Gå til innhold

Sosialstønad..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er mange her inne som har mottat sosialstønad, og om det egentlig er vanligere enn man tror?

Jeg må innrømme at jeg tidligere har sett litt ned på dem som har måttet ty til sosialstønad, men når man først har kommet i en såpass vanskelig situasjon selv, begynner man virkelig å tenke.

Vet ikke om det er noen andre utveier enn dette akkurat nå.. Jeg handler mat på kreditt, har tre ubetalte barnehageregninger, samt andre regninger som snart går til inkasso.. Jeg er egentlig student, men mottar ikke studielån om sommeren, og har desverre kommet over grensen hos Lånekassen ift. forsinkelse av studiepoeng. Ergo ingen studielån til høsten. Jeg har vel søkt på hundre jobber den siste måneden, og nå er jeg blitt såpass desperat at jeg tar hva som helst.. Likevel ingen napp foreløpig..

Jeg kjenner flere folk i NAV-systemet, og er redd for at de finner ut at jeg mottar sosialhjelp. Det er noe som er min største skrekk, og derfor jeg også har gått så mange måneder uten å vurdere det en gang. Er det noen her inne som jobber innenfor NAV-systemet og vet om f.eks. avdelingsledere i andre kommuner har tilgang på informasjon om meg på det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at du ikke får sosialstønad dersom du studerer. Så om du skal motta sosialstønad må du ta pause i studiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottar individstønad fra NAV nå.

Jeg har vært arbeidsledig i lengre tid da barnet mitt kom til verden før jeg kom meg ut i arbeidslivet etter endt studietid. Gå inn på www.reaktorskolen.no. Se om de har noe kurs som du kan melde deg på. Det er via NAV, og du får nok stønad fra NAV dersom du er med på slike kurs, men det er MANGE som er med på det her i landet.