AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #21 Skrevet 18. august 2011 Hei TS. Her er noen få linker til byråer: FACE Modellbyrå og Management Prestige Modellbyrå
Gjest Consensio Skrevet 18. august 2011 #22 Skrevet 18. august 2011 Trenger ikke være med på oppdrag for å se at tilbakemeldingen til barnemodeller i svært stor grad handler om utseende - "så fiiiiin du er på bildene..." Vel, jeg har vært med på en del oppdrag og aldri hørt fotografen si noe slikt. Ikke noen andre heller mens vi var der iallefall. Og si til barnet at det er fint på bildene ser jeg ikke noe rart med. Jeg sier det til mine tantebarn når vi sitter å titter gjennom fotoalbumene. 1
Gjest gurimalla Skrevet 18. august 2011 #23 Skrevet 18. august 2011 Vel, jeg har vært med på en del oppdrag og aldri hørt fotografen si noe slikt. Ikke noen andre heller mens vi var der iallefall. Og si til barnet at det er fint på bildene ser jeg ikke noe rart med. Jeg sier det til mine tantebarn når vi sitter å titter gjennom fotoalbumene. Det er ikke fotografen som sier det, det er tilbakemeldingene barna får etterpå. Og, nei, det er ikke det samme som å se feriebilder i fotoalbum sammen med femåringen.
Gjest gurimalla Skrevet 18. august 2011 #24 Skrevet 18. august 2011 Takker for tilbakemeldinger og jeg forstår dere som er skeptisk til dette, men jeg tror dere kanskje misforstår noe. Hun elsker å stå foran kamera, bytter klær hele tiden for å vise og synes den type ting er utrolig gøy. Når man da samtidig får tilbakemeldinger om at hun er fotogen ser jeg ikke problemet med å sende inn noen bilder av henne og om de synes hun er interessant så kan hun få prøve og om de ikke synes hun passer så spiller det ingen rolle. Min datter elsker også klær og jåleri og hun hadde nok elsket å være modell. Forskjellen på meg og deg er at jeg ikke ønsker å fokusere på klær og utseende, mens du synes det er gøy. Jeg har venninner som har gjort det samme som du ønsker, jeg fordømmer dem ikke, og ser at barna kan godt bli greie og jordnære barn. 2
Kirby Skrevet 18. august 2011 #25 Skrevet 18. august 2011 (endret) Her var det virkelig mye hjelp å få, TS! I tillegg til det ene tipset du har fått har Pholk også barnemodeller. Endret 18. august 2011 av Kirby
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #26 Skrevet 18. august 2011 Våre to har vært registrert hos et modellbyrå siden de var 3-4 år, og har hatt mange oppdrag. De synes det er gøy og pengene settes inn på egen konto (men man tjener ikke så ekstremt mye på det!). Gutten har tatt en pause nå, etter å ha blitt gjenkjent en del fordi han var med i en tv-reklame som mange la merke til, og det ble litt slitsomt i lengden. Men nå har han blitt eldre og forandret seg litt (og folk ha glemt reklamen), så nå har han gjort seg tilgjengelig igjen. Ingen av barna har tatt skade av det, de står frie til å slutte når de vil. Så mitt beste tips er å ta kontakt med et byrå som formidler barn til reklame/mote. De største byråene er vel "tryggest".
Miranda16 Skrevet 18. august 2011 #27 Skrevet 18. august 2011 Takker for tilbakemeldinger og jeg forstår dere som er skeptisk til dette, men jeg tror dere kanskje misforstår noe. Hun elsker å stå foran kamera, bytter klær hele tiden for å vise og synes den type ting er utrolig gøy. Når man da samtidig får tilbakemeldinger om at hun er fotogen ser jeg ikke problemet med å sende inn noen bilder av henne og om de synes hun er interessant så kan hun få prøve og om de ikke synes hun passer så spiller det ingen rolle. Som nevnt viste jeg selv klær for Lindex når jeg var liten og syntes det var kjempegøy. Det var ikke noe fokus på sminke eller at jeg syntes var slitsomt å bli tatt bilder av. Når man tar den type bilder av barn er det mer det naturlige man prøver å fange og ikke det unaturlige ved at man skal sitte sånn eller slik. Jeg lærte masse dans, riktig gange på visninger, fikk større selvtillit og syntes det var kjempegøy når jeg fikk sånne oppdrag. Jeg ble ikke mer fokusert på skjønnhet eller hvordan jeg så ut av dette for det var ikke et tema. Alt i alt var dette gode erfaringer for meg videre i livet. Konklusjonen er uansett at om hun skulle få et oppdrag og ikke like det, så blir det med det. Skjønner ikke helt hvorfor det er ille att en 5 åring kan delta på dette når det er fullt og helt på hennes premisser. Men nå lever vi i en helt annen tid. Klart det sette fokus på utseende og man kan risikere at barnet får dårligere selvtillit. Hvorfor "presse" et barn til noe som det ikke engang har refleksjon selv til å vite hva en gjør?? 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2011 #28 Skrevet 18. august 2011 Våre to har vært registrert hos et modellbyrå siden de var 3-4 år, og har hatt mange oppdrag. De synes det er gøy og pengene settes inn på egen konto (men man tjener ikke så ekstremt mye på det!). Gutten har tatt en pause nå, etter å ha blitt gjenkjent en del fordi han var med i en tv-reklame som mange la merke til, og det ble litt slitsomt i lengden. Men nå har han blitt eldre og forandret seg litt (og folk ha glemt reklamen), så nå har han gjort seg tilgjengelig igjen. Ingen av barna har tatt skade av det, de står frie til å slutte når de vil. Så mitt beste tips er å ta kontakt med et byrå som formidler barn til reklame/mote. De største byråene er vel "tryggest". Jeg likte dette svaret. Det er jo ikke snakk om å tvinge et barn til å "arbeide". Det er en morsom opplevelse for dem og det tar jo ikke opp så mye tid. Hvis barnet syns det er gøy kan han/hun velge å si ja til modeloppdrag. Hvis barnet ikke liker å være model kan han/hun velge å slutte. Jeg kan ikke skjønne hvorfor så mange skal være så negativt til dette. Det er ikke den amerikanske model-businissen vi snakker om. 2
Gjest Nanette Skrevet 19. august 2011 #29 Skrevet 19. august 2011 Uansett, det blir feil fokus og jeg ville ikke gjort det med min unge selv om min også er veldig fotogen og et vakkert barn. Hva om ungen plutselig ikke vil, hva da? Må ungen fullføre oppdraget likevel? Jeg skjønner ikke vitsen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2011 #30 Skrevet 19. august 2011 Uansett, det blir feil fokus og jeg ville ikke gjort det med min unge selv om min også er veldig fotogen og et vakkert barn. Hva om ungen plutselig ikke vil, hva da? Må ungen fullføre oppdraget likevel? Jeg skjønner ikke vitsen. At du ikke vil det for din datter er jo helt greit. Men å antyde at ts og andre som velger annerledes gjør en stor feil er litt overdramatiserende synes jeg. Ja, barnet må vel fullføre oppdraget som man har gjort en avtale om. Men er det så farlig da? Barnet lærer i såfall noe om ansvar og å fullføre det man har startet på. Så kan man la være å melde seg på flere oppdrag etterpå. 1
Gjest Nanette Skrevet 19. august 2011 #31 Skrevet 19. august 2011 At du ikke vil det for din datter er jo helt greit. Men å antyde at ts og andre som velger annerledes gjør en stor feil er litt overdramatiserende synes jeg. Ja, barnet må vel fullføre oppdraget som man har gjort en avtale om. Men er det så farlig da? Barnet lærer i såfall noe om ansvar og å fullføre det man har startet på. Så kan man la være å melde seg på flere oppdrag etterpå. Barnet skal ikke pålegges et sånt ansvar når det er så lite. 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2011 #32 Skrevet 20. august 2011 Høres helt greit ut for meg:) Men pass på at det ikke blir liggende en forventning til at jenta skal fortsette med dette når hun blir eldre. Kanskje vokser hun opp og blir "stygg" (ikke modellpen) og kanskje hun får en kropp som ikke egner seg (for lav, for bred osv). Ingen bør bli født inn i en modellverden med en forventning om at de skal bli modell! Det kan bli en trøkk for selvbildet om forventningene ikke innfris. Jeg har selv hørt "Du er så pen, du må bare bli modell". Følte et press på at jeg måtte jo bruke "evnene" mine. Prøvde meg, men følte meg aldri tynn nok eller pen nok. Ble veldig selvkritisk og ble svært opphengt i utseende! Nå har jeg roet meg, innsett av modellyrket ikke er noe å trakte etter, innsett at jeg er pen selv om jeg veier 60 og ikke 50 kg, og at utseende ikke er alt her i verden. Jeg hadde aldri lidenskapen som må til for å lykkes der, men gjorde det fordi det ble forventet av meg. Siden jeg var høy, tynn og med et pent ansikt. 1
Orchideae Skrevet 20. august 2011 #33 Skrevet 20. august 2011 En 5-åring har da ingenting i modellbransjen å gjøre. Og selv om du mener at din egen datter er verdens vakreste barn, så er hun dessverre helt gjennomsnittlig og lite interessant for andre. Er litt enig i dette. La barn få være barn. Men noen må jo være modeller for ulike kleskjeder og leketøyskjeder..
