Gå til innhold

Kleskode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke satt kleskode i innbydelsene...men vil jo at gjestene skal kle seg i dress eller lignede og fine kjoler helst...blir vel kode "pent" det eller?......burde jeg ha skrevet det i innbydelsene? ....eller går det greit om jeg gjør det i en "info" mail vi har tenkt å sende ut til gjestene etter at vi vet hvem av de inviterte som kommer? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke skrevet kleskode i våre innbydelser, men vil jo tro at de fleste vet at de skal kle seg pent i et bryllup :)

Skrevet

Det var det jeg også tenkte sånn egentlig, når jeg ikke skrev det opp....er jo vanlig å pynte seg :)

Skrevet

Hvis du med "pent" mener mørk dress for mennene og lange eller halvlange, pene kjoler for damene, så skriver du "mørk dress".

Ellers er kodene

Dress = relativt vid kode der en kan kle seg nesten hverdagslig (dress i alle farger og korte til halvlange ("sommerlige") kjoler for jentene)

Smoking = smoking for herrer og pene, lange kjoler for jentene

Galla = kjole og hvitt og lange gallakjoler.

Ingen skal forresten kle seg penere enn brudgommen. Hvis din kjære vil gifte seg i mørk dress gir det ikke mening å skrive "galla" på kleskoden. Bunad er tillatt i alle kodene, forresten.

Og det går bra å sende kleskode i mail senere. Det er nok de som lurer på hva som er riktig, særlig jentene vil kanskje ringe deg og spørre om den og den kjolen er grei. Men de fleste vet jo at bryllup er en anledning der man kler seg opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...