piapetrine Skrevet 17. august 2011 #1 Skrevet 17. august 2011 Jeg skal være gjest i bryllup nå til helgen og har nettopp kjøpt meg en "hairdonut". Får den greit til, det er fint bakfra, men fra siden synes jeg det ser litt rart ut når det går fra en stor bun til hode med en veldig smal overgang. (Sær forklaring, noen som skjønner?) Er dette fint nok til bryllupsfrisyre? (Alternativet er å lage en form for oppsats bak/nede på hodet med flikseklemmer...) Selv med trening klarer jeg nemlig ikke å feste den fint med fliseklemmer så jeg fikserer den med en strikk rundt og resultatet blir da mer som dette (jeg fester den lenger nede da..) heller enn dette... Altså er det den smale overgangen jeg er usikker på om blir fint, samt om frisyren er "fin nok"? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #2 Skrevet 17. august 2011 Slik smal overgang er direkte ulekkert. Minner meg heller om en sofafrisyre. Har ikke du et bånd eller noe du kan surre rundt? Eventuelt ta ut en seksjon med hår som du surrer rundt og fester under i strikken eller med fliseklemmer. 2
Moscato Skrevet 17. august 2011 #3 Skrevet 17. august 2011 Jeg synes egentlig ikke at frisyren er "fin nok" uten noen form for pynt, og da kan du jo bare gjøre noe lignende som på det siste bildet? Dekorer rundt overgangen med blomster, perler eller andre greier, så blir det nok bra skal du se:)
piapetrine Skrevet 17. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2011 Takk for svar! Sofastil vil jeg helst unngå altså Jeg snurrer alltid en seksjon med hår rundt som jeg fester med klemmer slik at noen strikk ikke synes, men synes likevel den blir litt for smal. (Ikke verdens beste illustrasjonsbilde da den ikke blir like smal, men likevel ikke så mye bedre..) Da får jeg se om jeg finner noe fint stasj til å ha i og se om jeg blir mer fornøyd;) Kjolen jeg skal ha er veldig ren og classy. litt coctail, så jeg vil ha en litt stilren frisyre.
sequin Skrevet 17. august 2011 #5 Skrevet 17. august 2011 fester du håret først med fiskeklemmer? og så surrer håret som står ut rundt og fester med en klemme på slutten? 8skjønte du det?) du kan jo eventuelt prøve varianten, den er kanskje litt mer classy? Ellers syns jeg donut-bun er ganske fint til bryllup Enkelt og elegant
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #6 Skrevet 17. august 2011 Nei, den frisyren er IKKE fin nok, og spesielt ikke i et bryllup! Den smale overgangen ser helt forferdelig ut.. og hele greia generelt egentlig. Jeg anbefaler at du heller går til en frisør og får satt opp håret i stedet for å holde på med en sånn hairbun hjemme. Det finnes mange andre flotte frisyrer som passer mye bedre i et bryllup. 1
piapetrine Skrevet 17. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2011 Nei, den frisyren er IKKE fin nok, og spesielt ikke i et bryllup! Den smale overgangen ser helt forferdelig ut.. og hele greia generelt egentlig. Jeg anbefaler at du heller går til en frisør og får satt opp håret i stedet for å holde på med en sånn hairbun hjemme. Det finnes mange andre flotte frisyrer som passer mye bedre i et bryllup. Oisann! Jeg kommer slett ikke til å gå til frisør når jeg "bare" skal i en venninnes bryllup, så formelt er det ikke i vår omgangskrets, men takk for synspunkt uansett. 1
piapetrine Skrevet 17. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 17. august 2011 fester du håret først med fiskeklemmer? og så surrer håret som står ut rundt og fester med en klemme på slutten? 8skjønte du det?) du kan jo eventuelt prøve varianten, den er kanskje litt mer classy? Ellers syns jeg donut-bun er ganske fint til bryllup Enkelt og elegant Jeg lager en hestehale med noe av håret (mens jeg lager en fin frisyre fremme med flere lag med det som ikke kommer med i hestehalen.) Hestehalen "vrenger" jeg over donuten og fester med strikk. Resten av håret tvinner jeg rundt donuten og fester med fliseklemmer. Jeg lander nok på å tupere håret (under såklart) og lage litt volum og fin frisyre fremme ikke bare rent og flatt, og feste et bånd el. rundt donuten. Takk forn link, men jeg tror ikke håret mitt er langt nok til at jeg får det fint til.
