form for liten gjennomtenkt intelligens og holdninger. De tar aldri stilling til hva som er greit og ikke- med mindre det ligger helt forran dem og gnåler "teit". De minner meg om når jeg var en ukritisk og naiv liten jente på 17år som trodde at alle var vennlige og man slapp å ta særlig stilling til NOE. LEI. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnneBonny Skrevet 17. august 2011 #2 Del Skrevet 17. august 2011 Jeg må stille meg enig til dette. Det er nok slik det ofte er idag! Å se en film med noen innimellom går helt fint for min del. Dog ser jeg ikke vitsen med å henge sammen for å se en serie som har flere forskjellige deler. Uendelig. Er det ikke sånt man gjør når man kjeder seg? men nå vet de fleste som jeg kjenner hvor jeg står på dette punktet. Jeg er rett og slett ikke en serie og TV slave og kan ikke forestille meg å gjøre det når jeg har lyst til å være sosial. Da hadde jeg sagt "Nei. Jeg tror jeg finner på noe annet". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HiCog Skrevet 18. august 2011 #3 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg liker spill, film og serier og har vel brukt godt over gjennomsnittlig tid på dette. Gjerne sammen med andre også. Men jeg kunne diskutere på et høyere nivå enn de fleste voksne før jeg var 17 og hadde ihvertfall ikke noe i nærheten av de holdningene du beskrev om deg som 17åring. Så i verste fall finnes det endel unntak til generaliseringen din. Av egen erfaring synes jeg egentlig folk med disse interessene oftere er intelligente mennesker. Kansje fordi det er litt nerdete og de dermed kommer i kontakt med andre typer nerder. Derimot gjennomsnitsfolk oppfatter jeg som kortsynte og enkle personer. Gjerne av typen som tenker at det automatisk er mye mer sosialt interessant å spille fottball eller dra på fest enn det er å ta en spillekveld. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #4 Del Skrevet 18. august 2011 Derimot gjennomsnitsfolk oppfatter jeg som kortsynte og enkle personer. Gjerne av typen som tenker at det automatisk er mye mer sosialt interessant å spille fottball eller dra på fest enn det er å ta en spillekveld. Så det er ikke like mange hull i teorien din som i innlegget og påstanden til ts? Til de grader: Lite gjennomtenkt. Du blir ikke verdens smarteste NERD av å sitte på rumpa konstant og se en film slash serie/tv-spill. Den må du forklare! Til saken. Dagens nerder er kvisete nerder i 25års alderen som sitter forran pcen og drikker cola med pc-humor: Skal jeg vise deg noe tøffft på Youtube? Også kommer det en stinkbombe på skjermpen som fiser. En giraff som ler og en amerikansk rev som snakker på finsk om en svær Hamburger! Og ikke nok med det! Dere har sett så mye på youtube at hvis dere først viser noe morsomt blir dere adri ferdig. Klipp etter klipp etter klipp. Generalisering? JA- men jeg vet nok at dere finnes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 18. august 2011 #5 Del Skrevet 18. august 2011 Det er ikke godt å si hva annet som interesserer oss, nei. Jeg bryr f.eks ikke om mote, matlaging, trening med hunden, fest, bilen min, sosialisering med venner og familie, studier, jobb, trening, turer i skog og mark, bilturer, lese bøker, diskutere osv. () Jeg er vel den typiske nerden; elsker å se på film og (nerde)serier jeg følger med på, gamer WoW og det som verre er, ler meg fillete av fail compilations på youtube, leser reddit som andre leser aviser osv. Jeg er også 25 år. Jeg har venner som er like nerdete som meg og jeg har venner som er det stikk motsatte - jeg funker da i flere grupper! Jeg er nerd, men jeg er mye annet også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HiCog Skrevet 18. august 2011 #6 Del Skrevet 18. august 2011 Så det er ikke like mange hull i teorien din som i innlegget og påstanden til ts? Til de grader: Lite gjennomtenkt. Du blir ikke verdens smarteste NERD av å sitte på rumpa konstant og se en film slash serie/tv-spill. Den må du forklare! Til saken. Dagens nerder er kvisete nerder i 25års alderen som sitter forran pcen og drikker cola med pc-humor: Skal jeg vise deg noe tøffft på Youtube? Også kommer det en stinkbombe på skjermpen som fiser. En giraff som ler og en amerikansk rev som snakker på finsk om en svær Hamburger! Og ikke nok med det! Dere har sett så mye på youtube at hvis dere først viser noe