Gå til innhold

Drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) blir fortsatt Drammen sett på som en harry by? og i tilfelle hvorfor? :P

Gjest NozMonster
Skrevet

njaaa...det er ikke harrty lenger nå! men det var det før! uten tvil! det er vel mye pga alle rånerne der, som kjørte rundt i gatene med vinduene nede og hørte på så høy dunkemusikk at bilen bokstaveligtalt rista! pluss at de samla seg på parkeringsplasser å bare stod der på rad å rekke å dunka i vei!

men samtidig som drammen har oppusset seg og blitt fin og mange studenter har flyttet til byen, så må jeg si at det er svær lite harry-tendenser igjen der! men ett rykte er svært vanskelig å bli kvitt! jeg elsker drammen! men det er desverre ikke så ofte jeg er der lenger :(

Skrevet

Bodd der hele livet og nettopp flyttet pga av studier. Det er blitt en heeelt annen by! Nå er det kjempefint der! Ikke harry i det hele tatt mener nå jeg :)Det er elvefestivalen der nå til helgen, så kan jo være moro å besøke for å se da. Masse som skjer!

Skrevet

Bodd der hele livet og nettopp flyttet pga av studier. Det er blitt en heeelt annen by! Nå er det kjempefint der! Ikke harry i det hele tatt mener nå jeg :)Det er elvefestivalen der nå til helgen, så kan jo være moro å besøke for å se da. Masse som skjer!

Mange skrivefeil her så jeg nå! hehe...Gikk litt fort i svingene!

Gjest fireflies
Skrevet

Jeg ser fortsatt på Drammen som en harry by. Sannsynligvis har det noe med at jeg kun har møtt harry drammensere, og ja, jeg har faktisk møtt en del som er derfra. Drammen er og blir en by jeg kun kjører gjenom. Apropo det! Har hørt fra så mange at Drammen ikke lenger "bare er et svært veikryss", men jeg får fortsatt den følelsen hver gang jeg kjører gjenom der. :sjenert:

Skrevet

Jeg er oppvokst i Drammen, men flyttet vekk for noen år siden. Og det er en ting som slår meg hver gang jeg kommer "hjem".

Drammen er en by med bondementalitet! Jeg vil ikke si at byen er harry, men en stor del av befolkningen har et tankesett som en er likt folk fra bygda.

Skrevet

Jeg er oppvokst i Drammen, men flyttet vekk for noen år siden. Og det er en ting som slår meg hver gang jeg kommer "hjem".

Drammen er en by med bondementalitet! Jeg vil ikke si at byen er harry, men en stor del av befolkningen har et tankesett som en er likt folk fra bygda.

Skrevet

Drammen er overhodet ikke harry. Mulig det er noen få mennesker som drar ned og gir byen et harrystempel, men byen i seg selv er nydelig. Jeg har flere ganger hørt at folk ser på Drammen som "Bærum #2"? Jeg kan selv se noen tendenser til det, men jeg er ikke heeeelt med på akkurat den :) Men NEI, Drammen er ikke mer harry enn hvilken som helst annen by.

Skrevet

Jeg ser fortsatt på Drammen som en harry by. Sannsynligvis har det noe med at jeg kun har møtt harry drammensere, og ja, jeg har faktisk møtt en del som er derfra. Drammen er og blir en by jeg kun kjører gjenom. Apropo det! Har hørt fra så mange at Drammen ikke lenger "bare er et svært veikryss", men jeg får fortsatt den følelsen hver gang jeg kjører gjenom der. :sjenert:

Det er kanskje ikke rart at du ser på Drammen som ei veikryss når alt du gjør å kjøre gjennom byen?

TS: Nei, Drammen er ikke lenger hva det var. Byen er nyoppusset og kulturtilbudene har virkelig tatt seg opp.

At det kun finnes harry drammensere er rett og slett ikke sant. I Drammen finner man alle folkeslag, nasjonaliteter og personligheter som setter sitt preg på byen.

Min drøm er å kunne flytte dit en gang, da boligprisene også er ganske snille!

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Det er kanskje ikke rart at du ser på Drammen som ei veikryss når alt du gjør å kjøre gjennom byen?

Jeg har jo vært i Drammen flere ganger, men jeg ser likevel på byen som et veikryss, da folk stort sett kjører tvers igjenom, inkludert meg.

Endret av fireflies
Skrevet

Etter årets Paradise hotel har Niklas Vindel og han andre fra Drammen gitt mer et bedre inntrykk av byen sin.

:ironi:

Skrevet

Etter årets Paradise hotel har Niklas Vindel og han andre fra Drammen gitt mer et bedre inntrykk av byen sin.

:ironi:

Niklas og Ole er typisk harry Drammensere.

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet

Det er bedre med en dram i timen enn en time i Drammen :nigo:

• Liker 1
Skrevet

Niklas og Ole er typisk harry Drammensere.

Ole er ikke fra Drammenser, men fra Eiker.

Gjest fireflies
Skrevet

Ole er ikke fra Drammenser, men fra Eiker.

Han sier i hvertfall selv at han er drammensgutt.

Annonse
Skrevet

Jeg har jo vært i Drammen flere ganger, men jeg ser likevel på byen som et veikryss, da folk stort sett kjører tvers igjenom, inkludert meg.

Det var jo akkurat det jeg skrev. I og med at du kun kjører gjennom byen er det ikke rart at du ser på den som et veikryss. Likevel handler det om perspektiver.

Jeg kjører ofte gjennom Akershus på E6. Jeg ser ikke på Akershus som utelukkende en motorvei av den grunn.

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Det var jo akkurat det jeg skrev. I og med at du kun kjører gjennom byen er det ikke rart at du ser på den som et veikryss.

Jeg sier jo at jeg også har vært der flere ganger, men jeg synes ikke det er en spessielt fin by. Derfor stopper jeg ikke i Drammen hvis jeg ikke må.

Endret av fireflies
Skrevet

Han sier i hvertfall selv at han er drammensgutt.

Det er fordi ingen vet hvor Eiker er, selv om noen vet hvor Hokksund og Mjøndalen er (ene ligger i Øvre Eiker, andre i Nedre Eiker).

Skrevet

Jeg sier jo at jeg også har vært der flere ganger, men jeg synes ikke det er en spessielt fin by. Derfor stopper jeg ikke i Drammen hvis jeg ikke må.

Deg om det. At byen nylig har vunnet flust med priser grunnet sitt nye bybilde har jo ingen betydning når mange sitter fast i sine egne, gamle meninger.

• Liker 1
Gjest fireflies
Skrevet

Deg om det. At byen nylig har vunnet flust med priser grunnet sitt nye bybilde har jo ingen betydning når mange sitter fast i sine egne, gamle meninger.

Man har jo forskjellig smak, det er vel ikke noe galt i det? Samme hvor mange priser Drammen vinner som by - byen er ikke finere i mine øyne fordiom. Det handler ikke om at jeg ikke klarer å gjøre meg opp en ny mening, for det kan jeg, men det handler om at smaken er individuell ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...