Gå til innhold

Langtidsferie med små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mulighet til å ta en ferie på 4-5 uker med våre barn på 1 og 3 år.

Men vi er veldig i villrede om hvor vi bør dra for å få en best mulig ferie.

Tidligere ville vi automatisk tenkt at en lang ferie var en perfekt mulighet til å dra langt, men nå stiller deg seg vel litt annerledes.

Noen som har noen tips til oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orlando Florida eller Kroatia. Vi har vært på langferie begge steder med tre små barn. Første opplevelser og andre avslapning

Skrevet

Hellas er et perfekt reisemål for små barn. :)

Jeg har bare vært på Halkidiki, Chios og i Nord-Hellas hos Tove Cecilie Fasting, og kan spesielt anbefale de to sistnevnte.

Skrevet

Der dere trives, trives barna. Velg hva som helst. Det bor jo barn verden over. :)

Skrevet

Jeg ville kanskje reist sydover i Europa, leid hus, bil og barneseter. Hadde et vært min familie, så ville vi reist et sted hvor det var fine muligheter for både sightseeing og strandliv. Vi er ikke "ligge på stranda"-folk, hverken barn eller voksne, så vi liker å dra på utflukter også.

Jeg hadde med andre ord valgt Italia, Syd-Frankrike eller Spania.

God ferie :goodbye:

Skrevet

Når på året du skal reise er jo litt vesentlig da!

Vi skal leie hus i Tyrkia neste vår, der er sesongen lang.. Våre barn er da også ett og tre.

Skal dere reise på vinteren er jo Thailand blitt veldig populært til det du beskriver. Om du orker den lange flyturen med små barn.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Thailand er et perfekt sted å reise med barn, her får man absolutt litt av hvert :-)

Jeg vil gjerne anbefale Krabi/Phuket/Koh Samui, som alle er nydelige feriesteder. Phuket kan ofte være litt travelt rundt juni/juli i motsetning til Krabi og Koh Samui, men er vell verdt et besøk. Thailand er et flott paradis med utallig mange nydelige steder å besøke. Smilets land :-)

Innlegget er ryddet for reklame.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi har mulighet til å ta en ferie på 4-5 uker med våre barn på 1 og 3 år.

Men vi er veldig i villrede om hvor vi bør dra for å få en best mulig ferie.

Tidligere ville vi automatisk tenkt at en lang ferie var en perfekt mulighet til å dra langt, men nå stiller deg seg vel litt annerledes.

Noen som har noen tips til oss??

Italia er perfekt.

Veldig barnevennelig. Vi reiste med barn på dines alder tidligere i år, og hadde en topp tur.

Reis gjerne til et sted i nærheten av litt større turiststeder.

Til ettåringen kan det være smart å ta med grøt (om dere bruker det) fra Norge (uansett reisemål), da det erfaringsmessig er en del mer sukker i babymat i andre land.

Skrevet

Jeg ville ikke dratt en plass med stor tidsforskjell fra Norge. Små barn ofte mer problemer med tidsforskjeller enn voksne, og jeg vet hvordan jeg blir med en forskjell på 5-6 timer. Greit, ingen er like, men jeg hadde ikke gamblet på det.

Vi var i England i sommer med bare en times forskjell, og det skapte litt problemer.

Så, jeg ville valgt å leie en leilighet/hus i Sør-Europa.

Vi hadde fire uker i Frankrike i sommer, og det fungerte helt utmerket.

Mener å huske at jeg har lest en artikkel om at de anbefaler ikke tidsforskjellsreiser til barn under fire år, da de som regel er mer vare mtp søvnen. Men, som sagt alle er jo ulike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...