FoxyFish Skrevet 17. august 2011 #21 Skrevet 17. august 2011 Man har jo forskjellig smak, det er vel ikke noe galt i det? Samme hvor mange priser Drammen vinner som by - byen er ikke finere i mine øyne fordiom. Det handler ikke om at jeg ikke klarer å gjøre meg opp en ny mening, for det kan jeg, men det handler om at smaken er individuell Byen er ikke finere selv om store deler av den har forandret utseende til det bedre? Da er det ikke smaken din det kommer an på, men holdningene dine.
Gjest Krizzy Skrevet 17. august 2011 #22 Skrevet 17. august 2011 Jeg var en del i Drammen når jeg var yngre, og jeg syns det var ganske så harry på den tiden. Men etter hva folk skriver i denne tråden så ble jeg litt nysgjerrig på hvordan det ser ut nå!
Gjest fireflies Skrevet 17. august 2011 #23 Skrevet 17. august 2011 Byen er ikke finere selv om store deler av den har forandret utseende til det bedre? Da er det ikke smaken din det kommer an på, men holdningene dine. Byen er kanskje finere enn hva den var før, men den er fortsatt ikke fin i mine øyne, nei.
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2011 #24 Skrevet 17. august 2011 Byen er kanskje finere enn hva den var før, men den er fortsatt ikke fin i mine øyne, nei. Blitt rundtlurt av en sleip drammenser eller noe? 6
FoxyFish Skrevet 17. august 2011 #25 Skrevet 17. august 2011 Byen er kanskje finere enn hva den var før, men den er fortsatt ikke fin i mine øyne, nei. Hva skal til for at du synes en by er fin? Har du sett papirbredden, Strømsø torg, Ypsilon og strandpromenadene? Eller hva med gamlebyen? Strøtvet? Tatt elvebåten? Før du kritiserer en by som du bare kjører gjennom bør du få hodet opp av jorda og riste av deg gamle fordommer. Det er i grunn ganske tydelig at du ikke aner hva du snakker om. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #26 Skrevet 17. august 2011 Drammen er blitt en nydelig by! Strandpromenaden som er full av folk solrike sommertider og som er et nydelig sted å gå på vinterstid! Union scene men mye kultur, det nye hotellet til stordalen og den nye høyskolen som ligger ved papirbredden! Alle de nye leilighetskompleksene. De nye utestedene og kafeene! De nye byggene er bygget inn i de gamle mursteinbyggene! Det er så flott! Ta dere en tur innom drammen, så kanskje deres syn på drammen som en harry by vil endre seg. Alle skal få ha sine egne meninger om drammen, men det er absolutt IKKE ett stort veikryss lengre!
Gjest fireflies Skrevet 17. august 2011 #27 Skrevet 17. august 2011 (endret) Hva skal til for at du synes en by er fin? Har du sett papirbredden, Strømsø torg, Ypsilon og strandpromenadene? Eller hva med gamlebyen? Strøtvet? Tatt elvebåten? Før du kritiserer en by som du bare kjører gjennom bør du få hodet opp av jorda og riste av deg gamle fordommer. Det er i grunn ganske tydelig at du ikke aner hva du snakker om. Hvor mange ganger må jeg skrive til deg at jeg har vært i drammen flere ganger? Hvorfor er det så vanskelig å fatte og godta at jeg ikke synes noe om byen? Derfor kjører jeg altså bare igjenom, med mindre jeg er nødt til å stoppe der. Endret 17. august 2011 av fireflies
FoxyFish Skrevet 17. august 2011 #28 Skrevet 17. august 2011 Hvor mange ganger må jeg skrive til deg at jeg har vært i drammen flere ganger? Hvorfor er det så vanskelig å fatte og godta at jeg ikke synes noe om byen? Det er vanskelig fordi argumentasjonen din er som en tiårings! "Jeg bare liker det ikke". Hvis du hadde kunnet begrunne noen av de tilsynelatende bakstreverske meningene dine på en saklig måte vile det gitt deg litt mer kredibilitet. Og du svarer heller ikke på spørsmål. Hva skal til for at en by er fin i dine øyne?
Gjest fireflies Skrevet 17. august 2011 #29 Skrevet 17. august 2011 (endret) Blitt rundtlurt av en sleip drammenser eller noe? Hehe. Nei, jeg har ikke blitt rundlurt av en drammenser, men som jeg skrev i det første innlegget mitt: Jeg har møtt en del harry folk fra Drammen. Endret 17. august 2011 av fireflies
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #30 Skrevet 17. august 2011 Hehe. Nei, jeg har ikke blitt rundlurt av en drammenser, men som jeg skrev i det første innlegget mitt: Jeg har en del harry folk fra Drammen. Og jeg har møtt en haug med harry tullinger på Fjell utenfor Bergen, skal jeg si at det er harry der også? Harrye mennesker finner du overalt, ikke bare i Drammen.
FoxyFish Skrevet 17. august 2011 #31 Skrevet 17. august 2011 Hehe. Nei, jeg har ikke blitt rundlurt av en drammenser, men som jeg skrev i det første innlegget mitt: Jeg har en del harry folk fra Drammen. Det sier kanskje mer om din omgangkrets enn om Drammen..? 1
Gjest fireflies Skrevet 17. august 2011 #32 Skrevet 17. august 2011 (endret) Og du svarer heller ikke på spørsmål. Hva skal til for at en by er fin i dine øyne? Beliggenhet, bebyggelse og arkitektur er ting som spiller en stor rolle når jeg skal bedømme om en by er fin eller ikke. Det er også viktig at det er lite industriområder i og i nærheten av sentrum. Små koselige gater, en fin bryggepromenade og ikke minst atmosfæren i byen er ting som trekker opp. Jeg syns ikke Drammen utpeker seg spesielt på noen av disse områdene, men det regner jeg med at du allerede har fått med deg. Synes det er spesielt stygt med den lange trafikkerte brua (altså E18) som går på tvers av byen (nettopp derfor er byen fortsatt kun et digert veikryss i mine øyne). Er dette et bra nok svar for deg? Beklager så mye hvis du er drammenser og føler at jeg har tråkket deg på tærne med å rakke ned på byen din, det virker jo som om du rett og slett tar deg nær av at jeg ikke synes Drammen er Norges fineste by! Endret 17. august 2011 av fireflies
Gjest Cosette Skrevet 17. august 2011 #33 Skrevet 17. august 2011 Det sier kanskje mer om din omgangkrets enn om Drammen..? Jesus Christ. Spist en dårlig pære i dag, eller?
Gjest fireflies Skrevet 17. august 2011 #34 Skrevet 17. august 2011 Det sier kanskje mer om din omgangkrets enn om Drammen..? Det gjør det absolutt ikke, da jeg har møtt drammensere i alle slags situasjoner. Både jobbrelatert, skolerelatert, på byen og andre plasser. Det sier vel heller mer om hvordan disse drammenserne har fremstilt seg selv, vil jeg tro
Gjest Cosette Skrevet 17. august 2011 #35 Skrevet 17. august 2011 Jeg har egentlig aldri tilbragt tid i Drammen, har kun kjørt igjennom, så hvorvidt Drammen er en utpreget harry by eller ikke, kan jeg ikke svare på. Når det gjelder Drammens rykte, vil jeg påstå at harrystempelet lever i beste velgående. Det var mitt inntrykk da jeg bodde i Oslo, og fordomsfull som jeg er (man er da bare et menneske) står Drammen rimelig langt nede på den mentale lista over steder jeg vil oppleve før jeg dør. Kanskje har Drammen gjennomgått en makeover, men det tar uansett en stund før stempelet blekner. Jeg har også møtt en del mennesker fra Drammen, og de fleste av dem har visse fellesnevnere som nok kan knyttes til den populære oppfatningen av hva som er harry. Men trivelige folk, da. (Og før jeg får spørsmål om min omgangskrets - så er dette hovedsaklig personer jeg studerte med på Blindern.)
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #36 Skrevet 17. august 2011 Drammens "makeover" er ikke spesielt velgjort og jeg mener det er få av grepene som er gjort som er vellykket fra et estetisk og byplanleggingsmessig ståsted. Det virker rimelig krampeaktig å forsvare endringene så inderlig som enkelte gjør her, selv om det selvfølgelig er fint at dere trives.
Gjest Vampen Skrevet 17. august 2011 #37 Skrevet 17. august 2011 (endret) Jeg syntes det er ironisk at Drammen trekkes frem som spesielt stygg og harry, når sannheten er at Norge generelt har svært få fine byer. Jeg har vært i to norske byer som jeg syntes er fine, resten er ikke noe særlig å skryte av. Drammen er på ingen måter verdens vakreste by, men etter norsk standard er den helt ok. Den glir rett inn i resten av landets middelmådige og mindre pene byer, noe som i dette tilfellet altså er den store majoriteten av landets byer. Endret 17. august 2011 av Vampen 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #38 Skrevet 17. august 2011 Jeg vil si at Drammen har blitt mye finere de siste årene! Fant frem noen bilder for de som måtte ønske å se. Bragernes torg: Min lenke Min lenke Bystranda: Min lenke http://www.ms.no/sfiles/8/71/7/picture/3_2701_0.jpg Min lenke Min lenke Min lenke Union brygge: Min lenke Min lenke Min lenke Min lenke http://baatavisa.no/getfile.php/Bilder/aa/Drammen%20Elvefestival/Classiske%20Motorb%C3%A5ter.jpg Nye Strømsø torg: http://dt.no/polopoly_fs/str-ms-torg-drosjer-1.6343091!/image/3418111225.jpg_gen/derivatives/derivative_article_904/3418111225.jpg Min lenke E18 brua.(Jeg så at noen nevnte den): Min lenke Min lenke Min lenke 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #39 Skrevet 17. august 2011 Skulle mene Drammen har gjort mye riktig når man ser på denne listen over priser som byen har mottatt de siste årene. http://www.drammen.kommune.no/no/Politikk-og-lokaldemokrati/Ordforerens-side/Priser-til-Drammen/ 2
FoxyFish Skrevet 17. august 2011 #40 Skrevet 17. august 2011 Beliggenhet, bebyggelse og arkitektur er ting som spiller en stor rolle når jeg skal bedømme om en by er fin eller ikke. Det er også viktig at det er lite industriområder i og i nærheten av sentrum. Små koselige gater, en fin bryggepromenade og ikke minst atmosfæren i byen er ting som trekker opp. Jeg syns ikke Drammen utpeker seg spesielt på noen av disse områdene, men det regner jeg med at du allerede har fått med deg. Synes det er spesielt stygt med den lange trafikkerte brua (altså E18) som går på tvers av byen (nettopp derfor er byen fortsatt kun et digert veikryss i mine øyne). Er dette et bra nok svar for deg? Beklager så mye hvis du er drammenser og føler at jeg har tråkket deg på tærne med å rakke ned på byen din, det virker jo som om du rett og slett tar deg nær av at jeg ikke synes Drammen er Norges fineste by! Jeg er ikke drammenser, men derimot tilhenger av gode begrunnelser før man uttaler seg. Jeg er på den andre siden svært opptatt av byplanlegging og lokalmiljø. Hvilke norske byer er i dine øyne ikke preget av verken industri eller trafikk? Jeg kommer faktisk ikke på noen. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå