Fluffe Skrevet 17. august 2011 #1 Del Skrevet 17. august 2011 Hei. Jeg og min man hadde tenkt å ta oss en juletur til København for å shoppe litt(tar danskebåten over). Lurer på om noen har gjort dette før? Hvor mange dager trenger man? 1? 2? 3? Noen små skjulte perler av noen scrapbooking eller bakebutikker noen vil anbefalle? Spessielt bra steder å handle? Noe spessielt man bør få med seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirstiJ Skrevet 17. august 2011 #2 Del Skrevet 17. august 2011 Dere MÅ få med dere Tivoli i all sin julestas! Det er magisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2011 #3 Del Skrevet 17. august 2011 For en rask, men koselig førjulstur er to-tre dager i byen fint. Men det er ganske fullt i byen i desember (dere er ikke de første som skal på juleshopping i København), så ikke legg for mange planer, og vær forberedt på byggearbeider overalt. Det er juleutstillinger i mange av de store butikkene, det er veldig koselig. For bakevarer er Specialkøbmandenkjempefin! Det er mange konditorier i byen også, hvis du vil spise kaker også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 17. august 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 17. august 2011 Tuuusen takk for hjelpen. Nei skal ikke lage spesifikke planer. Bare vil vite man man kan oppleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 17. august 2011 #5 Del Skrevet 17. august 2011 Denne skal jeg følge med på. Skal dit en langhelg før jul. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lostlove Skrevet 17. august 2011 #6 Del Skrevet 17. august 2011 Strøget er jo hovedshopping-gata! Som er veldig bra, ellers ligger det en parallell gate som heter Strædet, og eller mange andre smågater med mange spennende søte og spesiellt butikker. Finnes så utrolig mye fint og kjekt å se på! Ikke minst kjøpe.. Elsker shopping i København! Ellers mange koselige plasser å ta ett glass vin og lunsj! :D Café Victor er også å anbefale! Kos dere, hørtes helt fantastisk ut ! Blir sikkert deeeen julestemningen der nede.. Fikk lyst å reise selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
else_mor Skrevet 18. august 2011 #7 Del Skrevet 18. august 2011 Hei HER FINNER DU GODE TIPS OM OPPLEVELSER I KØBENHAVN Du rekker å oppleve mye på et par dager. 2 netter på hotell f.eks. Få med dere julemarkedet på Tivoli. Det er nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Primarius Skrevet 18. august 2011 #8 Del Skrevet 18. august 2011 Jeg anbefaler en tur på Strøget i juletider - starte på Magasin du Nord, gå deretter oppover til du treffer Illum, og end opp med Tivoli og julemarkedet der. Det er kjempefint når mørket begynner å senke seg, og lysene kommer til sin rett. (Etter den rundturen+ julemesse på Sjømannskirken på samme dag i november et år, var jeg så "julet" ut at det holdt i lange baner.) Danskene er veldig flinke når det gjelder å pynte til jul. Skal det gå litt fredeligere for seg, kan sidegatene til strøget på nedsiden av Købmagergade være koselige å gå i. Du kommer heller ikke utenom æbleskiver, som danskene mener hører til gløggen. La Glace konditori er velkjent, men jeg liker også Lagkagehuset som ligger på Christianshavn men har en avdeling på Strøget, og en med turistinformasjonen ved Tivoli. Det meste er også søndagsåpent i desember. Skal det ikke være noe kjempe-race for å bli ferdig, men heller en kosetur ville jeg lagt meg på 2-3 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandabear Skrevet 8. september 2011 #9 Del Skrevet 8. september 2011 Takk for tips Nå gleder jeg meg til å lade opp til jul i Køben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå