Gå til innhold

Når fjerna dere støttestanga etter reguleringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når dere fjerna regulerings-stanga bak tenna som dere fikk etter å tatt av reguleringa? Tannleggen min bare slutta og jeg aner ikke når den skal av. Har spurt andre tannlegger, men de kommer med så mange forskjellige svar. Så når tok dere den vekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg hadde regulering fra sjuende til åttendeklasse og fjernet den vel i slutten av tjueåra.

Skrevet

Jeg har min enda, men jeg har bare nede. Har et par venninner som fikk sine fjernet etter noen år (tror kanskje de bare fikk fjernet oppe?), og deres tenner har forskjøvet seg litt, mens mine er helt fine. Plager meg ikke nevneverdig, så jeg har ikke egentlig tenkt å fjerne den. :klo:

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg vil ha min AAAAAAV! Jeg hater den. Den stikker og er i veien :((((

Skrevet

Jeg vil ha min AAAAAAV! Jeg hater den. Den stikker og er i veien :((((

for å ikke glemme, matrester.

Skrevet

Min (som var bak tennene nede) datt av da jeg var 18 år og på vei til en sommerjobb. :)

Jeg husker at reguleringstannlegen var sommerstengt (det var den vanlige tannlegen min også), så jeg måtte lete byen rundt for en åpen tannlege. Den datt nemlig bare halvveis av, så den stakk rett ut av munnen min. Stilig.

Dro senere til reguleringstannlegen og spurte om jeg skulle sette den på igjen, men han bare pusset vekk det gamle limet og sa at jeg ikke trengte den mer.

Mannen min har den ennå, han er 32 år.

Skrevet

for å ikke glemme, matrester.

Åja, æsj.... Å tannstein som kommer hele tiden. Jeg må jo betale for å få det fjernet, ellers detter tennene mine ut!

Skrevet

Vi må begynne å pirke den av......

Skrevet

Ja det lurer jammen jeg også på, har hatt den i 5-6 år nå og føler meg veldig klar for å få den vekk!

Skrevet

Tannlegen min anbefalte at den skal sitte på i 7 år for da har alle cellene fornyet seg og det er mindre sjanse for at tennene forskyver seg igjen.

Skrevet

Fikk av reguleringen da jeg var 13 år. Nå, 10 år senere, har jeg fremdeles støttestangen på og har ingen planer om å fjerne den. Liker å klø tunga mot den:p

• Liker 1
Skrevet

Min sa at jeg skulle fjerne den når jeg er 25 år(altså nå), tok av reguleringen når jeg var 15-16 tror jeg. Har hatt litt problemer med at visdomsjekslene ikke vil komme helt opp så nekter å ta bort den stanga før det er ordna på. Er redd for at de bare skal dytte sammen tenna igjen for å komme seg opp.

Men hvis du ikke har noen slike problem så kan du sikkert bare få den fjernet.

Gjest ms_kwang
Skrevet

jeg...fikk aldri noen støttestang jeg o_o

tannlegen min sa at jeg ikke trengte det >.<

+ etter min siste visdoms tann har 2 tenner i overkjeven flyttet på seg..

jaja, min "kvinnelige" sjarm med ett par skjeve,keive,kjeve,sjeve *grrr jeg husker ikke hvordan det skrives!!!* tenner :P

Skrevet

Tok den faktisk av i år. Da er det sånn rundt 8-9 år etter at reguleringa ble fjerna :P

Da jeg fjerna reguleringa husker jeg tannlegen sa at den skulle av da jeg fylte 18. Men hørte ingenting. Så ble jeg kalt inn da jeg var 20, men jeg hadde flytta da, og det ble så mye styr, så vi avlyste timen. Så bare ringte vi til tannlegen når jeg var hjemme i sommer, og spurte om den kunne fjernes. Og det kunne de:)

Tror ikke det er farlig om du har den noen år. Men det er vel bare å ringe og høre om den kan fjernes, evt. komme til kontroll så de kan sjekke om du trenger den lenger.

Skrevet

Vær glad for den støttestrengen du. Jeg hadde tannregulering før det med støttestreng var aktuelt. I dag har alle tennene flyttet seg og bittet er ikke like bra som før.

Skrevet

Har hatt mine siden våren 09, og regner ikke med at de skal av med det første. I brosjyrene jeg fikk sto det at noen må ha dem resten av livet, mens andre får dem av etter noen år.

Skrevet

Har min enda, fikk den i 1990 ;)

Skrevet

Jeg fikk av klossene til jul i 8. klasse. Støttestrengen var på til siste året på VGS. Hadde bare i underkjeven.

Skrevet

Jeg hadde aldri noe etter at reguleringen ble fjernet. Det ble gjort veldig omfattende arbeid, tok ca. 5 år. Ble ikke perfekt, har en tann som er så skjev at jeg lett får tannstein, så det kunne vært bedre. Ellers har det ikke skjedd spesielt store forandringer i ettertid da. Jeg er glad for at jeg ble helt ferdig med en gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...