Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne pp har vi vært ganske så flinke synes vi selv. Mye sex (forhåpentligvis nok?) , og jeg har ligget med bena høyt for å samle på alle soldatene :fnise:

Og hva førte det til? Joda, blærekatarr/urinveisinfeksjon!! Aldri hatt det før. Vondt som fy!

Jeg pleier ALLTID å tisse etter sex. Selv om jeg ikke må, så kommer det alltid litt når jeg setter meg på do. De siste gangene har jeg droppet det. Ville ikke at alt skal renne ut med en gang.. :sjenert:

Er bombesikker på at dette er grunnen til urinveisinfeksjonen! Så da ble det brått slutt på prøvingen denne perioden!

Tenkte det var greit å komme med en liten advarsel til alle som prøver alt for å øke sjansene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det positive med blærekatarr er at infeksjoner og antibiotika sies å ha positiv effekt i forsøket på å bli gravid...;)

Skrevet

Det positive med blærekatarr er at infeksjoner og antibiotika sies å ha positiv effekt i forsøket på å bli gravid...;)

Er det sant?? Jøss, man lærer noe nytt hver dag! Tror jeg har ikm rett over helgen. Har ikke vært noe sengekos de siste 5 dagene, så spørs om det er noe håp. Krysser fingra såklart! :)

Skrevet

Kan love at både det å ligge med bena høyt, og antibiotika, kun er kjærringråd som ikke har noe for seg. Det finnes ikke en forskningsrapport som underbygger dette, eller andre tips og råd som finnes der ute.

Hadde en metode eller et middel virket hadde fertilitetsklinikkene kastet seg over den. Kan man bli gravid blir man det fort nok, om man prøver alle mulige slags metoder for å bli raskere gravid fører det fort med seg uheldige bieffekter, som blærekatarr eller det at man faktisk gjør det vanskeligere å bli gravid.

(Med IKM rett over helgen hadde du ikke hatt sjangs til å bli gravid gjennom sex de siste fem dagene uansett, med mindre du har en superkort lutefase som i seg selv vanskeliggjør graviditet. Så ingen bortkastede sjangser der :) )

• Liker 1
Skrevet

Kan love at både det å ligge med bena høyt, og antibiotika, kun er kjærringråd som ikke har noe for seg. Det finnes ikke en forskningsrapport som underbygger dette, eller andre tips og råd som finnes der ute.

Hadde en metode eller et middel virket hadde fertilitetsklinikkene kastet seg over den. Kan man bli gravid blir man det fort nok, om man prøver alle mulige slags metoder for å bli raskere gravid fører det fort med seg uheldige bieffekter, som blærekatarr eller det at man faktisk gjør det vanskeligere å bli gravid.

(Med IKM rett over helgen hadde du ikke hatt sjangs til å bli gravid gjennom sex de siste fem dagene uansett, med mindre du har en superkort lutefase som i seg selv vanskeliggjør graviditet. Så ingen bortkastede sjangser der :) )

Har vel egentlig skjønt at kjærringråd er litt tullete, men hvem har vel ikke blitt fristet til å prøve såpass enkle ting som kanskje hjelper bittelitt? :sjenert:

Har hatt uregelmessige sykluser, og litt usikker på om el testen denne perioden var positiv, eller bare nesten.. (Disse strekene er litt håpløse innimellom) Så derfor også usikker på ikm.

Hvis el testen var positiv, så har jeg ikm i starten av neste uke.

Gjest Alabama
Skrevet

Det der stemmer ikke. Hvor i all verden har du hørt det?

Til TS: Jeg var plaget med UVI selv fordi jeg ikke gikk på do etter sex, men kan fint ligge 10 min uten at det gjøre noe.

Uff, er noe dritt med UVI.. God bedring!

Skrevet

Nei?

Det er vel fordi antibiotika svekker hormonprevensjon, så man har større sjangse for at prevensjonen svikter pga antibiotika.

Skrevet

Har hatt uregelmessige sykluser, og litt usikker på om el testen denne perioden var positiv, eller bare nesten.. (Disse strekene er litt håpløse innimellom) Så derfor også usikker på ikm.

Hvis el testen var positiv, så har jeg ikm i starten av neste uke.

