Gå til innhold

Om mannen er bi...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta
Hva er forskjellen på Bifil og Biseksuell???

Dumme meg trodde det var det samme...

Det er det samme!

Mange ser på det som to ting, at bifil handler om kjærlighet og biseksuell handler om seksuell tiltrekking, men sannheten er at begge deler handler om seksuell tiltrekning. Både bifil og biseksuell er betegnelser på en type seksuell legning, og seksuell legning har med seksualitet å gjøre, ikke kjærlighet.

Ordboken min er også enig med meg, og definerer både bifili og biseksualitet som seksuell tiltrekning til begge kjønn.

Hvis noen fortsatt fortsatt er uenige (jeg er vant til å krangle på dette! :ler: ): Det er ingen forskjell på begrepene homoseksuell og homofil eller heteroseksuell og heterofil, er det vel...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel' date=' om mannen hadde oppfylt de kriterier som du skriver over, ja da hadde jeg sagt: "You're bi, man!"[/quote']

:o Må man snakke engelsk til biseksuelle? *naiv bygdejente* :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Å ja! Visste du ikke det? Klart man må snakke engelsk! :ler:

Så jeg må snakke engelsk hele tiden med min :hjerte:! :kgblunk: Og kanskje også litt med meg selv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være bifil eller biseksuell. Er mannen biseksuell åpner jo det for spennende muligheter i sengehalmen. Forutsatt av at man liker trekanter/flerkanter da. Jeg hadde spretta champisen!

Oh yes... :kul:

Turns me oooon, baby! :sjarmor:

(Siden bifile bare skjønner engelsk, mener jeg... stusset litt på det men ok da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å høre at det er flere som har snøringa på hva leggning er, eller i det minste har en ordbok.

Kort innpå:

Håper det ikke er forvirring ute å går, i forhold til Transvestitisme og Transseksualitet, også.... :roll:

Hanne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem her! Jeg er bi, sambo er ikke. Hadde heller ikke gjort noe om han var det. Er man i et forhold, så er man i et forhold, uansett legning.

En annen ting jeg vil si; å fantasere om å ha sex med motsatt kjønn behøver strengt tatt ikke være mer enn en fantasi! Vet om mange som fantaserer, men som aldri kunne tenkt seg å prøve det.

Ojda, snakker visst norsk jeg!?! :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg vil si; å fantasere om å ha sex med motsatt kjønn behøver strengt tatt ikke være mer enn en fantasi! Vet om mange som fantaserer' date=' men som aldri kunne tenkt seg å prøve det.[/quote']

Kanskje ikke samme kjønn???

Klemz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk! De fleste (!) fantaserer om ting de ikke kunne tenke seg å realisere. Det er helt normalt, det er derfor det heter FANTASI :D Fantasier er en helt personlig ting, som alle har! Ikke noen grenser eller tabuer der, for det er ikke noe man MÅ dele med andre, verken på den ene eller den andre måten :blunke:

*lest en del om dette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som en såkalt "100% hetero" mann så må jeg innrømme at jeg har hatt visse biseksuelle fantasier. Med 100% hetero, mener jeg at jeg absolutt ikke føler meg tiltrukket av gutter overhodet, men det har alltid vært en viss fascinasjon over nettopp pikken, og da gjerne en veldig stor og hard pikk. Fascinasjonen eller fantasien gikk på hvordan det ville være å holde denne i hånden, runke og suge den, og få den til å sprute.

Denne fascinasjonen gikk så langt at jeg gjennom internett traff en mann som ville stille opp som "objekt" for denne fantasien.

Vi møttes så og gjennomførte det hele. Det føltes til dels merkelig der og da, men også relativt opphissende.

I ettertid har jeg ikke følt noe som helst trang til å gjennomføre dette igjen. Mitt fokus er utelukkende på jenter.

Jeg føler meg ikke biseksuell, men kanskje jeg er det....?

(Bi)seksuell mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått i denne situasjonen. Det er ingen enkel sak! Min ektemann fortalte meg kort tid etter brylluppet at han trodde han kanskje var bi. Dette var ikke noe han hadde fantasert om tidligere.. sier han. Jeg tror han har fantasert om dette tidligere, uten å ville innrømme dette for seg selv.

Jeg reagerte vel rimelig liberalt, og sa at han fikk prøve det ut. Ikke så mye annet å gjøre føler jeg. Tror vårt forhold hadde overlevd selv om. Men det som skjede var at han ikke klare å komme videre. Han klarte ikke å ha sex med en mann så lenge vi var sammen. Dette resulterte i at vårt forhold ble satt på hold, samtidig som vi begge var fryktelig usikre. Jeg klarte ikke å slappe av når han var med bestekompisen sin (det var han hadde i utganspuktet hadde en fantasi om).

Det hele endte i at vi gikk fra hverandre. Vi er i dag gode venner, og selvsagt vil det alltid være noe der, det er jo tross alt mannen i mitt liv.. Men noen ganger må man bare innse at det ikke var slik det skulle være.

