Gå til innhold

Når kjæresten har vært snill og kjøpt klær..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg virker sikkert veldig utakknemlig her.

Kjæresten min og jeg har litt ulik smak når det kommer til dameklær, men det er ikke noe problem av noe slag.

Så, han har vært snill og kjøpt to plagg til meg. Problemet er at plaggene ikke er min smak i det hele tatt. Attpåtil er det plagg som er litt vanskelig å bruke, det er ikke bare en genser du kaster på deg.

Jeg prøvd dem og de ser helt feil ut på meg. Jeg får helt vondt inni meg!! Hva gjør jeg? Jeg utrykte jo glede og takket han når jeg fikk dem.

Huff, må legge til at dette ikke er noe alvorlig problem, må nesten bare humre litt av det. Men det er allikevel veldig ekkelt.

Føler meg som verden slemmeste dame her jeg sitter. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg tror ikke det å gjøre noe bak ryggen han vil hjelpe deg noe mer. Så derfor er det best å si det rett ut som det er. Du sier at dere alerede er klar over at dere har to forskjellige smak når det kommer til dame klær. Så du for håpe at han vil forstå :)

• Liker 1
Skrevet

Ooo. Kjent problem. Har noen ganger sagt at dette virkelig ikke er meg, andre ganger har jeg ikke hatt samvittighet til annet enn å holde kjeft. Det er strengt tatt en bjørnetjeneste, da det med tiden vil komme spørsmål om hvorfor jeg ikke har brukt 'den rosa genseren' eller 'blazeren med de kule skuldre'.

Vi har vel kommet til en slags forståelse på dette etterhvert. Han presiserer at det er byttelapp med (når det er det..) og jeg er veldig nøye med å presisere det samme (rett og slett pga. erfaringer nevnt ovenfor).

Altså: Du må si fra..! Hvis ikke fortsetter bare gavene å komme frem til han blir lei seg og sier fra.

Skrevet

Huff det må være fælt, når han har vært snill å kjøpt klær som han liker til deg og du ikke føler deg vel i klærne.. Hva gjør du da?? Kanskje du bare må være ærlig med han og fortelle at du ikke føler deg vel i klærne, men at du setter STOR pris på at han var så omtenksom som kjøpte klær til deg... Eller at du tar de på deg av og til, bare for å vise at du setter pris på det han gjorde?? Det er vel ikke flere valg enn det... Høres ut som en samboer du må ta godt vare på!!!

Skrevet

Vel, jeg tror ikke det å gjøre noe bak ryggen han vil hjelpe deg noe mer. Så derfor er det best å si det rett ut som det er. Du sier at dere alerede er klar over at dere har to forskjellige smak når det kommer til dame klær. Så du for håpe at han vil forstå :)

ts her.

Takk for svar!

Haha, nei jeg hadde ikke akkurat tenkt å ta Wooooops-plaggene-tok-plutselig-fyr-løsningen ;)

Hva om jeg prøver plaggene når han ser meg og så kan jeg ymte frem om at dette så kanskje ikke så bra ut på meg..

Er så redd for å såre han! Vet han tåler slikt, men det er vel fordi jeg vet at JEG hadde kommet til å bli såret.

• Liker 2
Skrevet

Huff det må være fælt, når han har vært snill å kjøpt klær som han liker til deg og du ikke føler deg vel i klærne.. Hva gjør du da?? Kanskje du bare må være ærlig med han og fortelle at du ikke føler deg vel i klærne, men at du setter STOR pris på at han var så omtenksom som kjøpte klær til deg... Eller at du tar de på deg av og til, bare for å vise at du setter pris på det han gjorde?? Det er vel ikke flere valg enn det... Høres ut som en samboer du må ta godt vare på!!!

Det er det som er så vondt! Her har han vært super snill og så står jeg og lager grimaser i speilet.

Vet selv hvor mye jeg hadde lagt i det å kjøpe noen plagg til han så er jo redd for å såre han. Og får sååå dårlig samvittighet for at jeg lufter det her inne.

Jeg tror jeg får være ærlig, gjelder bare å finne en fin måte å si det på.

Nå høres jeg kanskje arrogant ut men jeg har ikke selvtillit til å gå med klær jeg ikke føler meg vel i.

At han er en samboer jeg må ta godt vare på, det har du masse rett i. Han ER faktisk verdens snilleste i mine øyne :rodmer:

Skrevet

Du kan jo si det som det er at du har lyst til å bytte klærne fordi de ikke ser så bra ut som du hadde ønsket, og bedt han om å bytte dem og heller kjøpe noe annet. Kjæresten min kjøper ting til meg ut i fra hva jeg ser på og sier er fint.

Sa til broren min en gang at han måtte kjøpe seg "en sånn cardigan". Han kom hjem med en klovnedrakt. Den styggeste cardigan jeg noen sinne har sett, med de styggeste fargekombinasjonene. Jeg sa at den kunne han ikke gå med... Du må si det før han lurer på hvorfor du ikke bruker klærne :sjenert:

Skrevet

Det er det som er så vondt! Her har han vært super snill og så står jeg og lager grimaser i speilet.

Vet selv hvor mye jeg hadde lagt i det å kjøpe noen plagg til han så er jo redd for å såre han. Og får sååå dårlig samvittighet for at jeg lufter det her inne.

Jeg tror jeg får være ærlig, gjelder bare å finne en fin måte å si det på.

Nå høres jeg kanskje arrogant ut men jeg har ikke selvtillit til å gå med klær jeg ikke føler meg vel i.

At han er en samboer jeg må ta godt vare på, det har du masse rett i. Han ER faktisk verdens snilleste i mine øyne :rodmer:

KOSELIG

Skrevet

Det går jo an å si noe alla "vet du, de klærne jeg fikk så veldig fine ut, men de satt ikke så godt på meg.. går det an å kanskje bytte det i noe jeg kan prøve før vi kjøper?"

Kjæresten min kjøper ikke noe klær eller sko til meg uten at jeg har prøvd det heldigvis, både fordi han vet at vi har forskjellig smak, og fordi han vet at selv om jeg liker noe så betyr ikke det at det ser bra ut på meg/min kroppsfasong.

For guds skyld, jeg kan se plagg i butikken selv som jeg synes er dødskule, også tar jeg dem på og ser at kjære vene... det ser jo ikke ut på MEG!!

• Liker 1
Skrevet

Vær ærlig, så slipper du at dette gjentar seg i framtiden. Ikke noe tull om at det ikke satt så bra (da tror han du liker dem og kjøper noe likt neste gang). Si noe sånt som "jeg ble veldig glad for at du kjøpte klær til meg, det var kjempesnilt. Men det er ikke helt min smak, er det greit for deg at jeg bytter dem i noe som er mer meg?" Gutter pleier ikke reagere så mye på sånt, de skjønner jo at man vil ha klær man liker. Og det er da mye bedre at han lærer hva du liker, sånn at han kan kjøpe klær som funker neste gang? :)

Skrevet

Regel # 1: Aldri kjøp klær til ei dame.

Regel # 2: ALDRI kjøp klær til ei dame.

To gode råd som gjør livet lettere å leve. :)

Skrevet

Huff, kjente jeg ble veldig glad for at min kjæreste ikke kjøper klær til meg! Han kan heller kjøpe blomster :rodmer:

Men, hadde det skjedd, så hadde jeg sagt ifra på en pen måte at klærne ikke passet og at jeg gjerne ville byttet dem.

Skrevet

Jeg er vel litt rar, men her har både mann og barn kjøpt klær til meg, og min stil er de ikke, sjeldent er det rett størrelse heller, men jeg føler meg komfortabel i dem likevel fordi de har valgt dem ut med kjærlighet, og med tanke på at de mener akkurat det plagget ville få meg til å se fin ut.

Og jeg finner alltid anledninger hvor jeg kan bruke klærne...

Skrevet

Ikke hvis du får en liten, kort, grønn snuppedrakt som i beste fall kan beskrives som out there. Knis!

Skrevet

Jeg ville spurt ham om han syntes klærne var så fine på som han hadde tenkt, og hvis han sier ja, så ville jeg nok brukt klærne for å glede samboeren. Dersom han sier nei, har man en anledning til å bytte dem.

Skrevet

Regel # 1: Aldri kjøp klær til ei dame.

Regel # 2: ALDRI kjøp klær til ei dame.

To gode råd som gjør livet lettere å leve. :)

Hihi :fnise:

Jeg er vel litt rar, men her har både mann og barn kjøpt klær til meg, og min stil er de ikke, sjeldent er det rett størrelse heller, men jeg føler meg komfortabel i dem likevel fordi de har valgt dem ut med kjærlighet, og med tanke på at de mener akkurat det plagget ville få meg til å se fin ut.

Det er nok heller jeg som er rar som ikke klarer å gå med klær jeg ikke føler meg vel i.

Til tross for at kjæresten min har kjøpt dem for å glede meg, for at han tenkte at jeg kommer til å se fin ut i dem,så er jeg såpass vanskelig at det overgår ikke følelsen av å kunne føle meg bekvem i dem.

Super egoistisk av meg, og det er ikke noe gøy å føle det slik. For jeg vet han vil bare godt.

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Ville nok ha vært ærlig med han og sagt at jeg satt pris på at han kjøpte klærne til meg,men at vi hadde litt ulik smak når det gjaldt klær.

Kan jo si at han gjerne må kjøpe noe til deg,men at du helst vil være med da :fnise:

Jeg hadde aldri latt kjæresten min kjøpe noe til meg uten jeg var med,men jeg er ekstremt kresen på hva jeg vil gå med.

Gjest LillaGorilla
Skrevet (endret)

Så snillt og omtenksomt av kjæresten din :)

Hva om du sier at du ikke følte klærne passer så bra på kroppen din, og foreslår at dere sammen kan gå i butikken og se om det er noe dere kan bytte dem i? Da kan han fortsatt være med i bestemmelsen, men du kan prøve klærne og finne ut om du liker dem. Visst han ikke er superglad i å gå i butikker kan du jo love han en fin lunsj på café eller noe etterpå ;)

Endret av LillaGorilla
Skrevet

Kan man spørre om hva du fikk?

Jeg tror jeg hadde strukket meg rimelig langt for å brukt klærne, dersom de var en gave fra en person jeg var glad i. Jeg er veldig kresen på stoff da, klarer f,eks ikke fleece, men selve utseende på plagget skulle gått greit. Er opptatt av hvordan jeg ser ut, men de fleste klær kan man style slik at det ser brukbart ut. Finnes en anledning for det meste.

Hvis det er dyre klær ville jeg kanskje foreslå å bytte til noe annet, i samråd med kjæresten. Er det fra billigere butikker hadde jeg beholdt og prøvd å bruke litt.

Har selv fått klær fra søstrene mine når de er ute og reiser som ikke er midt i blinken. Topper og t-skjorter. Den ene bruker jeg som pysjamas, dvs brukt den MYE (100 dager i året sikkert) og t-skjortene kan brukes på tur med hunden eller trening.

Skrevet

Jeg har gjort det ganske klart for de rundt meg at jeg kjøper klær selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...