Med uregelmessige sykluser har man ofte ikke eggløsning av seg selv. En eggløsningstest er likevel ofte positiv, da kroppen "trur" den har eggløsning. Jeg har opplevd dette mange ganger... Får positiv test også i eggløsningsfrie sykluser. En måte å vite sikkert på er å starte med temping, en temperaturstigning etter eggløsning som vedvarer frem til mens beviser at EL har vært

Og jeg kjenner godt til ønsket om å prøve alt som muligens har en marginal effekt. Jeg har vært prøver i to år, så man har jo falt for en og annen fristelse innimellom etter å ha lest på nett. Men etter å ha prøvd lenge og lest mye er det lett å svare veldig realistisk i slike tråder ;)

Skrevet

Med uregelmessige sykluser har man ofte ikke eggløsning av seg selv. En eggløsningstest er likevel ofte positiv, da kroppen "trur" den har eggløsning. Jeg har opplevd dette mange ganger... Får positiv test også i eggløsningsfrie sykluser. En måte å vite sikkert på er å starte med temping, en temperaturstigning etter eggløsning som vedvarer frem til mens beviser at EL har vært

Og jeg kjenner godt til ønsket om å prøve alt som muligens har en marginal effekt. Jeg har vært prøver i to år, så man har jo falt for en og annen fristelse innimellom etter å ha lest på nett. Men etter å ha prøvd lenge og lest mye er det lett å svare veldig realistisk i slike tråder ;)

Jeg orker rett og slett kke temping... Hvertfall ikke enda. Har mest lyst til å droppe el tester også fordi jeg synes det er litt masete, men har fått beskjed av gynekologen min å teste etter el. Så da gjør jeg det for å kartlegge.

Har hatt uregelmessige sykluser med mye spotting, og har tatt primolut i 3 runder nå. Var ferdig i slutten av juni. Spottingen uteble sist syklus, og er på dag 29 nå uten spotting, så lover bra denne perioden også.

Vet selvfølgelig ikke om jeg har el, men håper at ting kan stabilisere seg siden det er ett år siden pilleslutt. Skal til gynekologen i september igjen, så føler at ting er delvis under kontroll :)

Man blir nok veldig realistisk etter å ha prøvd aktivt såpass lenge. Håper det ordner seg for dere snart :)

Skrevet (endret)

Nei?

Det er vel fordi antibiotika svekker hormonprevensjon, så man har større sjangse for at prevensjonen svikter pga antibiotika.

Det der stemmer ikke. Hvor i all verden har du hørt det?

Til TS: Jeg var plaget med UVI selv fordi jeg ikke gikk på do etter sex, men kan fint ligge 10 min uten at det gjøre noe.

Uff, er noe dritt med UVI.. God bedring!

Uffda...beklager min korttenkthet... :sjenert:

Jeg skrev "sies å ha"...dvs jeg har ikke på noen måte vitenskapelig belegg for å si at UVI eller antibiotika hjelper... skrev det vel mest som et "uffda - men andre sier da at.. - :troest: "

Leste nemlig om infeksjoner og antibiotika på nettet da jeg i egen fortvilelse ble syk rundt EL - kom da over denne tråden i et forum...

..der ble det blant annet sagt dette:

Når det gjelder infeksjoner er teorien kort forklart at mannens sæd oppfattes av kvinnekroppen som fremmed DNA, og hvis kvinnens immunforsvar er litt for aktivt kan det "angripe" sæden og forhindre befruktning. Men dersom kroppen er opptatt med å bekjempe en infeksjon, vil forsvarsverkene være svakere og lettere slippe til sædcellene.

Hva antibiotika angår, er teorien at enkelte kvinner kan ha en nærmest udiagnostiserbar infeksjon i livmoren som gjør miljøet spermiefiendtlig, og at antibiotika kan fjerne denne infeksjonen og bidra til at det blir lettere å bli gravid.

...om det stemmer eller ikke vet jeg veldig lite om...:rolleyes:

Edit: så at jeg hadde glemt å ta med noe i sitatet...

Endret av Kameline
Gjest Alabama
Skrevet

Tror jeg ville tatt det med med en klype salt.

:Nikke:

Skrevet

Tror jeg ville tatt det med med en klype salt.

:Nikke:

Muligens mer enn en klype også ;)

Men fin liten trøst for den som er syk rundt EL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...