AnonymBruker Skrevet 21. august 2011 #34 Skrevet 21. august 2011 Hva tenker alle dere negative når dere ser lano reklamene? eller pampers eller libero? eller cubus og H&M? Folk flest tenker ikke mye over det i det hele tatt, og mange tenker nok "oi så søte barn" Tror faktisk ingen tenker "huff, stakkars barn - de har det nok grusomt".. Skal man ikke kunne bruke barn i reklamer i det hele tatt? "Barnemodellene" i Norge har det bare gøy på sine oppdrag. TS - hvis barnet ditt syns det er gøy, PRØV! Det skader da vel ingen 1
Gjest anonym Skrevet 20. februar 2012 #35 Skrevet 20. februar 2012 har selv en datter som er litt over 4 som er akkurat likens som du beskriber.hun elsker nye klær og sko,solbriller hårpynt.you name it.og finner vi fram et kamera digger hun og bli tatt bilder av så støtter deg fult og helt i at du vil ha henne med i et modellbyrå.hvorfor ikke når ungen elsker det blir ikke bedre en det fant du noe foresten?
Gjest BabyBlue Skrevet 20. februar 2012 #36 Skrevet 20. februar 2012 De fleste ungene som er i Lindex/Cubus og h&m katalogene er jo helt normalt søte jentunger som viser frem helt normale klær, så skjønner ikke hvorfor folk blir så provoserte? Om hun er fotogen og utadvendt kan det jo bli en morro opplevelse =) Men om det er high fashion ala DETTE, så blir det en helt annen sak
minigriis Skrevet 20. februar 2012 #38 Skrevet 20. februar 2012 Jeg jobbet som barnemodell da jeg var liten (fra ca 3 års alder), hadde en pause som tenåring, og nå nærmer jeg meg 20 og er tilbake i bransjen! Aldri tatt noe som helst skade, bare masse moro Barnemodeller behandles jo SELVFØLGELIG ikke som voksne modeller..
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2012 #39 Skrevet 23. oktober 2012 Nå må nordmenn snart kaste av seg janteloven! Ingen barn har vel tatt skade av litt skryt for utseendet! Dessuten er alle barn søte og pene, og det er vel egentlig en herlig personlighet de er ute etter når de skal ta bilder av barn... Kan man ikke gi dem skryt for det heller? blir de innbildske og selvopptatte av å høre at de er sprudlende og blide? Stå på, sier jeg. Håper jenta di får noen oppdrag og at hun synes det er gøy, for det var vel hele poenget? En god opplevelse er en god opplevelse. Når det er sagt så er det hysteriet de driver med i statene helt forkastelig, og det er fordi det er foreldrene som konkurrerer og fokuserer så på utseendet at alt annet blir glemt. Et uskyldig reklameoppdrag i Norge er da ikke i nærheten av sånne tendenser.
Lupi Skrevet 23. oktober 2012 #40 Skrevet 23. oktober 2012 Er du SPLITTE PINE GAL?! Fem-åring, sa du? Modell? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå