Cera Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Det anbefales jo og spise noe rett etter trening, f.eks en banan. Men jeg blir så oppblåst av frukt, så kan skyr være et bra alternativ?
Supraspinatus Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Det anbefales jo og spise noe rett etter trening, f.eks en banan. Men jeg blir så oppblåst av frukt, så kan skyr være et bra alternativ? En skyr er bedre enn ingenting, men det er svært lite karbohydrater i skyr. Og det er det du primært trenger etter trening. Nå er det sånn at omtrent uansett hva du spiser etter trening vil brukes til å fylle opp energilagrene i musklene, men karbohydrater gjør det fortest. I tillegg trenger du litt proteiner til alle de "reparerende" prosessene i kroppen. Det har skyr mye av. Nå kommer jo det også litt an på hvilken trening du mener, og hvor hardt du har trent. Formålet med å spise etter trening er jo ikke for å legge på seg.
Cera Skrevet 17. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 17. august 2011 Takk for svar:) Stort sett styrketrening. Jeg prøver og gå ned i vekt samtidig som jeg vil opprettholde muskler.
Supraspinatus Skrevet 17. august 2011 #4 Skrevet 17. august 2011 Takk for svar:) Stort sett styrketrening. Jeg prøver og gå ned i vekt samtidig som jeg vil opprettholde muskler. Skyr+rosiner tror jeg kan bli en bra kombinasjon. Rosiner har mye glukose i seg og er billig.
Cera Skrevet 18. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. august 2011 Takk takk:) Da ble det skyr etter trening idag:)
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #8 Skrevet 18. august 2011 Er Biola bra å drikke etter trening? Pleier alltid å drikke Biola med bringebær etter trening fordi jeg syns det er så godt :D http://www.tine.no/produkter/melk/syrnet-melk/6024.cms?biola-syrnet-melk-med-bringebar
kanelsnurr Skrevet 18. august 2011 #9 Skrevet 18. august 2011 Biola med bringebær er bra, med både karbo og protein. Youghurtdrikker er en av eksemplene som nevnes her, i olympiatoppens annbefalinger på mat etter trening. Og det regner jeg med er en pålitelig kilde. Men det er jo ikke nok da, du bør spise et skikkelig måltid innen to timer, i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå