Gå til innhold

Gjestebok

Elensire

Anbefalte innlegg

Vi har diskutert litt frem og tilbake ang gjestebok i bryllupet vårt. Min kjære mener det bare er noe tull, og han kunne godt tenke seg å skippe å ha en. Jeg er litt usikker. Jeg forstår argumentene hans, og er delvis enig med han. Men samtidig så merker jeg at det er veldig vanlig med gjestebok i bryllup, og lurer på om gjestene kommer til å synes at det er uvanlig at det ikke ligger en gjestebok fremme.

Nå er det ikke store bryllupet vi skal ha, i og med at vi gifter oss i utlandet. og ja, jeg vet vi kan gjøre som vi vil i bryllupet vårt, men jeg vil gjerne ha noen meninger på dette likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de tre bryllupene jeg har vært i har det vært gjestebok i ett. Tror ærlig talt ikke at gjestene bryr seg noe særlig, gjesteboka er jo der for deres skyld og ikke gjestene. Hvis det ikke betyr nor for dere å ha gjestebok så hadde jeg droppa det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i vårt, og mange skrev! Var kjempekoselig:) men be toastmaster nevne det et par ganger i løpet av kvelden, jeg har vært i mange bryllup med gjestebok, der jeg har tenkt å skrive, men rett og slett har glemt det i løpet av kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk gjestebok i bryllup?

Ikke hørt om det før.

hehehe...det var akkurat det min kjære sa :fnise:

Var under den oppfattning at det var vanlig jeg. Men ser jo at jeg gjerne kan ha tatt feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vore i ein del bryllaup etter at eg vart vaksen, og det har vore gjestebok i kun eitt av dei. Så kor vanleg det er kjem kan hende an på kvar ein er frå og kva omgangskrins ein har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde i vårt, og mange skrev! Var kjempekoselig:) men be toastmaster nevne det et par ganger i løpet av kvelden, jeg har vært i mange bryllup med gjestebok, der jeg har tenkt å skrive, men rett og slett har glemt det i løpet av kvelden..

Veldig god ide og be toastmaster nevne det! Jeg måtte gå rundt til alle gjestene når klokken nærmet seg elleve,og ingen hadde skrevet, for å "mase". Ikke så gøy det heller.

Det var utrolig gøy å lese gjesteboka dagen etterpå, da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at det har ligget gjestebok fremme, og jeg har vært i ganske mange bryllup etterhvert.

Men jeg lurer litt på hva som er poenget? Hva skriver man i en sånn bok? :vetikke: Og hvis bruden må "mase" på folk for at de skal skrive, tyder det vel på at ikke så mange andre heller har skjønt poenget...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel å skrive typiske lykkeønskninger til brudeparet:) jeg har vært borti flere varianter: gjestebok, wishing tree der gjestene henger en lapp eller lignende på et "tre", da skriver man kortere enn i boken. Har også vært borti at brudeparet f.eks får lagringsvin som skal ligge i 10 år, og at innen kl 24.00 på bryllupsdagen så legger de som ønsker ned sine tanker rundt brudeparet og hvor de er, hva de gjør osv om 10 år. Esken forsegles deretter og skal åpnes av brudeparet på 10 års bryllupsdag, hvor de da kan lese hva gjestene "spådde" for deres fremtid:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på nøyaktig det samme, og bestemte meg akkuart for å droppe gjestebok.....er noe tull egentlig....man må vel heller prøve å få slått av en liten prat med alle gjesten i løpet av dagen tenker jeg :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha gjstebok, er sikkert veldig koselig, men jeg ser ikke helt hensikten. For meg holder det med biler som minne, og vil heller ha et kamera liggende som folk kan ta bilder med (eller noen enganskamera - ikke bestemt meg helt ennå) :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare har vært gjestebok i ett av bryllupene jeg har vært i (inkludert mitt eget, vi hadde ikke). Jeg synes det er en hyggelig ting å ha, men det kommer litt an på gjestene deres. Er det folk som kan tenkes å faktisk skrive noe moro/minneverdig? Eller blir det et "ork" å få folk til å skrive noen pliktskyldige linjer? Kanskje hjerteløst av meg, men en gjestebok som består av kjedelige formuleringer fra folk som ikke har spesielt behov eller lyst til å skrive, er lite underholdende. Da får dere jo egentlig bare en repetisjon av det som står på bryllupskortene. Men altså - støtter ideen som idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som at samboeren ikke er den eneste som har stusset på gjestebok nei :fnise: tror nok at vi kutter ut gjestebok. Jeg tror nok at den vil være mer til ork for gjestene, enn til glede. og da er jo hele poenget borte :) men nå vet jeg at jeg ihvertfall kan kutte den ut med god samvittighet, uten å bli sett på som en sær brud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...