morsomt blir dere adri ferdig. Klipp etter klipp etter klipp. Generalisering? JA- men jeg vet nok at dere finnes! Jeg utvekslet generaliseringer. Påstår du at snittpersonen ikke er et simpelt individ som reflekterer lite og har mye fordommer? Det er ihvertfall min erfaring hvor en jeg har snakket med folk og jeg har gjennom RL, forumer og andre plasser diskutert med endel tusen mennesker så jeg har godt over snitt grunnlag. Ikke at jeg fører statistikk og kan generalisere dette med noen vitenskapelig sikkerhet. Jeg må ikke forklare hvordan du blir smart av å se slasher filmer, det påsto jeg aldri. Jeg har alt nevnt en alternativ forklaring. De som er litt nerd i et området havner gjerne sammen med andre nerder som tenker mye og deler sine tanker. Dermed for disse pc/film nerdene gjennomsnittlig mer positiv stimulans fra sitt over snittet intelligente delmiljø en gjennomsnittpersonen. Men jeg kan ta feil såklart og det finnes mange bedre grupper å lete i. Det finnes vel noen av dem du skriver om. Ingen tvil om det. Når det kommer til TS spørsmål om andre interesser folk som liker film osv. har så er det vel akkurat de samme interessene som andre folk. Mine interesser som et eksempel: Vitenskap generelt, samfunn, brett og pc spill, trening, sport, film, venner, diskusjon, psykologi, mennesket, kritisk tenkning, skepsis, ateisme, overtro, selvutvikling, kokelering, lesing, musikk og en generell interesse for det meste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 18. august 2011 #7 Del Skrevet 18. august 2011 Hva med å foreslå noe annet selv eller finne deg noen andre å henge med? Jeg er nok litt nerd selv når det gjelder sånne ting og følger med på mange serier,ser mye film og spiller dataspill,men jeg klarer fint å være med på eller foreslå andre ting når jeg skal sosialisere. Tror det er ett fåtall som er sånn du beskriver og de fleste har vel andre interesser akkurat som alle andre har og å påstå at folk som har interesse av serier,film og dataspill er mer uintelligente enn andre er latterlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #8 Del Skrevet 18. august 2011 Huff herregud. Nå blir ting trekket frem på en gal måte. Jeg skriver i frustrasjon etter å ha fått filminvitasjon fra en og samme person flere ganger etterhverandre. I tillegg har hun maset om en serie i hytt og pine. Hun elsker barnslig humor og har ikke så gode sosiale antenner. Hun har blitt mobbet som ung- mulig derfor. Uansett. Jeg liker henne- så enkelt er det. Hun er en intelligent på sine områder og har interesse for de tingene som interesserer henne. Dog ser jeg det igjen og igjen: Hun er naiv på meningsmålinger. Hun hadde aldri orket å diskutere på et forum slik mange andre nerder gjør- noe jeg ser på som både positivt og negativt. Hun aner ikke hva vitenskap er- hun er kristen. Ja. Alt har en fin side også. Jeg er bare så måtelig lei av hun jeg snakker om.. men også flere av de jeg har møtt! Jeg har ikke generalisert "nerden" jeg har generalisert umodne mennesker som ikke orker å finne på noe annet sosialt sett enn film/serie/tv-spill. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 18. august 2011 #9 Del Skrevet 18. august 2011 Det er ikke godt å si hva annet som interesserer oss, nei. Jeg bryr f.eks ikke om mote, matlaging, trening med hunden, fest, bilen min, sosialisering med venner og familie, studier, jobb, trening, turer i skog og mark, bilturer, lese bøker, diskutere osv. () Jeg er vel den typiske nerden; elsker å se på film og (nerde)serier jeg følger med på, gamer WoW og det som verre er, ler meg fillete av fail compilations på youtube, leser reddit som andre leser aviser osv. Jeg er også 25 år. Jeg har venner som er like nerdete som meg og jeg har venner som er det stikk motsatte - jeg funker da i flere grupper! Jeg er nerd, men jeg er mye annet også. Jeg var akkurat som deg når jeg var 25 år. I dag er jeg mange år eldre, men fortsatt en skikkelig Nerd - ja med stor N Men jeg har litt andre interesser også, som biler, lastebiler, off-road, pistolskyting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #10 Del Skrevet 18. august 2011 Tror ikke dette er det beste stedet å hente inn forståelse. Kjenner mange folk som passer under kategoriene og har absoutt ingenting til felles med dem selvom jeg kan se en film jeg også- i tillegg til bøker og