Antlers Skrevet 17. august 2011 #9 Skrevet 17. august 2011 Bilde nummer 2 er absolutt bra nok for et bryllup, men bilde nummer 1 har mer til felles med en Grorudpalme Om du ikke får til doughnuten helt er det bedre å bruke en avklippet og opprullet sokk. Lettere og mer naturlig resultat, ingen smal overgang, og etter et par tre prøverunder får man fort teken på det. Fremgangsmåten ser du i denne videoen; metode #2 (hun viser standardmetoden først):
piapetrine Skrevet 17. august 2011 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2011 Den siste der var ikke så dum, takk Antlers! 1
Antlers Skrevet 17. august 2011 #12 Skrevet 17. august 2011 Sokkegreia var jo genial Ja, det synes jeg også. Det beste er jo at man kan velge størrelse på "hårknuten" selv, ved å velge mellom tynn/tykk sokk og lang/kort sokk. Har man tynt hår som ikke dekker en vanlig doughnut, kan man allikevel få til en fin knute ved å bruke en litt tynnere sokk, siden håret da rulles lag på lag. Lurt å velge lys sokk for lyst hår og mørk sokk for mørkt hår om håret er ekstra tynt.
piapetrine Skrevet 17. august 2011 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2011 Den siste der krever nok litt trening, det var plutselig ikke så greit med oppklippet hår
Gjest Iah Skrevet 17. august 2011 #14 Skrevet 17. august 2011 (endret) Fint nok hår i bryllup? Sist jeg var i bryllup brukte jeg vel ca 3 minutter på håret, satte det opp i en vanlig bustete "topp". Hadde ikke hatt problemer med å ha en vanlig hestehale heller. Visste ikke at det var krav til frisyren som bryllupsgjest. Endret 17. august 2011 av Iah 3
piapetrine Skrevet 17. august 2011 Forfatter #15 Skrevet 17. august 2011 Fint nok hår i bryllup? Sist jeg var i bryllup brukte jeg vel ca 3 minutter på håret, satte det opp i en vanlig bustete "topp". Hadde ikke hatt problemer med å ha en vanlig hestehale heller. Visste ikke at det var krav til frisyren som bryllupsgjest. Det finnes vel ingen krav til det, og som tidligere skrevet synes jeg ikke man trenger å gå til frisør. MEN, jeg skal ha en fin, classy kjole og da synes jeg ikke det er fint nok med en bustete topp eller en vanlig hestehale, jeg vil gjerne pynte meg litt mer enn jeg gjør til vanlig
sequin Skrevet 17. august 2011 #16 Skrevet 17. august 2011 Jeg lager en hestehale med noe av håret (mens jeg lager en fin frisyre fremme med flere lag med det som ikke kommer med i hestehalen.) Hestehalen "vrenger" jeg over donuten og fester med strikk. Resten av håret tvinner jeg rundt donuten og fester med fliseklemmer. Jeg lander nok på å tupere håret (under såklart) og lage litt volum og fin frisyre fremme ikke bare rent og flatt, og feste et bånd el. rundt donuten. Takk forn link, men jeg tror ikke håret mitt er langt nok til at jeg får det fint til. Ja okei, sånn gjør jeg det også, men her er det kanskje en video som hjelper deg litt? Om du ikke klarer å finjustere dette med strikken da Obs, om du velger silkebånd kan det være lurt å spraye silkebåndet med litt hårspray ellers glir det fort ut!
Antlers Skrevet 17. august 2011 #17 Skrevet 17. august 2011 Den siste der krever nok litt trening, det var plutselig ikke så greit med oppklippet hår Jeg får det til med mitt hår som er ganske oppklippet nå, men jeg pleier å bruke spraybalsam først så det holder seg mer samlet. Lettere å jobbe med da. Husk på at du kan dytte inn det som faller utenfor etterhvert som du ruller - alt må ikke være helt jevnt hele tiden. Det blir bare rotete på innsiden av sokken, men det er det jo ingen som ser
sol i sinnet Skrevet 17. august 2011 #18 Skrevet 17. august 2011 MER en fint nok som gjest i ett bryllup... til en venninde :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå