Gå til innhold

Har begynt å bruke shampo uten SLS,men det blir så fort fett.

Anbefalte innlegg

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Jeg syns liksom ikke at håret blir skikkelig rent etter at jeg gikk over til produkter uten SLS,men jeg har nettopp begynt å bruke dette.

Regner med at det har noe med at disse produktene ikke tar bort de naturlige oljene som kroppen produserer?

Vil dette stabilisere seg etterhvert?Jeg syns håret har blitt finere,og er veldig fornøyd sånn sett siden jeg har slitt med å finne produkter som ikke gjør at håret ser frizzy og tørt ut.Problemet er bare at det føles fett veldig kjapt etter dusjing.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker organisk sjampo (uten SLS),og har brukt lang tid på å finne et produkt som faktisk gjør jobben og vasker håret rent. Jeg bruker denne, den er helt fantastisk! Den lukter så friskt, og rengjør håret skikkelig. Og best av alt, helt uten skadelige ingredienser. Den finnes i balsam også, anbefales anbefales. Bestill separat, så blir portoen billigere. Tilsammen blir prisen rundt 350 inkl frakt (hvis bestilles separat), og det er ingen upris (530 ml flasker)

Skrevet

Bruk mer tid under shamponeringen er mitt tips. Siden vi ikke vasker håret annenhver dag lengre kan vi ta oss tid til å bruke lengre tid når vi først gjør det. :)

Du kan også gå til innkjøp av en mild tørrsjampoo.

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Takk for tipsene.

Har nettopp begynt å bruke disse produktene,og har kanskje brukt dem to ganger så dermed lurer jeg jo på om dette er noe som vil bedre seg etterhvert.

Er av den grunn ikke spesielt interessert i å gå til innkjøp av noe nytt før jeg har prøvd disse en stund.

Jeg vasker håret annenhver dag,men jeg skal prøve å bruke litt lengre tid på hårvasken neste gang :)

Skrevet (endret)

Takk for tipsene.

Har nettopp begynt å bruke disse produktene,og har kanskje brukt dem to ganger så dermed lurer jeg jo på om dette er noe som vil bedre seg etterhvert.

Er av den grunn ikke spesielt interessert i å gå til innkjøp av noe nytt før jeg har prøvd disse en stund.

Jeg vasker håret annenhver dag,men jeg skal prøve å bruke litt lengre tid på hårvasken neste gang :)

Hvilken sjampo bruker du nå da? Jeg prøvde med Green People og den til Jonathan (på Vita). Sistnevnte prøvde jeg en hel flaske av før jeg byttet ut.

Edit: den sjampoen jeg la ut link til skummer (ikke så mye som en sjampo med SLS, men likevel, den skummer godt når man jobber godt med den og vann).

Endret av 2shy
Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Nå bruker jeg Aubrey Organics Ultra smoothing shampo og balsam kjøpt på Iherb.

Jeg skal prøve litt til med denne siden jeg nettopp har kjøpt den for gidder ikke hive penger ut av vinduet før jeg har prøvd skikkelig :)

Skrevet

Det kan være silikoner e.l som henger igjen fra gamle produkter, det vil gjøre håret fett siden flere typer ikke fjernes med annet enn sls sjampoer. Du kan prøve en rensesjampo. Billigmerker som coop, neutral og first price funker til det.

Skrevet

Det kan være silikoner e.l som henger igjen fra gamle produkter, det vil gjøre håret fett siden flere typer ikke fjernes med annet enn sls sjampoer. Du kan prøve en rensesjampo. Billigmerker som coop, neutral og first price funker til det.

Skulle til å skrive det samme som hun over her:) (Eller han)

Jeg brukte selv Bamse kids-shampoo som renseshampoo. Det er viktig at den siste shampoen har SLS, men ingen silikoner eller parabener/mineraloljer++

Men det nytter å bruke mer tid, man må massere litt mer enn man er vant til;) Og håret er fortsatt i en overgangsfase;)

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor ofte dere vasker håret?

JEg vasker mitt hver dag/annhver dag, men det er i gjengjeld slitt og tørt :( selv om jeg kurer det en gang i uken- annhver uke

Skrevet

JEg vasker mitt hver dag/annhver dag, men det er i gjengjeld slitt og tørt :( selv om jeg kurer det en gang i uken- annhver uke

Jeg vasker mitt hver dag, og kurer det kanskje 5 ganger i året. Syns håret har god kvalitet, særlig etter jeg begynte med den sjampoen jeg linket til tidligere :)

Gjest CrazyCatlady
Skrevet

Tusen takk :) Skal prøve med en rensesjampo og bruke mer tid. Så håper jeg at jeg slipper at håret blir så fett :)

Skrevet (endret)

Jeg vasker mitt så sjeldent som mulig, helst ikke mer enn 2-3 ganger i uka. Med vasking mener jeg shampoo+balsam... Må jeg vaske.håret.oftere, bruker jeg bare en mild balsam som shampoo. Vasking sliter på håret, uansett hvor gode produkter en bruker. Jo oftere håret er i kontakt med vann og shampoo (med eller uten SLS) jo oftere må det vaskes... Da blir det fett raskere, enn om man vasker det sjeldnere!

Endret av Lurifaksen
Skrevet

Ok tusen takk. Da får jeg slutte å vaske håret så ofte, men jeg føler det er skittent, selv om jeg bare har vært inne en dag eller har hatt det i strikk.

Jeg dusjer hver dag om ikke annhver og føler jeg må vaske håret også for å bli rein.

Skrevet (endret)

I begynnelsen vil det føles slik, for hodebunnen produserer mye fett for å klare seg under all vaskingen den har blitt utsatt for. Vann i seg selv tørker ut huden og hodebunnen samt håret, og produkter også - men der kommer jo de naturlige og sunne produktene inn, for de tilfører ofte gode oljer etc. som huden og håret har godt av. :)

Det er som med ansiktet, om man ikke har brukt fuktighetskrem og har fet hud og plutselig begynner med fuktighetskrem vil man i en periode gjerne bli ekstra blank - fordi huden enda produserer mye fett for å ikke tørke ut. Men etter en stund merker huden at den ikke trenger å lage så mye fett siden den får tilført fuktighet morgen og kveld, så da blir en mindre fettete i huden. :)

Den første mnd er været syns jeg. Tørr sjampoo er lurt, da kan man "fikse" fett hår fort og kan vente enda en dag med vasking (jo lengre man klarer å vente, jo bedre..) og sparer håret for vannet en dag ekstra. :)

Endret av Lurifaksen
Skrevet

Anbefaler forresten shampooene til pureology, de skummer bra og gjør mitt hår rent og pent uten å strippe det for fukt. Men syns man MÅ ha en god balsam i tillegg, og gjerne en god hårolje etterpå.. Men nå er mitt hår veldig slitt og vanskelig da!

• Liker 1
Skrevet

I begynnelsen vil det føles slik, for hodebunnen produserer mye fett for å klare seg under all vaskingen den har blitt utsatt for. Vann i seg selv tørker ut huden og hodebunnen samt håret, og produkter også - men der kommer jo de naturlige og sunne produktene inn, for de tilfører ofte gode oljer etc. som huden og håret har godt av. :)

Det er som med ansiktet, om man ikke har brukt fuktighetskrem og har fet hud og plutselig begynner med fuktighetskrem vil man i en periode gjerne bli ekstra blank - fordi huden enda produserer mye fett for å ikke tørke ut. Men etter en stund merker huden at den ikke trenger å lage så mye fett siden den får tilført fuktighet morgen og kveld, så da blir en mindre fettete i huden. :)

Den første mnd er været syns jeg. Tørr sjampoo er lurt, da kan man "fikse" fett hår fort og kan vente enda en dag med vasking (jo lengre man klarer å vente, jo bedre..) og sparer håret for vannet en dag ekstra. :)

oohhhh :) takk. da skal jeg prøv det. Har langt hår så kna jo bare flette det eller noe slikt om jeg skulle føle at det ble ekkelt :)

Skrevet

Jeg vasker håret ca 1 gang i uken med Rainforest-shampoo fra Body Shop. Den er uten alle disse sls/silikon++

Har "kur" 1 gang i uken, jojobaolje i hodebunnen og hårspissene natten før jeg vasker håret, avslutter med å skylle håret i lunken vann. Er ikke glad i kaldt vann etter en varm dusj! Men lunken hjelper på!(kjempefint resultat! fått flere komplimenter nå for håret mitt enn før)

Ca annenhver dag bruker jeg Coop balsam som en mild shampoo- masserer lett for å få en ren følelse:)

Skrevet

Jeg bruker også Rainforest-sjampo.. men fra Espree. :fnise: Det er egentlig en hundesjampo, men inneholder kun kjempefine ting, renser bra og lukter nydelig. :) Kjempedrøy er den også! Ble tipset av ei jente som lenge har slitt med det meste av allergier, eksem og hele herligheta.

Skrevet

"Det kan være silikoner e.l som henger igjen fra gamle produkter, det vil gjøre håret fett siden flere typer ikke fjernes med annet enn sls sjampoer. Du kan prøve en rensesjampo. Billigmerker som coop, neutral og first price funker til det."

Du kan også bruke natron til å rense håret. Natron fjerner fett og "build-up" fra andre produkter, men er kanskje litt for sterkt til å brukes for ofte. Jeg har tykt hår til korsryggen og bruker ca. 2 ss natron i et stort glass vann. Fungerer fint :)

Er det noen av dere som bruker Einerlåg? erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...