tegneserier. Det er i grunnen holdningene som treffer veggen- og ikke spikern på hodet. Jeg vokste opp med å lese utrolig mange bøker og har alltid vært sosial og samfunnsengasjert. Jeg har hengt mye på kafee i hele oppveksten! Det er der jeg har løst alle naive verdensproblemer med godtfolk og TV har jeg ikke orket å skaffe meg engang! Så hvorfor skulle jeg begynne med det nå? De fleste vet at jeg gjør andre ting enn tv-titting og de nevnte tingene... men jeg er litt lei av å få spørsmålene hele tiden "SETT DEN OG DEN SERIEN????" - JEG HAR IKKE INTERESSE FOR SERIER- med mindre jeg vil sitte hjemme ALENE en vinterkveld under teppet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 18. august 2011 #11 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg skjønner egentlig ikke hva det er å irritere seg over egentlig.Folk er forskjellige med forskjellige interesser og dermed vil jo folk ønske å dele med andre akkurat det man selv er mest interessert i. Syns det virker som du ser ned på denne venninnen din istedet for å rett og slett godta at hun er annerledes enn deg. Folk er ikke dumme bare fordi de har andre interesser enn deg og det å få filminvitasjon høres ikke dumt ut i mine ører,men jeg er jo en av dem som syns at det høres ut som en bra kveld med en venninne eller kompis Har du prøvd å si ifra til henne at du gjerne vil finne på noe annet og ikke er så interessert i å se film hele tiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #12 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg skjønner egentlig ikke hva det er å irritere seg over egentlig.Folk er forskjellige med forskjellige interesser og dermed vil jo folk ønske å dele med andre akkurat det man selv er mest interessert i. Syns det virker som du ser ned på denne venninnen din istedet for å rett og slett godta at hun er annerledes enn deg. Folk er ikke dumme bare fordi de har andre interesser enn deg og det å få filminvitasjon høres ikke dumt ut i mine ører,men jeg er jo en av dem som syns at det høres ut som en bra kveld med en venninne eller kompis Har du prøvd å si ifra til henne at du gjerne vil finne på noe annet og ikke er så interessert i å se film hele tiden? Ja- folk er forskjellige derfor skjer det kræsj. Er det ikke bare noe en må godta? Slutt å vær naiv. Hadde du hatt lyst til å bli med på fest hele tiden eller? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #13 Del Skrevet 18. august 2011 Kan ikke alle bare slutte å klage og bare være venner. Hm? :> Om jeg har en interesse som jeg vet at venninnen min ikke har interesse for sender jeg ikke henne hele tiden invitasjoner til å gjøre akkurat den ene tingen. Litt antenner og forståelse for hint har en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 18. august 2011 #14 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg har en fot i begge verdener her. Jeg er en geek til fingertuppene, og elsker spill! Jeg har også noen serier og filmer jeg liker svært godt, og kan se gjentatte ganger. På den annen side får jeg fnatt av smalltalk og shopping, og takler ikke når tven står på i bakgrunnen når jeg er på besøk. Da vil jeg sitte over en god kopp kaffe (eller øl) og diskutere interessante ting. Politikk, samfunnskritikk, sosiologi, religion, litteratur, kunstteorier... Så langt har jeg funnet svært få mennesker som jeg kan gjøre begge deler med, som regel er det en av delene. Men det finnes noen, og de setter jeg svært stor pris på som venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CrazyCatlady Skrevet 18. august 2011 #15 Del Skrevet 18. august 2011 Ja- folk er forskjellige derfor skjer det kræsj. Er det ikke bare noe en må godta? Slutt å vær naiv. Hadde du hatt lyst til å bli med på fest hele tiden eller? Det har vel ikke noe med å være naiv at man klarer å godta at alle ikke er som en selv,men jeg gidder ikke være venn med folk som irriterer meg mer enn de har positive sider.Hva er vitsen med å være venn med noen man ser ned på egentlig? Da hadde det vel vært så enkelt som å si nei,jeg gidder ikke være med på fest i dag.Man må ikke si ja hver gang noen spør om man vil bli med på noe heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 23. august 2011 #16 Del Skrevet 23. august 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Ms. Raggsokk, moderator. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå