Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt utrolig lyst på lefse i hele dag! Går på lavkalori, men dersom jeg spiser en lefse kommer jeg likevel på 1300 kcal :) Har egentlig kosedag på fredager, men i dag har jeg virkelig hatt en aktiv dag på jobben (løpt overalt hele tiden) samt gått 1 times tur fra og til jobben, samt 30 min med hunden. Er det dumt av meg å "belønne" meg selv med en lefse? I underkant av 200 kcal i én.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet ut at det er veldig dumt å belønne seg med godteri! Lag deg heller noe god mat:)

• Liker 1
Skrevet

Hm, hva er "god" mat da? :gjeiper:

Skrevet

Hva du ser på som god mat vet vel ikke vi. :gjeiper: Selv synes jeg en form for frukt, fruktsalat eller en grønnsakssalat er mye bedre enn lefse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ikke på lavkarbo og vet ikke så mye om det,men hvis jeg bare har lyst på noe godt,da spiser jeg kesam(eller youhurt) med vaniljesmak og friske bær! nam nam...

Skrevet

Mat som belønning er roten til mye overvekt hos mennesker. Se for deg en hund som fikk tilgang til sitt eget belønningslager med godterier.

Hva med å koble av og gå en rolig tur i naturen, kjøpe en liten ting om du har en hobby e.l. Forsåvidt har du spist lite ifh til dagen din så du kan jo fint spise et ordentlig måltid til.

Skrevet

Da må jeg spørre: Hvor usunt er egentlig brunost? Dette er virkelig favorittpålegget mitt, pleide å spise det hver dag i 15 år. Kuttet det helt ut for en måned tids siden, da jeg ville ned et par kilo. Må si det er tøft uten denne godsaken :( Hehe. Vet det er mye fett i, men er det ikke en del jern og vitaminer i og? Spiser vel de verste typene og, gudbrandsdalsost og fløtemys.

Skrevet

Trodde brunost var ganske sunt jeg? :klo: Men jeg vet ikke.

Vet hvordan du sliter uten, jeg ELSKER det selv! Jeg og morfar spiste ikke annet på den tiden han levde og jeg var hos han. Gode gamle dager.

Men nå kan jeg ikke spise det i det hele tatt, siden jeg må kutte ut alle melkeprodukter. :sukk:

Du kan jo sjekke nettet da? Evt se på pakka, der står det jo protein-innhold og div. :)

Skrevet

Hva med å ikke kutte ut brunosten helt, men heller kutte ned på inntaket av brunost.

Skrevet

Jeg har googlet litt, og det virker som om det er nokså usunt, mye mettet fett i :( Ja, jeg kan jo kutte ned på inntaket. Har dog hatt gode resultater etter jeg la om kostholdet, men så har jeg nok doblet aktivitetsnivået og. Vet ikke hva som "teller" mest :klo:

Skrevet

Lettere fløtemysost er kanskje et bedre alternativ, og som nevnt så kutt ned på mengden istedet for å nekte deg godsaken. :)

Skrevet

Det er ikke hva du har som belønning som er problemet, men det at du belønner deg med mat.

Skrevet

Jeg for min del tenker bare på hvor mye ekkelt det egentlig er i godteri (sukker, e-stoffer osv), så er det plutselig veldig enkelt å ligge unna "godsakene" :)

Skrevet

Det er ikke hva du har som belønning som er problemet, men det at du belønner deg med mat.

Vel, for min del handler det mer om lysten på noe godt, ikke nødvendigvis det at jeg skal belønne meg selv for noe jeg har oppnådd. Lysten varierer fra dag til dag. I helgen hadde jeg f.eks ikke lyst på noe godteri i det hele tatt. I dag derimot, er det mye mer fristenes. Har holdt meg unna da :) Synes også det er vanskelig å ikke spise noe godteri fordi "jeg ikke har lov." Spiste akkurat det jeg ville før, og må si jeg savner det. Dog er jeg fornøyd med vekttapet mitt så langt, som jeg tror kommer av en kombinasjon av kosthold og aktivitet.

Skrevet

Kjære vene!! Dama har spist 1100 kalorier i dag, og dere syns ikke hun skal spise den lefsa?? Den lefsa hadde ikke hatt noe som helst å si for resultatene dine TS, så vet du det til neste gang lysten melder seg :) Det er veldig sunt å gjøre sånn du gjør, spare utskeielsene til de dagene til virkelig vil ha noe, og da spiser du med god samvittighet. Det er sånn man holder ut i lengden!

Skrevet

I verste fall: bytt spisedag. Bedre å spise noe ekstra den dagen du føler du trenger det fremfor å ha en fast dag, så lenge det blir med den ene gangen i uka. Eller kompensere med litt mindre kalorier dagen etterpå....eller ta deg en ekstra løpetur....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...