Skal jeg gi noen råd i en lignende situasjon så vil jeg si at det viktigste er at den som er bi er sikker på seg selv. Vet hva han/hun vil. Ikke legg ansvaret på den andre. Dersom du ikke vet, snakk med en sexolog eller en annen som kan hjelpe deg. For meg var hvertfall det verste usikkerhete, og at han selv ikke visste sikkert. Hadde han kommet og sagt at , jeg er bi og vil ha sex med den og den, ja så hadde vi nok vært sammen den dag i dag. Det er vi begge enig i.

Diskusjonen rundt om dette er utroskap ser jeg liten nytte i. Hver og en må selv defienere for seg selv hva som er lov og ikke. For meg er det ikke det, utroskap for meg hadde vært om han var forelsket i en annen, ikke seksuellt tiltrukket.

Håper jeg kunne bidra med noe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Som en såkalt "100% hetero" mann så må jeg innrømme at jeg har hatt visse biseksuelle fantasier. Med 100% hetero, mener jeg at jeg absolutt ikke føler meg tiltrukket av gutter overhodet, men det har alltid vært en viss fascinasjon over nettopp pikken, og da gjerne en veldig stor og hard pikk. Fascinasjonen eller fantasien gikk på hvordan det ville være å holde denne i hånden, runke og suge den, og få den til å sprute.

Denne fascinasjonen gikk så langt at jeg gjennom internett traff en mann som ville stille opp som "objekt" for denne fantasien.  

Vi møttes så og gjennomførte det hele. Det føltes til dels merkelig der og da, men også relativt opphissende.

I ettertid har jeg ikke følt noe som helst trang til å gjennomføre dette igjen. Mitt fokus er utelukkende på jenter.

Jeg føler meg ikke biseksuell, men kanskje jeg er det....?

(Bi)seksuell mann

Kanskje en mellomting da?

Min oppfatning er at alle mennesker har homofile TENDENSER latent i oss. Om folk fortrenger det, fantaserer om det eller praktiserer det er jo opp til enhver.

Samtidig vil jeg si at utroskap er utroskap, uansett om det er med samme kjønn. Det er ikke dermed sagt at det ikke er mulig å praktisere det i et forhold. Poenget, synes jeg, er at det er utroskap så lenge kjæresten ikke vet om det/har godkjent at man har sex med andre.

Da jeg "oppdaget" at jeg var bifil var jeg i et seriøst forhold. Han reagerte med å tillate meg å ha sex med jenter, selv om vi var sammen. Og det gjorde jeg... Det resulterte for oss i et sjalusidrama uten like! Han trodde han ikke skulle bli sjalu, men det ble han altså. Det var delvis dette som tok knekken på forholdet.

Dette er MIN erfaring, mulig det kan fungere for andre. Vil bare advare, tenk dere om; Er dere sikker på at dere ikke vil bli sjalu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke spilt noen rolle for meg....men han hadde nok vært nødt for å bestemme seg og iallefall si i fra med EN GANG dersom han tenkte på å utøve "fila" si.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aderthiel

Om min samboer kom til den erkjennelsen så hadde det vært riktig festlig, for jeg vet hvordan det er... Jeg har vært i et forhold med en mann i årevis, men måtte etterhvert erkjenne meg min legning (på bakgrunn av tidligere erfaringer og heftige tanker). Selv om det ikke var det spørsmålet dreier seg om, så har noen innlegg vært inne på dette:

I vårt forhold er det ikke aktuelt å fortelle han det, nettopp fordi han ville ha blitt sjalu og han er ikke særlig liberal når det gjelder sånt (men mye annet). Det er IKKE et tillitsbrudd at han ikke vet. Fordi jeg kunne aldri tenke meg å være utro. Jeg har tatt et valg, og det lever jeg etter. Selv om en kvinne ville ha gitt meg noe ikke en mann kan (som min samboer gir meg noe en kvinne ikke kan) vil jeg aldri leve ut dette så lenge jeg er i et forhold. Dette mener jeg at voksne mennesker alltid kan bestemme seg for. Altså ingen unnskyldninger om at "det bare skjedde", osv. Jeg vil ikke svikte han. Hadde jeg derimot ikke vært i et forhold, kunne det ha vært annerledes. Og da ville jo det ultimate ha vært å ha både en elsker og en elskerinne :wink:

Men over til spørsmålet:

Hvis min samboer fant ut at han var biseksuell (ja, jeg bruker den engelske varianten som omfatter begge de norske begrepene..), og var trygg på sin egen seksualitet, hadde det jo vært perfekt. Jeg hadde uten tvil tillatt han å ha et forhold til en mann på den betingelsen at jeg fikk ha et til en kvinne. Dessuten kan jo sexlivet i forholdet ellers blitt svært interessant... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...