Gå til innhold

Venne sammen hund og katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har fått seg en kattunge, jeg har en hund på tre år. Vi er gjerne hos hverandre, og da hadde det vært greit at dyrene kommer overens. Har hatt to møter så lang, hvor kattungen bare freser og blåser seg opp, mens bikkja klokelig holder grei avstand, men er så ivtig at hun klynker og piper, legger seg på rygg og logrer med halen og gjør seg så "attraktiv" som mulig for at pusen skal komme å leke med henne. Men lillepus er bare sint/redd. Først er hun bare oppblåst, men etter en liten stund legger pelsen seg, og hun kan sette seg eller legge seg, men fyker opp igjen om bikkja kommer for nær.

Vil det i det hele tatt la seg gjøre å venne de til hverandre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle la seg gjøre om dere lar pus og hund få både tid og rom på seg.La pusen bestemme og hold igjen bikkja når hun blir for gira.Om katten har et eget sted der hunden ikke kommer til ,kan dere plassere katten der.Gjerne litt høyt så katten har "oversikten"

Et katteklor i nesa kan kurere event.overgira hund ,men sett fra hunden sin side er dette ikke ønskelig :fnise:

Men du får sikkert andre råd,jeg har ikke mye peiling på hund og enda mindre peiling på katter.

Skrevet

Enig med Kårky, la katten få tid til å venne seg til hunden. Ha de i samme rom sånn at de kan se hverandre, men la katten ha mulighet til å hoppe opp på noe slik at den kommer seg unna. Da kan den gjøre seg opp en mening om hunden i ro og fred samtidig som den venner seg til å ha den i nærheten. Kan være en ide å slite ut hunden litt sånn at den blir rolig eller kanskje sovner etter hvert. Kan hende katten blir stressa når hunden stresser og piper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...