Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hvet ikke helt hvordan, men nesten hver eneste gang jeg barberer eller tar bort hår fra leggene, ender jeg opp med små røde kviser. Som oftest forsvinner de igjen etter noen dager. Jeg har lagt merke til de røde kvisene blir raskere borte etter en tur til stranden. Men om noen hadde råd eller tips, kunne det vært flott!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest ms_kwang
Skrevet

Ikke barber leggene? :DD *da tror jeg gutta blir glad!* hehe

Nei den var slem.

Jeg tror de fleste opplever det, enten er det hårposene som blir tette, eller kanskje du rett og slett reagerer på barberings kremen..

selv vokser jeg leggene mine, har ikke såå mange "kviser" da :)

kanskje etter du har barbert leggene dine, gi huden din en peeling kur? :)

Skrevet

Ikke barber leggene? :DD *da tror jeg gutta blir glad!* hehe

Nei den var slem.

Jeg tror de fleste opplever det, enten er det hårposene som blir tette, eller kanskje du rett og slett reagerer på barberings kremen..

selv vokser jeg leggene mine, har ikke såå mange "kviser" da :)

kanskje etter du har barbert leggene dine, gi huden din en peeling kur? :)

Jeg har brukt forskjellige kurer/ kremer for etter barbering, men de virker ikke noe serlig :( Jeg har også prøvd voksing, men som regel får jeg en forferdelig utslett av det, og huden min blir veldig sårt. Derfor foretrekker jeg barberingen!

Skrevet

Bruker du skum når du barberer deg? Jeg bruker bare mild såpe og gjør det i dusjen.

Skrevet

Bruker du skum når du barberer deg? Jeg bruker bare mild såpe og gjør det i dusjen.

Det varierer. Men om jeg bruker skum i stededet for såpe, får jeg en glattere resultat der og da, men så kommer kvisene etterhvert :(

Skrevet

En hudpleier anbefalte meg en gang å "skrubbe" veggene forsiktig med en sånn skrubbe-vott på tørr hud daglig. Dette er altså fra dagen etter du har fjernet hår, og på denne måten "åpner" du opp igjen huden rundt håret som er i ferd med å vokse feil vei/bli innestengt under huden. Viktig også med rens etter hårfjerning, samt fuktighet som nevnes over. Jeg epilerer, og får litt "ruglete" hud på leggene, men heldigvis stadig mindre røde kviser/nupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...